Cable_Cutter Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Hva er best når man skal dempe maskin støyen???(det er nok mange meninger om det... ) Men leste at papmaskje(eller hva det nå heter) var bra...Men jeg er liksom ikke så inn i dette jeg... :-? Hørte også noe om Biltema... :-? Noen som har noen ideer??? Cable Cutter Lenke til kommentar
chimera Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Billig Løsninger: Skjær opp noen sitte/liggeunderlag og lim på med epoxy eller silikon. Kjør CPU vifta på 7VDC(gul og rød) eller 5VDC(rød og svart). Gjør det samme med PSU vifta(eller kjør den på 5v) Fjern andre irriterende vifter(chipset og gpu), evt.erstatt dem med en kjøleribbe Lim HDDen inn i en silikonmasse omringet av mellomleggspapir Bare fantasien setter grenser... Lenke til kommentar
Cable_Cutter Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 okidoki... Takker meget for hjelp... Cable Cutter Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Biltema's lyddempingsmatter demper ok til en fin pris Lenke til kommentar
Cable_Cutter Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Jeg hørte noe om det...Tror det var i hjemmepc eller pc pro... når jeg leeger inn noe slikt...Må jeg ikke ha flere vifter??? Er veldig grønn når det gjelder slikt... :-? Lenke til kommentar
smygarn Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 10mm.. det var tykkt.. vil ikke det fungere veldig isolerende? burde kanskje satt på et par ekstra vifter for å øke gjennomstrømmning vis man skal bruke det. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 10mm.. det var tykkt.. vil ikke det fungere veldig isolerende? burde kanskje satt på et par ekstra vifter for å øke gjennomstrømmning vis man skal bruke det. Det er ikke kritisk om det ikke er romtemperatur inne i maskinen, så prøv med en ekstra vifte og hvis ikke det går, prøver man med en til. Ikke bare klin til med mange, bråkete vifter bare fordi noen sier det er lurt! (og som aldri har sett datamaskinen din) Det er mitt forslag Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Jeg har støydempet mitt kabinett en del nå. Det jeg har gjort er følgende. Skiftet cpu vifta (volcano) Satt psu vifta på 7v, Støysvake hard disker, chipsett kjøleKIBBE, bytta ut vifta. Også har jeg isolert meste parten av veggene, tak og gulv i kabinettet med støydempingsmattene fra biltema (10mm) I et Aopen Hq08 btw. Har så motert 2x 80mm bak og en forran. Og satt på en 120mm enermax i toppen som går på minste hastiget (1000rpm) Alle 80mm viftene går på 5,5v. Disse støydempingsmattene fungerer flott. Litt klatt å sette dem på, men "litt svinn må man regne me i store bedrifter" En annen ting er at disse mattene gir eg stlilig look inni kassa, vis man har plexi i. Bruker selv grønne kald katoder og mattene gir et stilig gjennskinn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå