Gå til innhold

Flere som ikke får Flash til å fungere?

Anbefalte innlegg

Det virker som jeg er den eneste her på forumet som ikke får Flash til å fungere, dvs. det fryser hele tiden. Andre som har samme problemet?

Har sett på ubuntuforumet at flere der har samme problemet, men det virker som det er forskjellige symtomer; noen fryser når de trykker blar tilbake, andre helt tilfeldig. Jeg er også blant dem hvor Flash fryser tilfeldig.

Men jeg har opplevd at det skjer nesten alltid med sider som Youtube, altså de som viser film. Jeg har klart å spille flere spill lenge på killsometime.com.

Så jeg antar at Adobe ikke kommer med en ny Flash for Linux før Flash 11...

Og vær så snill og ikke kom med løsninger som "export=blablabla", det fungerer ikke, tror rota er større enn som så.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke vil ha hjelp så får du heller blåse i å spørre, da.

Hvor ofte fryser flash for deg? Er det regelen snarere enn unntaket, eller er det en gang i blant? Selv så kan jeg oppleve at Flash henger et par ganger i uka, da bare trekker jeg på skuldrene og starter Firefox på nytt .. noe annet jeg lurer på er hvordan du installerte flash? La du det inn manuelt, eller via automatix, eller via pakkebehandleren?

Lenke til kommentar
Hvis du ikke vil ha hjelp så får du heller blåse i å spørre, da.

Hvor ofte fryser flash for deg? Er det regelen snarere enn unntaket, eller er det en gang i blant? Selv så kan jeg oppleve at Flash henger et par ganger i uka, da bare trekker jeg på skuldrene og starter Firefox på nytt .. noe annet jeg lurer på er hvordan du installerte flash? La du det inn manuelt, eller via automatix, eller via pakkebehandleren?

9226638[/snapback]

Har gitt opp håpet om hjelp. Tro meg, har prøvd alt. Flash fryser hele tiden. Noen ganger kan det gå 10 min, noen 10 sekunder. Helt tilfeldig. Hvis Flash hadde kræsjet en gang i ny og ned så hadde det ikke vært noe problem.

BTW: Har ikke spurt om hjelp, spurte om det var flere som hadde det slik. Har spurt flere ganger både her og der, og har prøvd stort sett alle metoder, men ingenting fungerer.

Lenke til kommentar
Og vær så snill og ikke kom med løsninger som "export=blablabla", det fungerer ikke, tror rota er større enn som så.

9226124[/snapback]

har du sjekket /etc/firefox/firefoxrc ?

det skal være en linje der:

FIREFOX_DSP="aoss"

9226148[/snapback]

http://no.wikipedia.org/wiki/%C3%98ye <-- Bruk.

9226539[/snapback]

Er ingen vits i å bli sur fordi en forsøker å hjelpe deg. Har du i det hele tatt prøvd det? Normal folkeskikk er å heller komme med noe ala. "Har forsøkt før, hjalp ikke :(" ikke noe om at en skal bruke øya.

Hvertfall... Har du 64 eller 32 bits OS? Flash for 64 bits Linux finnes vel ikke? Hvis det finnes er det i så fall veldig nytt(/beta?). Det kan være noe av problemet, at det ikke er ferdig utviklet enda. Men jeg VET derimot ikke. Hvis du har 64 bits vil jeg derimot anbefalle deg å laste ned en 32 bits Ubuntu version og forsøke der, laste ned via automatix og se om det fungerer bedre da.

Lenke til kommentar
Hvertfall... Har du 64 eller 32 bits OS? Flash for 64 bits Linux finnes vel ikke? Hvis det finnes er det i så fall veldig nytt(/beta?). Det kan være noe av problemet, at det ikke er ferdig utviklet enda. Men jeg VET derimot ikke. Hvis du har 64 bits vil jeg derimot anbefalle deg å laste ned en 32 bits Ubuntu version og forsøke der, laste ned via automatix og se om det fungerer bedre da.

9226863[/snapback]

Automatix er fy-fy

http://linux.slashdot.org/article.pl?sid=07/08/04/1944211

Lenke til kommentar

9226863[/snapback]

Automatix er fy-fy

http://linux.slashdot.org/article.pl?sid=07/08/04/1944211

9227008[/snapback]

Hmmm... visste jeg ikke. Grunn til å være litt skeptisk til det ja. Tenkte bare siden det var enkelt jeg. Bruker ikke ubuntu selv, så vet ikke mer om automatix enn at det er en pakkebehandler for lukket programvare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...