12kenn1 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Har lastet ned JCreator og skal lage min første Java applikasjon Har trykket på File-New-Project og så skrevet inn filnavnet HelloDan.java Så skrev jeg inn dette: class HelloDan { public static void main (String[] arguments) { System.out.println("Whats`s the frequency, Kenneth?"); } } Og så kompilerte jeg det, og så stod det at den var ferdig og ingen error kom opp. Så spørsmålet mitt er, hva skal jeg gjøre for å kjøre denne applikasjonen? hvor blir den evt lagret? skal det bli en exe fil etter at den er kompilert? På forhånd takk Kenneth Lenke til kommentar
krigun Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Kjører sikkert programmet ved å trykke på den blå pilen (play knappen), hvis noe sånt fremdeles eksisterer i JCreator. .java filer kompileres til .class filer, og kjøres med "java" kommandoen Lenke til kommentar
12kenn1 Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 Ok Takk Kansje den knappen som heter execute? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Ok Takk Kansje den knappen som heter execute? 9226220[/snapback] Prøvde du å trykke på knappen, eller ville du at noen skulle fortelle deg at det er OK å trykke på den? Lenke til kommentar
12kenn1 Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 prøvde å trykke på knappen, men visse ikke om det var den som betydde kjør. Lenke til kommentar
ramborambo Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Hvordan gikk kjøring av programmet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå