Noiz Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 hei eg har lasta ner dev C++ , menhar aldri programert før.. noen tips til å begynne? Lenke til kommentar
krigun Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 hei eg har lasta ner dev C++ , menhar aldri programert før.. noen tips til å begynne? 9226010[/snapback] Kanskje lese litt om C++ på nettet, evt følge en tutorial eller to? Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 `noen linker.. helst på norsk Lenke til kommentar
krigun Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 `noen linker.. helst på norsk 9226073[/snapback] Vet ikke om jeg ville ha lært programmering på norsk, noen ord og utrykk blir bare forvirrende oversatt og bidrar til ting blir vanskeligere å lære. Mesteparten av det som er interessant å lese om de mest brukte programmeringsspråk vil du finne på engelsk. I'm Feeling Lucky (Google): http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/ Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 ok takk prøver den Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 har lagt min førtste source code no.. so compila eg den , men når eg runa den kom da at eg ikkje hadde compila den.. ka e galt? Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Kan du forklare det litt nærmere? Kopier meldingene fra Dev-c++ vinduet inn her. Hva er koden du prøver å kompilere? Edit: Trykker du på riktig knapp? F9 er for å kompilere og kjøre. Endret 7. august 2007 av JAPCU Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 // Min første c++ code #include <iostream> using namespace std; int main () { count << "Hello me"; return 0; } det er koden Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Se nr. 6 her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=448903 Lenke til kommentar
Mr. K Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Prøv dette: #include <iostream> using namespace std; int main () { cout << "Hello me"<<endl; system("PAUSE"); return 0; } Med mindre det var en skrivefeil, så har du skrevet count istedefor cout. Endret 8. august 2007 av double-a Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå