Alte-to Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Hei. Har en sånn "for ny Wii-konsoll" og kjøpte en WiiKey men, har nå åpnet maskinen og ser at jeg, Selvfølgelig, har den med 3 pinner på en SMD Chip som er klippt rett av :S Prøvde og lodde de sammen, men har ikke nokk optical zoom i mine egne øyne og har heller ikke no forstørrelsesglass :/ Noen som vet noe om dette? f.eks. andre chipper eller How-to's etc... har lest at de bruker Dremel på chippen... men det skjer bare ikke her i huset! -TA- Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Nintendo har kuttet pinnene for å ødelegge for dagens modchips. Ut i fra det jeg kan skjønne er det ikke mulig å gå rundt det uten en ny type chip. Men moddere rundt omkring kanskje har funnet på noe smart. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 er vell bare og vente og se da... Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Det går ann å modde den "nyere" typen Wii, noe som er forklart i denne artikkelen; http://konsollguiden.no/content/view/2074/289/ Men som sagt, å gjøre denne operasjonen på egenhånd, amatørmessig, er nå opp imot umulig, da det kreves en god porsjon kunnskap og erfaring for å ikke ødelegge Nintendoen. For å quote "Pastortom" på konsollguiden.no-forumene; Ja, jeg kan modifisere denne type Wii. Bare å sende en mail til meg på [email protected] om du har spørsmål.. Så det å sende han karen der en mail, hvis det var noe mer du lurte på, er kanskje ingen dum idé. Edit: For å svare bedre på spørsmålet ditt, ser det ut som at de kan modde den med den "normale" WiiChip'en, men at det nå må gjøres med ledninger og plassering av chippen et annet sted, noe en kan se på et av bildene i artikelen jeg linket til. Men for bedre svar, send "Pastortom" en mail om det. Endret 7. august 2007 av .skaarj Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Det er ingen problemer å modde de nye wiiene UTEN å bruke dremel hvis man er litt stø på hånden og har riktig utstyr.. Bruk av dremel er kanskje litt amatørmessig og stygt, men det gjør jo jobben da.. Endret 8. august 2007 av EssspeN Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Hvis man først skal bruke dremel kan det ihvertfall være en ide å øve seg på lignende komponenter på gamle hovedkort f.eks. før man prøver på wii-en. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 gah, leverte dvd-drevet til en lokal radio/tv reperatør og sat me back 500kr og dro hjem og lodda inn chipen selv nå må jeg bare få egen internett linje (snylter på naboen ATM^^) og en GameCube kontroller og masse spill Lenke til kommentar
Haarvekst Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 erdet bare de aller nyestee som har avkuta pinner? jeg kjøpte en av de første som kom til Norge... er det mulig at den har avkutet pinnr? Lenke til kommentar
Haarvekst Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 erdet bare de aller nyestee som har avkuta pinner? jeg kjøpte en av de første som kom til Norge... er det mulig at den har avkutet pinnr? Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 erdet bare de aller nyestee som har avkuta pinner?jeg kjøpte en av de første som kom til Norge... er det mulig at den har avkutet pinnr? 9271338[/snapback] Det er det neppe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå