edwin Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 har fått en 712 linje fra tiscali, hvor et nokia dsl modem fulgte med. har også gått til inkjøp av en router, nærmere spesifisert:unex nextip iso50p. å koble til nettet direkte via dsl modemet (router ikke tilkoblet) går greit. når jeg kobler til router virker nettverket fint, jeg har internett tilkobling siden kazaa virker helt normalt. men irc og vanlig surfing virker ikke. noen som vet hva som er årsaken til problemet? Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 du må åpne porter på selve routeren. Det er årsaken! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 du må åpne porter på selve routeren. Det er årsaken! At en router til hjemmebruk har sperret port 80 er da *litt* rart. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 har fått en 712 linje fra tiscali, hvor et nokia dsl modem fulgte med. har også gått til inkjøp av en router, nærmere spesifisert:unex nextip iso50p.å koble til nettet direkte via dsl modemet (router ikke tilkoblet) går greit. når jeg kobler til router virker nettverket fint, jeg har internett tilkobling siden kazaa virker helt normalt. men irc og vanlig surfing virker ikke. noen som vet hva som er årsaken til problemet? Prøv og reset den tilbake til fabrikkinstillingene. Du finner info om hvordan gjøre dette i manualen. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 du må åpne porter på selve routeren. Det er årsaken! At en router til hjemmebruk har sperret port 80 er da *litt* rart. jeg hadde litt problemer med dette engang i tiden. Det viste seg at jeg kjørte firewall som hadde sperret de fleste av portene. Skader ikke å dobbelt sjekke!hehe Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Siden Kazaa funker, vil jeg tru at problemet er manglende DNS-servere i DHCP! (Kazaa kobler til på IP-adresser)..... Aner ikke hvordan du definerer DNS-servere på din router, men de to server'ne du kan bruke er: 193.212.1.11 193.212.1.10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå