Gå til innhold

Assassin's Creed informasjonstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kampsystemet er jo blitt forbedret enormt spør du meg, i alle fall ser det slik ut på det som blir vist i intervjuet. Uten tvil så kommer dette til å bli det beste spillet i 2007. Spesielt etter at GTAIV ble utsatt til 08. Ingen spill er så nyskapende og gjennomførte som dette. Det er akkurat som om de har gjort det jeg håpte på og som jeg skrev i en tidligere post her, nemlig å få vaktene til å virke mer nølende og tweake bevegelser. Nå ser det mer ut som om de faktisk er med på kampen og fokuserer på Altaïr istedenfor å stå ganske rolig mens de ser i en annen retning for så å angripe(det så ganske hakkete ut på e3 trailerne)

Endret av Kvass
Lenke til kommentar
Ser utvilsomt sinnsykt bra ut, men er fortsatt litt skeptisk til AIen etter at jeg så den videoen som var filma fra TGS..

9599662[/snapback]

ja TGS ja...men har du ikkje sett den siste...;)

9599734[/snapback]

Jo, og jeg sier det ser bra ut, men har fortsatt all grunn til å være skeptisk etter den videoen fra TGS, som tross alt ikke var for mer enn en ukes tid siden elns.

Lenke til kommentar

Spillet består av tre store byer, snikmordernes hovedkvarter, og et enormt landskap som kobler disse nøkkelområdene sammen. I hver av byen er det tre personer som må drepes, og rundt 40 sideoppdrag som både gir deg nødvendig erfaring og informasjon som hjelper deg på veien. Før du kan drepe dine ofre, må du imidlertid samle informasjon og etterforske. Etter at du har drept dem, gjelder det også å komme seg vekk med livet i behold.

Men som nevnt finnes det mye mer til spillet enn bare byene. De åpne områdene mellom de tre byene kan reises gjennom på hesterygg, og her minner spillet noe om Oblivion. Ingen dårlig inspirasjonskilde akkurat. Vi spør Jade Raymond om bevegelsesfriheten og oppdragene rundt byene:

- Vi ville gjenskape følelsen av det tredje korstoget, så områdene er fylt med tropper som beveger på seg og planlegger angrep, så det er faktisk ganske risikofylt å ri rundt omkring. Det er mye kamp, og det er bare utenfor byene at du kan faktisk kjempe fra hesteryggen. Vi har også skjulte flagg som gir deg achievement-poeng. Og det er også flere frivillige oppdrag du kan gjøre rundt omkring i kongedømmet.

Itavisen har en liten samtale med Jade:

Er verdenen sømløs og åpen, eller er progresjonen mer strikt og begrenset?

- Det er helt sømløst, og du kan gå hvor du vil, når du vil. På et tidspunkt vil alle målene dine være tilgjengelige, på begynnelsen av spillet vil du bare ha noen få mål, men det kommer flere utover. Det er opp til deg når du vil etterforske målene dine, og om du vil drepe de alle med en gang eller bare ri rundt og finne på ting.

Hvordan er tidsaspektet i spillet, lever målene dine sitt eget liv eller venter de bare på at du skal komme og drepe dem?

- Vel, de lever livet sitt, men det er mye vi gjør for å leke med tiden. Du trenger aldri å sitte og vente på at det skal bli mørkt, for eksempel, sånn at målet ditt skal dukke opp. Vi gjør visse grep for å hoppe over til riktig tidspunkt.

Hvor langt er selve spillet?

- Hvis du bare spiller gjennom det minimale, hvis du etterforsker så lite som mulig, ikke gjør tilleggsoppdrag, går rett gjennom spillet, tar det rundt 18 timer. Hvis du gjør alt mulig, er det nærmere 40 timer.

Hemmelighetsfullt

Så til tross for at spillet ikke vil inneholde noen form for flerspiller, er det lagt opp til lang levetid, fleksibilitet og frihet. Samtidig som historien som fortelles er ytterst original og satt i veldig interessante rammer. Det har lenge vært spekulert i hvorvidt Altair er en snikmorder fra fremtiden, noe Jade absolutt nekter å svare på. Det er generelt alt for mange av våre spørsmål produsentene besvarer med "ingen kommentar". Men noen pekepinn får vi likevel. For eksempel grensesnittet, som ble vist i Tokyo for første gang, er mistenkelig høyteknologisk. Her er det tydelig at noe skurrer, men i følge Raymond vil mange av disse spørsmålene besvares allerede tidlig i spillet.

Vi behøver heldigvis ikke å vente så lenge. Assassin's Creed er så godt som ferdig, og vil lanseres i november på Xbox 360 og PlayStation 3 (PC-versjonen kommer til neste år).

Link: http://www.itavisen.no/sak/490427/Storspil...t_hj%C3%B8rnet/

Lenke til kommentar
Snip

9604554[/snapback]

Vel, nå fikk jeg vite noe nytt om Assassin's Creed! Visste ikke at det kom til å være åpne områder mellom de tre byene. Gleder meg mer og mer for hver gang jeg hører nyheter om spillet :)

Endret av tOmma-
Lenke til kommentar

Bare noe jeg lurer på:

Det går an å knuffe borte i uskyldige innbyggere, men kan en drepe(slakte ned) store uskyldige folkemengder i spillet?

Og:

Når vi ser de som spiller demoen på messer klatrer opp i kirketårn, så hopper de alltid ned i en høystakk.

Vil dere tro at det går an å slenge seg ut fra toppen å smadre ned i grusen utenfor kirken(og dø)?

Lenke til kommentar
Bare noe jeg lurer på:

Det går an å knuffe borte i uskyldige innbyggere, men kan en drepe(slakte ned) store uskyldige folkemengder i spillet?

Og:

Når vi ser de som spiller demoen på messer klatrer opp i kirketårn, så hopper de alltid ned i en høystakk.

Vil dere tro at det går an å slenge seg ut fra toppen å smadre ned i grusen utenfor kirken(og dø)?

9608494[/snapback]

alt det du seier der vil nok vere mulig ja..;)

men det spørst om det er så lurt og gå rundt og drepe folk siden det då kommer ein drøss med vakter etter deg..;)

Lenke til kommentar
Bare noe jeg lurer på:

Og:

9608494[/snapback]

alt det du seier der vil nok vere mulig ja..;)

men det spørst om det er så lurt og gå rundt og drepe folk siden det då kommer ein drøss med vakter etter deg..;)

9608613[/snapback]

Vil være mulig, eller vil NOK være mulig?

Jeg så når han hoppa utfor det høye tårnet og ned i vogna med høy så trykka han på en knapp der det bare sto jump elns. Skal vel litt til og styre han i lufta så han treffer akkurat perfekt oppi høystaken?

Lenke til kommentar

Free Running i AC er lagt opp slik at man ikke skal måtte styre perfekt for å klare hoppet og han hopper automatisk over små hindringer osv sånn at det skal får mest mulig flyt, men jeg regner med at det går ann å take the plunge om man har et sterkt ønske om det.

Lenke til kommentar

Jeg søkte på Assassin's Creed på Youtube, og kom over et gammelt klipp. Når jeg så leser kommentarene, ser jeg et brukernavn: JadeRaymond. Jeg sjekker profilen, og det meste der står på fransk, og denne brukeren henviser til ubisofts hjemmesider.

I kommentarene takker hun for alle innspill og...

Posted 5 days ago:

Also, thanks for the support, I really do care that you guys care. Please do not spam my inbox, I will reply from time to time. Conclusion = You will love this game. Demo Soon! :dribble:

Jeg vet nå ikke om den brukeren er opprettet av en random dude eller av henne selv, men det er da lov å håpe...........

Endret av tOmma-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...