Gå til innhold

Assassin's Creed informasjonstråd

Anbefalte innlegg

Sykt vanskelig er en stor overdrivelse. Ja, du kan lett drepe hvem som helst på gaten, ganske som GTA, men husk at hvis du dreper civilians mister du "liv".

Liv er vel kanskje feil å si, ettersom "livet" ditt kun er hukommelse. Dreper du for mange civilians, blir du portet tilbake til fremtiden.

Dette forandrer seg da man har spilt igjennom spillet bare så det er klart. Da kan man drepe hvem som helst, og så mange man vil uten at man blir påvirket av det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter den nye firmware updaten til ps3 har jeg ikke hatt en eneste bug i det spillet. Det pleide å fryse seg et par ganger hver gang jeg spilte, men nå har jeg ikke merka noe. Satt i nesten tre timer å spilte uten bug så jeg tror det er fiksa...

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes dette spillet er litt dårlig? Det er sånn at det virker veldig digg når man først spiller det, men jeg gikk ærlig talt lei etter fire timer. Da spilte jeg heller bioshock :')

Altså, jeg hadde hørt at det var repetivt, og det trodde jeg på. Så prøvde jeg det hos en venn litt, og da ble jeg usikker på om det var bra eller ikke. Så fikk jeg prøve masse senere, og med en gang tenkte jeg "kanskje jeg tok feil? Kanskje det faktisk er mye å gjøre, kanskje det er digg?" Så etter å ha spilt i noen timer, ble jeg lei av alle de kjedelige, lange scenene, og det utrolig lite varierte gameplayet. Jeg liker scener i spill, men de i Assassins Creed var så lange og uinteressante (og ikke mulig å hoppe over :(). Og jeg har hørt folk prate om "blablabla mye å gjøre går aldri lei", men lol det er jo feil. Samle noen kjedelige flagg, drepe femten tempelriddere ellernoe, redde folk, det blir for lite. Og det å hoppe fra tak til tak for moro skyld er bare virkelig gøy i begynnelsen det og. OG FOR MYE BLOOM

seks av ti får det av meg

Lenke til kommentar

Spillet er fett helt til litt ltit etter at du har fått kaste kniver. Etter det blir det det samme ooom og om igjen. Er helt ening, spillet er altfor ensformig. Virker som de stoppet med å tenke på nye ting etter enstund og bare fokuserte på å bli ferdig med landskap osv.

Lenke til kommentar

Jeg vil sitere meg selv fra en annen tråd.

Da var Assassin´s Creed gjennomført her hjemme. Kan tenke meg at jeg ligger på mellom 15- og 20 timer spilletid.

Jeg er i stand til å se kritikken dette spillet har fått med tanke på mye repeterende gameplay og oppdrag, men jeg mener det blir utrolig feil hvis det skal blende oss for det alt det vakre og intuitive dette spillet innehar. Historien appellerte til meg fra første minutt hvor vi fikk inntrykk av at utviklerene virkelig har brukt mye tid på å trekke inn mye samfunnsfaglige referanser, Machavellisk kunst i ypperste klasse, moral, etikk og ikke minst vil er jeg imponert over at de ikke falt i fella ved å lage en kvasi-filosofisk fremstilling av de slemme guttas visjoner. En bør jo sitte inne med en viss tyngde for å plukke opp alle subtile detaljene, og uten å spolere vil jeg påstå at dette tar helt av på slutten.

Dette spillet har tatt spillverdenen ett steg videre i riktig retning. Det å trekke inn alt fra moderne ekstremsport (Parkour) til dype referanser fra bibelen, gresk mytologi, middeladeren, samtidshistorie, filosofi osv ...er noe jeg virkelig har satt stor pris på under dette spillet. De har lagt ned mye arbeid får å få byene relativt autentiske til tiden vi spiller i. Helheltsinntrykket blir bare overveldene. Når jeg opplever slik kunst har jeg lite problemer med å løpe samme oppdrag et par ganger, forsere lett slåssing og dytte litt vel mange tiggere av veien. Det gleder meg at Assassin`s Creed vil være en trilogi. Det er mange spørsmål jeg gjerne vil ha svar på etter slutten de ga oss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...