Gå til innhold

Assassin's Creed informasjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så veldig bra ut, til tross for at det var litt slitsomt å se hele filmen pga den irriterende kameraskjelvingen. Så ut som om vi fikk med oss en del av begynnelsen av AC (trening sammen med andre hashashinere etc) og et møte med ordenens stormester, så det ut som.

 

Mindre enn to uker igjen nå, folkens :)

Lenke til kommentar

Info:

fra; 29. August 2007 kl 10:24

 

Senior Product Manager, Morten Ryberg i Ubisoft kan fortelle oss litt om storspillet Assassin's Creed som kommer til Playstation 3, Xbox 360 og PC november 2007. Ryberg forteller hva folk bør vente seg av spillet, men er hemmelighetsfull når det gjelder en dypere historie i spillet, han forteller oss også om hva som er annerledes ved Assassin's Creed i forhold til andre spill.

 

Han forteller også om en liten ekstra detalj som kan være verdt å få med seg

Hva er aspektet til spillet?

Assassin’s Creed er...

Revolutionerende

Hektisk

Fascinerende

Intenst

Episk

Heroisk

Hemmelighedsfuldt

Levende

 

Hva bør folk vente seg av Assassin's Creed?

- Assassins Creed er vovet, anderledes og utrolig imponerende. Den høje ambition med spillet gør, at man også har været nødsaget til at ændre den måde vi normalt bruger en controller på.

 

Går det an å bevege seg HELT fritt i spillet, slik som det ser ut til i diverse trailere?

- Ja. Der er overordnede missioner i spillet som man må gennemføre for at komme videre i historien, men man kan frit bevæge sig rundt i det enorme landskab, hvor mini-missioner er spredt rundt omkring.

 

Hva vil spillet gå ut på? Har den en fast storyline eller kan du gjøre ting på din måte?

Der er en dybere mening bag historien i spillet – vi kan ikke komme nærmere ind på denne på nuværende tidspunkt. Alt hvad vi kan sige er at spillets hovedperson skal forsøge at stoppe krigen mellem korstogsridderne og sarcanerne.

 

 

Spillet baserer seg på noen sannheter, fortell litt om det!

Spillet er bygget op omkring det tredje korstog – nærmere bestemt sommeren 1191. Alle omgivelser og bygninger er forsøgt genskabt som de stod dengang – men historien er fiction. Teamet hyrede en historiker som brugte al sin tid på at skaffe optegnelser af byerne og områderne for året 1191.

 

Fortell litt om den frie løpingen!

Det forholder sig sådan at alle elementer i verdenen kan bruges af Altair. Han kan gribe fat i kanter og hjørner når bare de stikker 2 tommer ud fra væggen. Han kan løbe op ad mure, hoppe fra tag til tag osv, men hele hemmeligheden ligger i den måde man kontrollere hans bevægelser. Dette bringer os tilbage til den helt nye måde at benytte en controller på. For det første er trigger knappen en slag speeder. Hvis man ikke trykker på den, vil Altair gå rundt – holder man den inde vil han løbe rundt. På samme tid ændres den action som de fire knapper udgør. Hver knap kan være ”ben”, ”hænder”, ”action” osv….man skal virkelig prøve det for at få fornemmelsen af hvor flydende vi har formået at gøre hele oplevelsen.

 

Fortell om hovedpersonen, Altair!

Altair betyder ’the flying one’. Inspirationen bag Altair er fra ørnen. Du kan se dette ved han hætte og hans flagrende dragt når han løber og hopper.

 

Hans mission starter med at gå galt, og derfor fra tages han alle hans super assassin hjælpemidler, og må igen arbejde sig op igennem klanen. Det er så spilleren job at gennemføre 9 assassinations for at få krigen bragt til ende….men undervejs opdager Altair/spilleren en dybe hemmelig, som jeg ikke kan komme nærmere ind på (det ville være for stor en afsløring og ødelægge oplevelsen med spillet).

 

Noe annet du kan avdekke av informasjon?

En anden lille detalje, er at alle medlemmer af klanen må ofre deres venstre ringefinger, både for at gøre plads til det specielle våben, men også for at vise sit engagement og eftergivenhed over for klanen og missionen. (Du kan se dette på screens/artwork hvis du kigger godt efter)

 

Kanskje noe du ikke viste om her? Hehe..

Lenke til kommentar

Kudos Krosjefen, alltid moro å finne noe nytt her for å korte ned ventetiden :)

 

--

 

Forresten, har vi hørt noe nytt om kontrollsystemet siden previews av VG og Gamer.no? De, og flere andre spillsider klagde på et lite interaktivt kontrollsystem, som kun involverte at man "holdt inne" en knapp for å løpe. Vet vi om dette er forandret?

Endret av Stikko
Lenke til kommentar
Kudos Krosjefen, alltid moro å finne noe nytt her for å korte ned ventetiden :)

 

--

 

Forresten, har vi hørt noe nytt om kontrollsystemet siden previews av VG og Gamer.no? De, og flere andre spillsider klagde på et lite interaktivt kontrollsystem, som kun involverte at man "holdt inne" en knapp for å løpe. Vet vi om dette er forandret?

 

Ut ifra den presentasjons-videoen Krosjefen linket til, ser det ut som om dette ikke har blitt forandret (hvertfall dette med løpeknappen - man holder inne A). Når det gjelder andre handlinger som vedrører hodet og armene (utføres med X, Y og B) så det meget interessant ut - handlingsmulighetene endret seg for hver gang du kom nær noen eller noe. Blir morsomt å prøve dette ut i praksis :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...