eUnaas Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg har ett stort problem. Fredag sa jeg opp Telenor abbonometet og gikk over til nextgentell. Nextgentell skulle koble meg opp på fredag samme dag. MEN noe har gått galt. Jeg får ikke noe DSL linje fra dem. de skulle sendt ut en feilmeldig, men da jeg ringte i dag sa de at allt var OK. Hva kan være galt? hmm trenger hjelp. noen noen anelser? Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Tja, nå veit jeg ikke helt om jeg forstod problemet, sa NGT den ene dagen at du kunne få ADSL hos dem og den andre dagen sa de at du ikke kunne?? Bor du langt unna telefonsentralen? kan jo hende det er der problemet ligger men det er jo litt rart fordi Når jeg ringte til NGT så sa de at de kunne levere ADSL på de stedene Telenor kunne, så jeg har bestillt ADSL hos NGT men jeg har ikke sagt opp Telenor ennå fordi jeg får ikke NGT ADSL før den 30.Jan [kan jo ikke være uten Internett i over 2 uker :wink: ] Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 jeg trudde jeg var så hellidg at jeg kunne bli koblet ned fra telenor og opp hos nextgentell samme dag. fikk tid samme dag se. nei jeg trur ikke jeg bor langt fra sentralen. bor midt i askim sentrum. og Nextgetell har ADSL her i askim. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 siden du har hatt telenor så kan man jo utelukke at det er for langt. mas på kundeservice Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Du har jo forbrukerkjøpsloven , til han andre er det vel på tide å pakke opp modemet igjen Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 siden du har hatt telenor så kan man jo utelukke at det er for langt. mas på kundeservice det er 50-80minutter ventetid hos kundesrvice. kan ikke bare klage da!!! har gjort det 4ganger den siste uka Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 TV2 hjelper? Nei da, jeg bare kødder. Du vet at adsl tar sin tid. Har opplevd det selv en del ganger. Min private linje hjemme ble forsinket med over 3 uker. Og du har ventet en hel helg. Ting tar tid, og dessverre er det slik i bredbånd Norge! Lenke til kommentar
aron Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Telenor er jo lynraske til å koble linjer ned, det skjer omtrent før du legger på røret... Verre er det å få dem opp igjen, det kan skjelden skje før neste virkedag, eller neste, hehe. Dette er egen erfaring. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 kan det være NETOPIA ruteren min som ikke virker? (jeg har jo lys på den, så den er jo ikke død) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 kan det være NETOPIA ruteren min som ikke virker? (jeg har jo lys på den, så den er jo ikke død) De skal da kunne sjekke om den svarer hos NGT, den har vel lampe for sync e.l som forteller om den har kontakt med sentralen? Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 kan det være NETOPIA ruteren min som ikke virker? (jeg har jo lys på den, så den er jo ikke død) De skal da kunne sjekke om den svarer hos NGT, den har vel lampe for sync e.l som forteller om den har kontakt med sentralen? ja det lyset heter DSL. og den lyser ikke. Det er sikkert bare at de er så jævlig uproffesjonelle hos sentralen at de ikke gidder/klarer å sette over linja. Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Dersom det ikke lyser på DSL, så har du ikke kontakt med sentralen, ferdig arbeid! Lenke til kommentar
alfabeta2 Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 RC1: Når jeg ringte til NGT så sa de at de kunne levere ADSL på de stedene Telenor kunne Hmm... jeg har Telenor adsl, men på dekningssøket hos NGT står det at min sentral ikke er planlagt utbygd... jeg bør vel kanskje ringe da? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Hmm... jeg har Telenor adsl, men på dekningssøket hos NGT står det at min sentral ikke er planlagt utbygd... jeg bør vel kanskje ringe da? Det kan du spare deg, NGT og TN med venner har ikke identisk dekning. NGT bygger ut med eget utstyr og har en litt annen profil på sin utbygging. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 ER DET MULIG? ETTER Å HA SITTET 80min i TELLEFON FOR Å KOMME TIL DEM SÅ SIER DE:Vi har desverre koblet opp til FEIL adresse. ER DET MULIG??? og: Du må nok belage deg på å vente 1-2 månder til!!! Hvordan kan de si noe slikt? har jo ventet 3uker over tiden allerede sukk! "#¤"#¤% ta dem! Lenke til kommentar
Blod Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 jeg har ikke hatt noe problemer med dem.. bor også i askim... Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 jeg har ikke hatt noe problemer med dem.. bor også i askim... å en til fra Askim her... artig! Men: Nei til NEXTGENTELL ja til telenor! Lenke til kommentar
DinMOR Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 jeg har ikke hatt noe problemer med dem.. bor også i askim... å en til fra Askim her... artig! Men: Nei til NEXTGENTELL ja til telenor! Nei ja til NGT nei til stjelernor Lenke til kommentar
DinMOR Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 ER DET MULIG? ETTER Å HA SITTET 80min i TELLEFON FOR Å KOMME TIL DEM SÅ SIER DE:Vi har desverre koblet opp til FEIL adresse. ER DET MULIG??? og: Du må nok belage deg på å vente 1-2 månder til!!! Hvordan kan de si noe slikt? har jo ventet 3uker over tiden allerede sukk! "#¤"#¤% ta dem! fy fy fy.... skam ngt... Forresten dessverre med to s og telefon med en l (måtte bare) Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Men: Nei til NEXTGENTELL ja til telenor! Den var ny :o jeg for min del må pine meg igjennom noen måneder til med TN i påvente av NGT, så fort du får opp linja di, skal nok pipen få en annen lyd ja.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå