Gå til innhold

Hjelp til Windows 2003 RIS server?


J@9

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har prøvd å legge inn 2003 server, Satte den opp som "Typisk føste server" på nettverket, via den guiden som kommer opp i 2003 server, så installerte jeg RIS, kopierte over XP filene via RIS setup.

Server'n er kobla til en gammal 12 ports 3com hub 10 mbit (denne har ikke tilgang til resten av nettverket i huset), men det holder nok til den jobben så lenge.

Kobla laptopen til hubben, stillte den til network boot i bios.

På laptopen kommer det opp client mac addr, og guid (hakke peil på hva dette er men)

også kommer det dhcp.. og en strek som snurrer rundt.

Så etter 1-2 min får jeg disse meldingene:

PXE-E53: No boot filename received

 

PXE-M0F: Exiting Broadcom PXE ROM

 

Så, noen som kan hjelpe?

 

Denne server'n skal stå på et seperat nett og kun brukes til å installere windows xp norsk på pc'r som ikke har cd-rom her.. hovedsaklig bærbare..

Evt om noen har en kjapp og grei guide for oppsett av ris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå surra litt mer i Windows og aktivert "Guest" og da fant plutselig laptopen, server'n og jeg fikk opp noe tekst der.. trykka enter og fikk feilmelding.

Så surra jeg litt mer på server'n.. for laptopen spør etter engelsk versjon.. mens på server'n ligger det jo norsk.

Så da endra jeg mappene som het Norwegian til English.

Og da kom jeg enda litt lengre.. får valg om å logge inn med brukernavn og passord.

Om jeg skriver Guest får jeg valg om auto eller custom setup + noe mer.

Men det klikker litt uti.. så prøvde jeg å logge inn som Administrator med passord.

Da fikk jeg ikke valg om custom og auto osv.. men den gikk rett videre!

Og jeg fikk samme bilde som når man booter fra XP cd'n!!

Noe som er positivt =)

Men så fikk jeg beskjed om at nettverks kortet ikke var støttet av installasjons programmet.. så da er jeg vel like langt da :hmm:

Lenke til kommentar

Det bør nok funke det.

Men et spm.. noen måte jeg kan få custom setup på?

Laga et nytt brukernavn på server'n nå og og boota opp en anna laptop jeg har her.. og denne gikk vidre i setupen på xp.. men alt går automatisk.. pc navn, partisjonering osv..

Mens jeg vil ha det så likt som ei xp plate jeg kan få det liksom :p

Vet det går an å legge inn xp via en anna pc.. men det er så tungvint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...