Gå til innhold

Mann slått ned - Ambulansen lot han ligge


Anbefalte innlegg

Forresten så er det interressant at politiet mener at de måtte ha en "større bil" for å frakte mannen. Hvorfor det? Til slutt ble han jo fraktet i taxi...

9242188[/snapback]

 

Så vidt jeg kan huske hadde den politibilen som var først på stedet en del ekstrautstyr. Det er ikke sikkert det var plass til flere personer.

9242208[/snapback]

 

Ja vi lar bruskassene og ølkassene stå i bila, kan ikke miste panten...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er ikke ekspert på dette, men det virker da rimelig soleklart opp i dagen...

9242121[/snapback]

Jepp som sagt, det er ingen kunst å stå på sidelinjen og være etterpåklok...

9242150[/snapback]

 

Ja, i dette tilfellet er det faktisk ekstremt lett. Nøyaktig hvordan mener du at det er mulig å missforstå slik at man ikke vurderer at en mann som har falt, og som blør fra begge sider av hodet har en mulig hodeskade?

 

 

 

Edit, tileggsopplysning:

 

"Ambulansepersonellet ønsket ikke å se nærmere på fornærmede, og mente at han ikke hadde behov for deres tilsyn siden han sto oppreist. Ambulansen reiste deretter fra stedet, står det i pressemeldingen fra politiet"

 

Jeg drister meg i etterpåklokskapens ånd til å våge å påstå at dette ikke var en særlig god avgjørelse av ambulansepersonellet.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Vil bare komme med en opplysning for den vidre diskusjonen. Denne mannen hadde en tidligere historie der vedkommende hadde oppført seg voldelig og truende ovenfor ambulansepersonell i et tidligere oppdrag.

 

Think twice.

9241895[/snapback]

 

"Vi har ingen opplysninger om han som tilsier at han skulle være uegnet for transport med ambulanse, sier divisjonsdirektør Arild Østergaard til Dagbladet.no"

Lenke til kommentar
Forresten så er det interressant at politiet mener at de måtte ha en "større bil" for å frakte mannen. Hvorfor det? Til slutt ble han jo fraktet i taxi...

9242188[/snapback]

 

Så vidt jeg kan huske hadde den politibilen som var først på stedet en del ekstrautstyr. Det er ikke sikkert det var plass til flere personer.

9242208[/snapback]

 

 

Har du en kilde du kan vise til angående dette?

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Ok. Synes politiet også har tatt et par merkelige avgjørelser her, selv om de blekner i forhold til hvordan ambulansepersonellet forholdt seg i situasjonen.

 

Legevakten ligger jo to knappe kilometer unna parken, så pårørende kunne jo lett ha kommet seg dit på egenhånd. Samtidig virker det som politiet insisterte på å få tilsendt en stor bil (type "svartemarje").

 

Kanskje de var redde for å få setene tilsølt...

Lenke til kommentar
Ok. Synes politiet også har tatt et par merkelige avgjørelser her, selv om de blekner i forhold til hvordan ambulansepersonellet forholdt seg i situasjonen.

 

Legevakten ligger jo to knappe kilometer unna parken, så pårørende kunne jo lett ha kommet seg dit på egenhånd. Samtidig virker det som politiet insisterte på å få tilsendt en stor bil (type "svartemarje").

 

Kanskje de var redde for å få setene tilsølt...

9242601[/snapback]

 

Er det trygt å gå 1km med hjerneskade da?

Lenke til kommentar
Men dersom en person står oppreist for egen maskin, blør litt neseblod og pisser på ambulansen høres det kanskje ikke like dramatisk ut? Virker dette som en kar som trenger akutt hjelp på sykehus?

9231638[/snapback]

Har liksom ikke falt deg inn at han pisset og opptrådte rart fordi han var iferd med å bli sinnsforvirret? Tilogmed jeg som ikke har noe helsefaglig bakgrunn, vet fra før at hodeskader/hjerneblødning kan få folk til å late både urin og avføring. ;)

Lenke til kommentar

At dette er grunnen og at søl/gris i bil var årsak tror jeg sikkert.

Men så lenge politi nå sørger for full åpenhet om sine valg og hjelper til med å få ledelsen ved ullevål til å gjøre det samme skal i hvertfall ikke jeg si for sikkert om de gjorde så mye galt.

 

Dette er til syvende og sist 2 personer sine valg, og disse må stå for sine handlinger på lik linje med alle andre her i verden.

At ullevål nå prøver seg på bortforklaringer som sprekker og tydelig vil ha sympati for sine sjåfører gjør at hele sykehuset blir satt i negativt lys.

Lenke til kommentar

Legevakten ligger jo to knappe kilometer unna parken, så pårørende kunne jo lett ha kommet seg dit på egenhånd. Samtidig virker det som politiet insisterte på å få tilsendt en stor bil (type "svartemarje").

 

Kanskje de var redde for å få setene tilsølt...

9242601[/snapback]

 

Er det trygt å gå 1km med hjerneskade da?

9242614[/snapback]

 

Tror ikke noen av de pårørende hadde hjerneskade?

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Hvilken logikk er det i at en pasient urinerer på en ambulanse som kommer for å hjelpe han?

9239996[/snapback]

 

En hjerneskade... Han gjorde noe han ikke var klar over...

9240015[/snapback]

 

Joda, såpass skjønner jeg også.

 

Men meningen med setningen var, hva fikk ambulansepersonalet til å tro at denne mannen urinerte på dem med vilje når de hadde ankommet åsstedet for å hjelpe?

 

Når vi 'vanlige' folk skjønner såpass, bør vel også en utdannet personal på feltet også skjønne såpass. Eller ble det litt for ekkelt for dem?

Endret av salah
Lenke til kommentar
Er det trygt å gå 1km med hjerneskade da?

 

Tror ikke noen av de pårørende hadde hjerneskade?

9242762[/snapback]

 

Men hvorfor skulle de gå i det hele tatt?

Var jo både en ambulanse og politibil på stedet. Når det kommer til hodeskader, gjelder det å få behandling så raskt som mulig.

Endret av covah
Lenke til kommentar
hva fikk ambulansepersonalet til å tro at denne mannen urinerte på dem med vilje når de hadde ankommet åsstedet for å hjelpe?

 

Når vi 'vanlige' folk skjønner såpass, bør vel også en utdannet personal på feltet også skjønne såpass. Eller ble det litt for ekkelt for dem?

9242781[/snapback]

 

 

Det er vel enten noen opplysninger om mannens oppførsel som ikke har kommet fram, eller så var ambulansepersonellet påvirket av ekstremt dårlig humør eller fordommer.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Men dersom en person står oppreist for egen maskin, blør litt neseblod og pisser på ambulansen høres det kanskje ikke like dramatisk ut? Virker dette som en kar som trenger akutt hjelp på sykehus?

9231638[/snapback]

Har liksom ikke falt deg inn at han pisset og opptrådte rart fordi han var iferd med å bli sinnsforvirret? Tilogmed jeg som ikke har noe helsefaglig bakgrunn, vet fra før at hodeskader/hjerneblødning kan få folk til å late både urin og avføring. ;)

9242615[/snapback]

Jo, men hadde du giddet å undersøke nærmere så skjer slikt som regel ved at offeret pisser på seg selv. I denne saken er det kommet utsagn om at offeret pisset på seg selv, på bilen og nå det siste:på en av personellet. Som man ser er det mye forskjellige utsagn å går og ingen her vet egentlig hva som forgikk, med mindre offeret hadde unormalt mye urin på lager.

Lenke til kommentar
Er det trygt å gå 1km med hjerneskade da?

 

Tror ikke noen av de pårørende hadde hjerneskade?

9242762[/snapback]

 

Men hvorfor skulle de gå i det hele tatt?

Var jo både en ambulanse og politibil på stedet. Når det kommer til hodeskader, gjelder det å få behandling så raskt som mulig.

9242787[/snapback]

 

Jeg har tydeligvis ikke gjort det klart nok at jeg snakket om at de pårørende ikke ville hatt problemer med å komme seg raskt til legevakten på egenhånd, uten å måtte sitte på i samme bil som voldsofferet. Dette i sammenheng med at politiet allerede hadde en bil på åstedet, som tydeligvis ikke var stor nok til å frakte både offer og pårørende.

 

Spørsmålet mitt var altså hvorfor ikke politiet tok offeret med i bilen og lot de pårørende komme seg til legevakten på egenhånd.

 

 

*host*lesposteneførdusvarerpådem*host*

Lenke til kommentar
Det er jo litt rart at ikke politiet ville ta han med heller, og at han til slutt måtte kjøres med taxi. Virker litt rart hvis både sykepersonellet og politiet som var til stede f.eks. var rasister alle i hop..

9242899[/snapback]

Ambulansepersonell heter det, eller ambulansearbeider. :)

 

Politi og ambulanse på stedet var ikke en bunch med rasister. Det er bare ikke logisk. Men, at vedkommende ble sendt i taxi og ikke av politiet er rart, det er forkastelig. At ambulansepersonell på stedet tok den vurderingen at de ikke ville bringe inn den pasienten pga. fare for egen sikkerhet (noe bare de vet, henviser til taushetsplikten) synes jeg er helt ok. Politiet har trening i å takle slike situasjoner som truende pasienter, det er deres jobb. Det er ikke ambulansepersonell sin jobb det.

Lenke til kommentar

Legevakten ligger jo to knappe kilometer unna parken, så pårørende kunne jo lett ha kommet seg dit på egenhånd. Samtidig virker det som politiet insisterte på å få tilsendt en stor bil (type "svartemarje").

 

Kanskje de var redde for å få setene tilsølt...

9242601[/snapback]

 

Er det trygt å gå 1km med hjerneskade da?

9242614[/snapback]

 

Tror ikke noen av de pårørende hadde hjerneskade?

9242762[/snapback]

 

Hva hjelper det om de pårørende går til Sykehuset og ber de sende ny bil som gir faen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...