Gå til innhold

Mann slått ned - Ambulansen lot han ligge


Anbefalte innlegg

Hvis de ikke takler det så bør de sprette meg ikke utdanne seg til det heller.

Av politi, brann og ambulanse så skal ikke sånt skje, men det skjer og det kommer til å alltid være noen kålhuer iblant dem.

9241698[/snapback]

 

Du er klar over at verken politifolk, brannmenn eller ambulansearbeidere er superhelter? De er som meg og deg. At mennesker gjør feil en gang iblant er vel ikke så veldig overraskende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I en ideell verden kan det sikkert være slik, men som alle andre institusjoner driver ikke sykehustjenesten ren veldedighet. De har et budsjett som må overholdes, et budsjett som er alt for lite som regel. Dersom de kaster bort penger på én som faktisk ikke trenger behandling kan det gå utover en som faktisk trenger behandling senere.

9241060[/snapback]

Jepp, dette er et viktig element. En kan bare ta seg en tur på legevakten i Oslo en ettermiddag og der er det køøø av folk som belaster dem med de mest banale sykdomsgreier; forstuet arm, hoste, litt utslett og annet tull som langtifra er akutte ting.

 

Folk behandler jo legevakten som et legebesøk og ikke til det den egentlig er tiltenkt, så jeg skjønner godt at det også må siles betydelig ute i felten siden mye av det samme nok foregår hos ambulansetjenesten. Det hadde vært interessant å se hvor mange ambulanseutrykninger som faktisk ender opp med alvorlig akutte tilfeller, jeg vil anta at det er en liten andel av totalen.

Lenke til kommentar

Og derfor er det litt skremmende å se at ullevål skal forsvare de uansett, og nå sist prøve seg på sympatibølgen med at sjåførene har det så vondt osv.

Spark dem for svikt i tjeneste og for å ha holdt unna viktig informasjon til ledelsen som nå har havnet i en høyst vanskelig situasjon.

Skulle vitners utsagn vise seg å være korrekte bør politi straffeforfølge disse 2 aktuelle sjåførene og sykehuset for medvirknin til skadene Ali pådro seg.

 

For alt vi vet kunne fyren tatt en burger med kone og barn i dag om han hadde fått hjelpen han burde!

Lenke til kommentar
Hvis de ikke takler det så bør de sprette meg ikke utdanne seg til det heller.

Av politi, brann og ambulanse så skal ikke sånt skje, men det skjer og det kommer til å alltid være noen kålhuer iblant dem.

9241698[/snapback]

 

Du er klar over at verken politifolk, brannmenn eller ambulansearbeidere er superhelter? De er som meg og deg. At mennesker gjør feil en gang iblant er vel ikke så veldig overraskende?

9241751[/snapback]

 

Alle kan gjøre feil...det sier jeg ikke noe på.l..jeg snakker om drittsekkene som gir faen.

Lenke til kommentar
Vil bare komme med en opplysning for den vidre diskusjonen. Denne mannen hadde en tidligere historie der vedkommende hadde oppført seg voldelig og truende ovenfor ambulansepersonell i et tidligere oppdrag.

 

Think twice.

9241895[/snapback]

 

Oi...og det betyr at de kan bare drite i han. Ikke sant :thumbup:

Jeg ser greia, men det er ingen grunn til å la være.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Vil bare komme med en opplysning for den vidre diskusjonen. Denne mannen hadde en tidligere historie der vedkommende hadde oppført seg voldelig og truende ovenfor ambulansepersonell i et tidligere oppdrag.

 

Think twice.

9241895[/snapback]

 

Så derfor dro de fra han? Hvorfor gadd de å rykke ut i det hele tatt?

Viste de at denne mannen hadde oppført seg dumt tidligere?

 

Var det viktigere for de å finen ut slikt, enn å redde han?

Lenke til kommentar
Vil bare komme med en opplysning for den vidre diskusjonen. Denne mannen hadde en tidligere historie der vedkommende hadde oppført seg voldelig og truende ovenfor ambulansepersonell i et tidligere oppdrag.

 

Think twice.

9241895[/snapback]

 

Oi...og det betyr at de kan bare drite i han. Ikke sant :thumbup:

9241912[/snapback]

Hvis det er fare for egen sikkerhet så vurderer de situasjonen slik. Ambulansepersonell er mennesker, ikke superhelter. Ambulansepersonell er ikke politi heller.

Lenke til kommentar
Vil bare komme med en opplysning for den vidre diskusjonen. Denne mannen hadde en tidligere historie der vedkommende hadde oppført seg voldelig og truende ovenfor ambulansepersonell i et tidligere oppdrag.

 

Think twice.

9241895[/snapback]

 

Er det vanlig at ambulansepersonell sjekker en persons bakgrunn før de tar ham med i sykebilen? Det var jo politi til stede, kunne de ikke tatt en politimann med i bilen hvis de var redde? Ullevål har forresten bekreftet at ambulansepersonellet ikke følte pasienten som truende.

Lenke til kommentar

Synes det blir drøyt å snakke om feilvurdering.

 

Her var det snakk om en person med klare hodeskader, og da SKAL man da visserlig ta ham med på sykehuset for en utvidet sjekk?

 

Jeg er ikke ekspert på dette, men det virker da rimelig soleklart opp i dagen...

 

Hvis det er snakk om feilvurdering i et sånt tilfelle, så burde man vel sparkes på flekken for grov inkompetanse.

Lenke til kommentar
Hvis det er fare for egen sikkerhet så vurderer de situasjonen slik. Ambulansepersonell er mennesker, ikke superhelter. Ambulansepersonell er ikke politi heller.

9241942[/snapback]

 

Det er forståelig. Er det opprør med mange voldelige opprørere, går ikke ambulansepersonellet rett inn og henter en person. Såpass har jeg fått med meg.

 

Derimot.. Når de "tør" å kalle en person jævla gris/svin, tør å si "når du pisser på bilen, da har du brukt opp sjansen din".. Da mener jeg at de også bør tørre å ta med seg personen. Kanskje de var redde for å få litt tiss i bilen?

 

Dersom jeg føler at en person er ustabil, forsøker å være forsiktig når jeg tar kontakt denne personen. De ga faen. Rett og slett. Feigt å ikke klare å innrømme det, men å dekke over med alle mulige unnskyldninger. De bør ta konsekvensene.

Lenke til kommentar

Forresten så er det interressant at politiet mener at de måtte ha en "større bil" for å frakte mannen. Hvorfor det? Til slutt ble han jo fraktet i taxi...

 

Forstår forresten ikke politiets motvilje mot å bruke de tre-fire minuttene det hadde tatt å frakte ham på legevakten øyeblikkelig. At politiet allerede hadde en bil på åstedet er det jo liten tvil om.

Lenke til kommentar
Forresten så er det interressant at politiet mener at de måtte ha en "større bil" for å frakte mannen. Hvorfor det? Til slutt ble han jo fraktet i taxi...

9242188[/snapback]

 

Så vidt jeg kan huske hadde den politibilen som var først på stedet en del ekstrautstyr. Det er ikke sikkert det var plass til flere personer.

Endret av sim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...