Gå til innhold

Mann slått ned - Ambulansen lot han ligge


Anbefalte innlegg

De ambulansefolka fortjener sparken i mine øyner - selv det er en meget mild reaksjon. Ambulanse SKAL hjelpe, ellers kan de dra til helvete.

9240180[/snapback]

Ambulansen skal gjøre sitt oppdrag i henhold til instrukser og regler. Om de bryter disse er det selvsagt tjenesteforsømmelse. Om regler og instrukser ikke er gode nok bør de selvfølgelig tas opp til revurdering, men da har uansett de ansatte som følger reglene sitt på det tørre.

9240205[/snapback]

 

Lurer på åssen du hadde reagert hvis det hadde vært deg eller kanskje dama\typen din.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sier reglene at man skal la en med hodeskader ligge igjen bare fordi han pisset på seg?

9240221[/snapback]

Reglene sier nok at vedkommende skal undersøkes på stedet og dersom personellet ikke oppfatter situasjonen som kritisk på noen som helst måte vil jeg anta at de ikke skal bruke mer ressurser på vedkommende.(Men jeg er ikke ansatt i helsevesenet så dette blir en antakelse). I følge sykehuset ble prosedyrer fulgt.

På samme måte kan en lege undersøke en pasient, feiltoke symptomene og så ikke gi pasienten den nødvendige behandling.

Lenke til kommentar
Sier reglene at man skal la en med hodeskader ligge igjen bare fordi han pisset på seg?

9240221[/snapback]

Reglene sier nok at vedkommende skal undersøkes på stedet og dersom personellet ikke oppfatter situasjonen som kritisk på noen som helst måte vil jeg anta at de ikke skal bruke mer ressurser på vedkommende.(Men jeg er ikke ansatt i helsevesenet så dette blir en antakelse). I følge sykehuset ble prosedyrer fulgt.

På samme måte kan en lege undersøke en pasient, feiltoke symptomene og så ikke gi pasienten den nødvendige behandling.

9240329[/snapback]

 

Jeg syns det er rart at de ikke gjennskjenner slike handlinger når de får opplyst om at han har fått seg et hardt slag i hodet, og et hardt møte med asfalten.

 

De personlige kvalifikasjonene er ikke gode nok.

Lenke til kommentar
Sier reglene at man skal la en med hodeskader ligge igjen bare fordi han pisset på seg?

9240221[/snapback]

Reglene sier nok at vedkommende skal undersøkes på stedet og dersom personellet ikke oppfatter situasjonen som kritisk på noen som helst måte vil jeg anta at de ikke skal bruke mer ressurser på vedkommende.(Men jeg er ikke ansatt i helsevesenet så dette blir en antakelse). I følge sykehuset ble prosedyrer fulgt.

På samme måte kan en lege undersøke en pasient, feiltoke symptomene og så ikke gi pasienten den nødvendige behandling.

9240329[/snapback]

 

Men inni granskauen da...Han var jo nedslått, når du får en hodeskade så kan man reagere på alle mulige måter. Åssen du kan sitte der å forsvare helsemyndighetene vet jeg ikke. Men du skremmer meg....................

Lenke til kommentar
Sier reglene at man skal la en med hodeskader ligge igjen bare fordi han pisset på seg?

9240221[/snapback]

Reglene sier nok at vedkommende skal undersøkes på stedet og dersom personellet ikke oppfatter situasjonen som kritisk på noen som helst måte vil jeg anta at de ikke skal bruke mer ressurser på vedkommende.(Men jeg er ikke ansatt i helsevesenet så dette blir en antakelse). I følge sykehuset ble prosedyrer fulgt.

På samme måte kan en lege undersøke en pasient, feiltoke symptomene og så ikke gi pasienten den nødvendige behandling.

9240329[/snapback]

 

Men inni granskauen da...Han var jo nedslått, når du får en hodeskade så kan man reagere på alle mulige måter. Åssen du kan sitte der å forsvare helsemyndighetene vet jeg ikke. Men du skremmer meg....................

9240433[/snapback]

 

Du føler vel tilfeldigvis ikke en kraftig kløe på ryggen når du leser slike innlegg som forsvarer ambulansepersonellet her, og innlegg som viser til at båteieren som jagde tyven på sjøen er skyldig...?

 

Well, I do :roll:

Lenke til kommentar

Fyren ligger jo i respirator - så det er godt nok bevis for meg at ambulansefolka gjorde en grov feil.

 

Dette er oslo, er det så vanskelig å svippe fyren til legevakta? Jeg forstår absolutt ingenting.

 

Jeg mener at ambulanse skal hjelpe. Ikke gå rundt og finne unskyldninger for å ikke hjelpe.

Om ambulansen blir tilkalt mye unødvendig .. so what ... om de hjelper 10 stk, 9 er unødvendig og 1 er - så er det greit for meg. Men her så nekter de så mye at den ene som plutselig trenger det blir nektet i ren rutine.

 

På toppen av det hele så evner de ikke å kommunisere orntli. Ambulanse folka klarte ikke å si at politiet overtar, purken evnet ikke (bombe, de er jo udugelige) å si at de skulle hjelpe. makan

Endret av DarkSlayer
Lenke til kommentar

Jeg håper og tror det er endel som må svelge sin bastanthet når avgjørelsene blir tatt i denne saken.

Jeg ser ingen grunn til at ullevål er tjent med å ta disse to tilbake i tjeneste, og jeg blir også ganske skremt av at folk som sier de jobber i ambulansetjenesten her går så bastant ut og forsvarer at mannen ble lagt igjen. Håper dere dette gjelder tar lærdom av utfallet om dette blir annerledes enn deres meninger, for jeg håper virkelig ikke det er mange i ambulanene som sitter med slike holdninger til behandling, for da har AMK et seriøst problem.

 

Nå blir sjefen til sykehuset kalt inn på teppet og jeg regner med vi får en mer redgjørlig og mulig sann forklaring på hendelsesforløpet i løpet av dagen, men mer og mer i denne saken tyder på at det er gjort alvorlige feil, og at det i mine øyne ikke finnes grunnlag for å unnskylde disse tjenestemennenes oppførsel.

 

Vice: Du er hektet opp i hva som ble sagt av vitnene i parken, men nå har ledelsen ved ullevål bekreftet at ord som svin, din tulling og nå gikk toget ditt ble sagt, og de har offentlig beklaget dette.

Burde ikke du da ta inn over deg at i hvertfall dette var over streken fra ambulansefolka??

Lenke til kommentar

Nå har tydeligvis ledelsen ved ullevål innsett at uttalelsene på pressekonferansen mulig ikke stemmer, og at de håper virkelig at dems tjenestemenn har snakket sannheten i sin rapport.

Men hun virker absolutt ikke veldig sikker på at dette er tilfelle lenger..

 

Ser ikke bra ut for argumenter om fullstendig legesjekk osv dette gutta;)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Vice: Du er hektet opp i hva som ble sagt av vitnene i parken, men nå har ledelsen ved ullevål bekreftet at ord som svin, din tulling og nå gikk toget ditt ble sagt, og de har offentlig beklaget dette.

Burde ikke du da ta inn over deg at i hvertfall dette var over streken fra ambulansefolka??

9240759[/snapback]

Man bør ikke komme med slike utsagn som offentlig tjenestemann, selv om det kan være forståelig at noen kaller en person for gris dersom personen står og urinerer på en bil.

Problemet her dog ikke hva som evt ble sagt, men om de har fulgt regler i henhold til undersøkelse av mannen før de tok en avgjørelse. Om vitner eller ambulansefolk lyver så vanskeliggjør selvsagt dette etterforskningen.

I etterpåklokskap er det heller ingen som tviler på at det ble gjort en feildiagnose ved å etterlate mannen, men evt. straff vil være avhengig av hvilke regelbrudd som evt. har blitt begått etc.

 

Om ambulansen blir tilkalt mye unødvendig .. so what ... om de hjelper 10 stk, 9 er unødvendig og 1 er - så er det greit for meg.

I en ideell verden kan det sikkert være slik, men som alle andre institusjoner driver ikke sykehustjenesten ren veldedighet. De har et budsjett som må overholdes, et budsjett som er alt for lite som regel. Dersom de kaster bort penger på én som faktisk ikke trenger behandling kan det gå utover en som faktisk trenger behandling senere.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

For deg og meg er det nok veldig naturlig å kalle en person gris hvis han pisser på bilen din uten videre.

Her er det snakk om trent ambulansepersonell som faktisk ser og håndterer langt verre kroppsvesker hver eneste dag i bilen sin, og de skal være proffe nok til å behandle hver pasient høflig.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...