Gå til innhold

Mann slått ned - Ambulansen lot han ligge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen urinerer offentlige tjenestemenns eiendom uten å mene det.

 

Er det ikke noe slikt alle sammen sier når de har vært på fylla også. okner opp dagen etterpå, og finner ut at man har drept 20 stk ved å tygge av de stupen?

 

 

"Beklager, men jeg får så full at jeg ikke husker noe"

9235317[/snapback]

Unødvendig å tilføre "i edruelig tilstand". :p

Lenke til kommentar

Vi har fått en rapportering som sier at tråden kan stenges nå som en offentlig konklusjon foreligger. Edit: Svarer her siden vi får en del slike rapporteringer på ulike tråder.

 

For ordens skyld: Dette er et diskusjonsforum. Her diskuterer folk om vi noen sinne landet på månen og om World Trade Center nummer 1-7, og gjerne et nummer 8 og 9 for den saks skyld, ble utsatt for kontrollerte sprengninger, helt uavhengig av offentlige konklusjoner.

 

Så også med denne tråden. Undertegnede ser heller liten vits i å diskutere tabloidoppslag i det vide og det brede, men de som har lyst skal få lov. Så lenge det gjøres i tråd med retningslinjene er det greit for oss.

 

Det skal ellers sies at vi bare unntaksvis stenger tråder fordi de er "ferdig diskutert" eller "avgjort". Det kan jo hende at det dukker opp ny informasjon eller nye spørsmål. Og åpen tråd gjør jo ingen skade, så lenge den ikke går off topic. Når folk går lei av emnet dør tråden helt av seg selv.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Kan ikke se at det er kommet en offentlig konklusjon i denne saken. Den er fremdeles under granskning, så vidt jeg vet. Ullevål sykehus og politiet er også fremdeles anmeldt.

 

Hva er egentlig den offisielle forklaringen på hvorfor han ikke ble tatt med i ambulansen? Det har jeg ikke greid å finne ut ennå.

 

"sikkerhetshensyn" blir liksom litt kryptisk... Ennå mere kryptisk blir det når Ullevål opererer med to forklaringer. Den ene sier at han ikke trengte å fraktes til sykehus fordi han fikk nødvendig behandling. Den andre forklaringen (som virker som den har dukket opp i etterkant) går på at det skal være en eller annen slags risikabel faktor som gjorde at ambulansepersonellet ikke kunne ta med seg mannen.

Lenke til kommentar
Du sier at tråden ikke hadde eksistert om amnnen hadde hatt norsk opprinnelse.... feil...

9235098[/snapback]

 

Hvilket poeng var det du skulle frem til i første sitat da, utenom å gjenta det jeg skrev?

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
begge har ansvar. Ambulanse personell har ansvar for å ta med seg karen, politiet har ansvar for å sørge for at ambulansepersonelle gjør jobben sin.

9235343[/snapback]

Stemmer ikke. Politi har ingen ting med å gjøre hva ambulansepersonellet arbeider med. Jeg er selv under ambulansetjenesten, håper virkelig ikke folk tror det.

 

Ambulanse har sitt felt

Politi har sitt felt

Brann har sitt felt

 

-- dette under sammarbeid.

Lenke til kommentar
Kan jeg også hive meg på denne kjempefine lange kvalen av et quotehelvette?

9236497[/snapback]

Nei, det kan du ikke. Det er i strid med Nettiketten. Derimot kan du bruke den fine knappen som heter Rapporter under posten og gjøre oss oppmerksom på at folk overdriver quotingen, så ser vi på det.

 

Moderator er snill og redigerer vekk de unødvendige sitatene her. Det er ingen grunn til å sitere posten rett over din egen, med mindre du skal svare på enkelte punkter i den for seg. Spesielt ikke når du tar med sitater av sitater av... Dette fremgår av den samme Nettiketten.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Sjekk nyhetene NÅ

9236565[/snapback]

Så tilfeldigvis TV2 nyheten nå og farsen fortsetter: Ei dame, som visstnok var sykepleier, uttalte seg der at faktisk både politiet og ambulansepersonellet handlet feil. Jammen godt vi hadde en sykepleier på pletten som kunne avgjøre slikt i en fei for oss.

Samtidig ble det nevnt at ambulansepersonellet hadde kalt offeret for en gris. Noe jeg også reagerer på siden de fleste andre steder(overskrifter) sto at de hadde kalt ham et svin. Det er en vesentlig forskjell på å kalle noe svin og gris, men det blir jo mer sensasjon og setter ambulansepersonellet i enda dårligere lys dersom man skriver svin.

Latterlig. :thumbdown:

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Tror man skal legge til at de som var i parken og opplevde situasjonen ble ganske provosert, og om svin eller gris blir sagt er vel egentlig helt ubetydelig da ledelsen på ullevål har innrømmet at dette ble sagt, og lagt seg flate for at slikt ikke skal forkomme.

 

Ganske artig å se den ene siden sine angrep på hvilke medisinke kunnskaper den andre har, mens de kategorisk og selvsikkert påstår at de vet man må vite hva man gjør når man tisser etter en slik skade, og generellt hvordan man oppfører seg. Saken er vel at veldig få vet, men at man i etterpåklokskapen ser at det er gjort noen ganske alvorlige feil av disse tjenestemennene.

 

At politiet og ullevål nå krangler om hva som er sannhet fra parken tar jeg som et signal på at ledelsen ved ullevål prøvde seg på en så pen historie som mulig i håp om å legge saken død. men stemmer nå politiets version kan disse sjåførene se enda lengre etter jobbene sine.

Enten har de da løyet om hva som skjedde i parken til sin ledelse, eller så prøvde ledelsen på det samme. Skal bli spennende å se hva som kommer ut av den diskusjonen.

Ser vel egentlig ingen grunn til hvorfor politiet skal prøve å sno seg unna, da de uansett ikke har myndighet og i verste fall kan klandres for litt treg reaksjon, men skulle jeg vise meg å ta feil skal jeg gladelig innrømme det.

 

Virker som folk ser dette veldig svart/hvitt, og enten har de ikke gjort noe galt, eller så har de gjort alt galt.

Saken er nok mer nyansert enn som så, men jeg må si at jeg synes disse sjåførene, sett i lys av alt som er skjedd og kommet fram, burde ta sin hatt og gå frivillig av hensyn til resten av kollegenes omdømme.

Ullevål har i mange år hatt en kjempeavdeling for ambulansearbeidere og jeg tror de også synes denne saken er både lei og pinlig, og at de gjerne skulle sett sine kolleger gjort annerledes.

Synes det er viktig å huske på at de har utrolig mange som gjør en god jobb for oss hver dag oppi det hele, og håper de vinner tilbake tillitten som måtte ha bli svekket fort.

 

Sånn, det ble litt ris og ros..

Lenke til kommentar
Saken er nok mer nyansert enn som så, men jeg må si at jeg synes disse sjåførene, sett i lys av alt som er skjedd og kommet fram, burde ta sin hatt og gå frivillig av hensyn til resten av kollegenes omdømme.

9239133[/snapback]

Synes overhodet ingen skal ta sin hatt og gå. Saken bør etterforskes skikkelig og så får det bli opp til arbeidsgiver å bestemme hva følgende skal bli dersom en grov tjenestforsømmelse har blitt begått. Ingen skal føle seg forpliktet til å forlate sin jobb pga. sensasjonoppslag i pressen.

 

Som du nevner så ble sikkert de som opplevde situasjonen provosert og det er jo ingen hemmelighet at vitners utsagn svært ofte blir farget av dette. Bare av det lille som har kommet ut i avisene ser man også at de er inkonsistens mellom utsagnene, noe som gjør det enda vanskeligere å gjøre seg opp en mening fra sidelinjen.

Lenke til kommentar
De ambulansefolka fortjener sparken i mine øyner - selv det er en meget mild reaksjon. Ambulanse SKAL hjelpe, ellers kan de dra til helvete.

9240180[/snapback]

Ambulansen skal gjøre sitt oppdrag i henhold til instrukser og regler. Om de bryter disse er det selvsagt tjenesteforsømmelse. Om regler og instrukser ikke er gode nok bør de selvfølgelig tas opp til revurdering, men da har uansett de ansatte som følger reglene sitt på det tørre.

Lenke til kommentar
De ambulansefolka fortjener sparken i mine øyner - selv det er en meget mild reaksjon. Ambulanse SKAL hjelpe, ellers kan de dra til helvete.

9240180[/snapback]

Ambulansen skal gjøre sitt oppdrag i henhold til instrukser og regler. Om de bryter disse er det selvsagt tjenesteforsømmelse. Om regler og instrukser ikke er gode nok bør de selvfølgelig tas opp til revurdering, men da har uansett de ansatte som følger reglene sitt på det tørre.

9240205[/snapback]

 

Sier reglene at man skal la en med hodeskader ligge igjen bare fordi han pisset på seg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...