Gå til innhold

Mann slått ned - Ambulansen lot han ligge


Anbefalte innlegg

Kan forresten ikke se at det hevdes rasisme i rapporten, slik så mange gjerne vil ha det til. Dette har jeg allerede nevnt tidligere, men siden ingen har motsagt meg på dette, så regner jeg med at dere rett og slett ikke har klart å få det med dere?

 

"kan også forstås som oppførsel med rasistiske undertoner" - dette er det eneste som er nevnt i rapporten angående rasisme. Hvor blir det sagt at dette er rasisme? Lær dere å lese folkens... :nei:

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt korrekt som du nevner, men spørsmålet som noen stilte tilbake i tråden ang. dette er hvorfor et slikt utsagn plutselig dukker opp fra intet, uten noen begrunnelse eller henvisning til tidligere i rapporten? Det er bla.a dette jeg mener med vill spekulering. Det hele virker rett og slett bare som noe som er klasket på på slutten for å gjøre rapporten mer politisk korrekt, noe som er totalt forkastelig.

Lenke til kommentar
Det er helt korrekt som du nevner, men spørsmålet som noen stilte tilbake i tråden ang. dette er hvorfor et slikt utsagn plutselig dukker opp fra intet, uten noen begrunnelse eller henvisning til tidligere i rapporten? Det er bla.a dette jeg mener med vill spekulering. Det hele virker rett og slett bare som noe som er klasket på på slutten for å gjøre rapporten mer politisk korrekt, noe som er totalt forkastelig.

9394812[/snapback]

 

Hvordan har du klart å overse dette?

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-82028-1188506482_thumb.png

post-82028-1188506513_thumb.png

Lenke til kommentar
Det er helt korrekt som du nevner, men spørsmålet som noen stilte tilbake i tråden ang. dette er hvorfor et slikt utsagn plutselig dukker opp fra intet, uten noen begrunnelse eller henvisning til tidligere i rapporten? Det er bla.a dette jeg mener med vill spekulering. Det hele virker rett og slett bare som noe som er klasket på på slutten for å gjøre rapporten mer politisk korrekt, noe som er totalt forkastelig.

9394812[/snapback]

 

Hvordan har du klart å overse dette?

9395097[/snapback]

Oversett hva da? Det eneste de indikerer er at den såkalte rasismen kommer inn i bildet fordi mannen hadde minoritetsbakgrunn. Vil det si at det altså er greit å indikere rasisme hver gang en med minoritets bakgrunn blir behandlet dårlig/feil? Dette er vill spekulering. Hadde dette vært en vanlig fyllik hadde det vært diskriminering, men siden dette var en med minoritetsbakgrunn så får man automatisk" rasistiske overtoner" er jo det de i praksis sier.. :thumbdown:

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Som rapporten sier, så signaliserer oppførselen til personellet dømmende holdninger. Mtp. at offeret er svart blir det naturlig å ta rasisme med i betraktningen. Man kan jo også spørre seg hva slags andre fordommer eventuellt ellers skulle kunne bidra til en såpass kraftig diskriminering.

Ettersom det heller ikke konkluderes med at det definitivt var rasisme med i bildet, så blir dette i mine øyne korrekt språkbruk som beholder sin objektive status.

 

I etterkant har det jo også kommet fram at en av personellet har bakgrunn i en nazistisk gruppering. Dette styrker mistanken om rasistisk motivering.

Lenke til kommentar
Ser også at noen av dere har klart å avfeie den lange listen som ble postet med lignende saker som skjedde med etniske norske personer. Bortforklaringen var at denne saken er mye værre. Hvorfor det? Hvorfor er denne saken så mye værre? Fordi offeret var farget? Om dere påstår det er dere faktisk rasister selv, da dere setter verdien av en farget person over verdien av en hvit.

9390239[/snapback]

 

Jeg får bare henvise deg til min forrige post... Jeg snakker om de ekstreme aspektene ved saken som helhet, ikke hvem det er mest synd på.

9393243[/snapback]

Men du har enda ikke klart å si et eneste ord om hvorfor denne saken er mer ekstrem enn de andre som ble listet opp. Jeg har heller aldri pratet om hvem som det er mest synd på. Men jeg lurer på hvorfor du mener at denne saken er mer ekstrem enn de andre sakene?

a) Fordi vedkommende var svart?

b) Fordi ambulansepersonalet kom med negative uttalelser?

c) Noe annet?

Lenke til kommentar
Tjeneste forsømmelse? pø!  :thumbdown:

Du omtale saken som en ufrivellig feilvudering.

 

Her er det snakk om utallige folk, som på minnet, disse 2 idiotene til enhver tid; at denne personen er hardtskadet og trenger øyeblikkelig hjelp!

Påminnelsen kom ifra fagfolk som sykepleier og lege.

Denne "forsømmelse" eier ikke uskyldighet, og har et motiv!

 

Hvis det er hele tatt snakk om forsømmelse, så er det med bevissthet.

9393388[/snapback]

Hvor tar du det fra? Tjenesteforsømmelse betyr ikke nødvendigvis at man har gjort en ufrivillig feilvurdering. Tjenesteforsømmelse betyr her at man har vist uforstand eller grov uforstand i tjeneste.

Lenke til kommentar

Hva var det som ble sagt som var rasistisk?

9393598[/snapback]

motivet var rasistisk.

9393611[/snapback]

Det funker ikke å ta påstander ut fra løse luften når man diskuterer. Med mindre man er Gud, og er allvitende.

 

Gi oss et konkret bevis på at motivet var rasistisk. Bare et eneste bittelite bevis.

 

Det er en farlig ting å uttale seg bastant når man ikke har fakta å banke i bordet med. Bare fordi du tror noe, og du sier det, betyr ikke at det er sant.

Lenke til kommentar
Men du har enda ikke klart å si et eneste ord om hvorfor denne saken er mer ekstrem enn de andre som ble listet opp. Jeg har heller aldri pratet om hvem som det er mest synd på. Men jeg lurer på hvorfor du mener at denne saken er mer ekstrem enn de andre sakene?

a) Fordi vedkommende var svart?

b) Fordi ambulansepersonalet kom med negative uttalelser?

c) Noe annet?

9395954[/snapback]

 

Jo, det har jeg. 9394515[/snapback]

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Gi oss et konkret bevis på at motivet var rasistisk. Bare et eneste bittelite bevis.

9395989[/snapback]

Kan du gi et konkret bevis på at det ikke var rasistisk?

9396016[/snapback]

Hva har det med saken å gjøre? I landet jeg bor i (Norge) er man uskyldig til det motsatte er bevist.

Lenke til kommentar
Men du har enda ikke klart å si et eneste ord om hvorfor denne saken er mer ekstrem enn de andre som ble listet opp. Jeg har heller aldri pratet om hvem som det er mest synd på. Men jeg lurer på hvorfor du mener at denne saken er mer ekstrem enn de andre sakene?

a) Fordi vedkommende var svart?

b) Fordi ambulansepersonalet kom med negative uttalelser?

c) Noe annet?

9395954[/snapback]

Jo, det har jeg. 9394515[/snapback]

9396053[/snapback]

du sier:

sviktende prinsippfasthet og graden av bevisst feilbehandling og arroganse kommer sterkere fram her.

Mener du virkelig at dette er tilfelle når man f. eks. leser:

Vi mener det fra kvinnens side ble gitt tilstrekkelige signaler på at det dreide seg om reelle plager og mistanke om alvorlig sykdom, og at det krever en raskere og annerledes inngripen fra AMK-sentralen enn hva som var tilfellet i denne saken, sier fungerende fylkeslege i Oslo
og
Personen som besvarte nødtelefonen, ba kvinnen ta en taxi, og kjeftet fordi de ringte flere ganger.
i en av sakene og
Jenta ble avvist på legevakten da hun kom dit for å melde ifra om voldtekten. Begrunnelsen var at hun hadde drukket.
i en annen samt
Jeg var overbevist om at noe var galt. Men akthavende jordmor og lege virket mer opptatt av at det ikke skulle bli noen fødsel på deres vakt - enn å lytte til meg som pasient. Det var en fryktelig følelse, forteller Hege Slettheim.

 

Heller ikke da Heges medpasient slo alarm, og ba jordmoren tilkalle lege, reagerte personalet på faresignalene. Hege ble i stedet trillet ut på dagligstuen slik at medpasienten skulle få ro.

i en tredje?

 

Da har du jammen en litt annen virkelighetsoppfattelse enn meg.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Selv opplevde han miljøet blant ambulansepersonalet som avvisende mot fargede personer og med en holdning hvor man ikke ønsket kolleger med innvandrerbakgrunn.

Rasehets mot innvandrersjåfør

 

Dette er et godt indisium for overtonene det snakkes om. Forholdene ellers på arbeidsplassen høres ikke uvanlige ut, i mer eller mindre grad. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Selv opplevde han miljøet blant ambulansepersonalet som avvisende mot fargede personer og med en holdning hvor man ikke ønsket kolleger med innvandrerbakgrunn.

Rasehets mot innvandrersjåfør

 

Dette er et godt indisium for overtonene det snakkes om. Forholdene ellers på arbeidsplassen høres ikke uvanlige ut, i mer eller mindre grad. :thumbdown:

9396335[/snapback]

Mer olje til bålet..... :!:

 

edit; Skulle poste det samme

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Selv om alle andre ambulansesjåfører er rasister så er det ikke et bevis for at denne ambulansesjåføren er det. Alle er uskyldige til det motsatte er bevist. Så lenge man ikke kan bevise at ambulansesjåførene er rasistiske så kan de heller ikke dømmes etter det.

 

Ordboken sier dette om ordet bevis:

 

"faktum som gir grunn for visshet".

 

Hvilke uttalelser og handlinger i denne saken er det som gir grunnlag for å si at ambulansepersonellet handlet på grunnlag av rasistiske motiver?

 

Det eneste indisiet jeg kan se er at pasienten er mørk i huden og heter Ali. Det finnes ikke snev av bevis for rasisme. Selv om jeg gjerne hadde sett at det hadde vært det, men sånn er det faktisk ikke. Jeg liker ikke folk med rasistiske synspunkter, men jeg forfekter likevel at de er uskyldige frem til deres skyld kan bevises. Det kan den faktisk ikke. Selvfølgelig hyler Alis kone(?) opp om at dette er rasisme. Hun er jo selv av minoritetsbakgrunn. Er det noe som kjennetegner store deler av innvandrerbefolkningen så er det nettopp at de hyler ut om rasisme hvis de ikke "får viljen sin" eller blir behandlet på en måte som de oppfatter som urettferdig.

 

Så om handlingene til ambulansepersonellet var rasistisk motivert er totalt irrelevant så lenge det ikke kan bevises. Slakt dem heller for det vi kan bevise, nettopp at de ikke gjorde jobben sin.

 

Det samme kan vi si om Obiora-saken som har versert i Trondheim en god stund. Heller ikke her kan man bevise at politimennene handlet med rasistsike motiver, selv om det er sannsynlig. Det som JEG personlig mener er viktig er at en mann ble drept av politimenn. Hva motivene deres var bør ikke overskygge det faktum at de faktisk tok livet av en arrestant.

 

Det som er synd er at rasismeropene overskygger det som faktisk er sakens kjerne. Det styrker på ingen måte saken til offrene, snarere tvert i mot. Dessverre. Folk bør begynne å innse at fargen på ett offer ikke har den store betydningen, men at det er handlingen i seg selv som er viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...