Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Mann slått ned - Ambulansen lot han ligge

Anbefalte innlegg

Du kan jo prøve å urinere på en politimann en gang, Rata101, så får du se hva som skjer. Det er ikke "prinsessenykker" hvis de burer deg inn da. Akkurat som det ikke er "prinsessenykker" å ikke ta med en ruset narkoman som tisser på beinet ditt for å provosere.

9345628[/snapback]

Jeg pissa på en politibil en gang...

Fikk bare beskjed om å gå hjem, og ikke gjøre noe mer ugang den kvelden/natta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

9347597[/snapback]

Går ut i fra at alle her tror på den historien :!:

9348415[/snapback]

Vel om barn gjør ugagn kan ikke politiet gjøre så mye annet. De kan evt. kontakte foreldre.

Lenke til kommentar

9347597[/snapback]

Går ut i fra at alle her tror på den historien :!:

9348415[/snapback]

Vel om barn gjør ugagn kan ikke politiet gjøre så mye annet. De kan evt. kontakte foreldre.

9348465[/snapback]

Var myndig, men hadde mine grunner som jeg ikke gidder å gå ut med her.

Lenke til kommentar
Hele urinerings-maset blir da uansett irrelevant.

Det blir jo ikke det, da det er viktig hvordan han fremstod for ambulansesjåførene.

9344765[/snapback]

Hvordan synes du en nedslått mann med hjerneblødninger skal fremstå ovenfor ett ambulanseteam?

9349694[/snapback]

Det har vel ambulansepersonellet opparbeidet seg et inntrykk av etter mange år i arbeid.

Lenke til kommentar

Kan noen fortell meg hvorfor det er en risiko for ambulansepersonell og bli urinert på skoen/bilen eller hvor det var.

Hos en frisk person så er urin sterilt. Helt rent.

Og hvis de ikke takler urin, hvordan kan de gjøre jobben sin når de skal hente ut folk som har kastet opp, driter på seg. Kuttet av en pulsåre.

Litt urin er jo ingen ting imot de andre tingene man kan møte i helsevesenet.

Synes mange har hengt seg litt opp i dette med urineringen. Og har vist tydligvis glemt at det var 20 vitner, blant annet politi.

Skal helsevesenet la være og hente skadde personer fordi at de gjør ekle ting?

Ambulansen i Norge:

Plukker ikke opp folk som urinerer, blør, spyr eller driter på ambulansepersonellet eller bilen. :w00t:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Advarsel: Setningen over er en spøk og skal ikke bli tatt alvorlig
Lenke til kommentar
Og hvis de ikke takler urin, hvordan kan de gjøre jobben sin når de skal hente ut folk som har kastet opp, driter på seg. Kuttet av en pulsåre.

Litt urin er jo ingen ting imot de andre tingene man kan møte i helsevesenet.

9349992[/snapback]

Da tror jeg vi sier takk til deg. Kom tilbake når du hvertfall har gjort et forsøk på å sette deg inn i saken. Slike utbrudd er ikke til noe nytte i diskusjonen.

Lenke til kommentar
Da tror jeg vi sier takk til deg. Kom tilbake når du hvertfall har gjort et forsøk på å sette deg inn i saken. Slike utbrudd er ikke til noe nytte i diskusjonen.

9350165[/snapback]

Syns denne posten var svært unødvendig.

Er fullstendig enig at enkelte her inne har spilt "urineringskortet" vell ofte, noe Error Lars forsøker å spøke med. Om mannen urinerte eller ikke spiller INGEN rolle (eller SKAL ikke spille noen rolle). Ufrivillig urinering er ikke uvanlig ved hodeskader, så har man jobbet en stund som ambulansepersonell har man garantert vært borte i slikt tidligere. Ambulansepersonellet skal være profesjonelle nok til å vite dette, og en rask undersøkelse av hodet ville ha bekreftet dette. At ambulansepersonellet ikke klarte selv dette, viser vel bare at de bør vurdere et annet yrke.

At ambulansepersonellet skulle føle seg utrygg, med politiet til stedet, finner jeg også svært merkelig.

Lenke til kommentar
Syns denne posten var svært unødvendig.

Er fullstendig enig at enkelte her inne har spilt "urineringskortet" vell ofte, noe Error Lars forsøker å spøke med.  Om mannen urinerte eller ikke spiller INGEN rolle (eller SKAL ikke spille noen rolle).  Ufrivillig urinering er ikke uvanlig ved hodeskader, så har man jobbet en stund som ambulansepersonell har man garantert vært borte i slikt tidligere.  Ambulansepersonellet skal være profesjonelle nok til å vite dette, og en rask undersøkelse av hodet ville ha bekreftet dette.  At ambulansepersonellet ikke klarte selv dette, viser vel bare at de bør vurdere et annet yrke.

At ambulansepersonellet skulle føle seg utrygg, med politiet til stedet, finner jeg også svært merkelig.

9351789[/snapback]

Det eneste som er unødvendig er at folk kommer brasende inn uten å ha fått med seg hva som er saken. Urinering i seg selv er ingen stor sak. Det som er hele saken er måten det foregikk på og måten det ble oppfattet/tolket på. Eneste grunnen til at dette har vært en lang diskusjon her i tråden er fordi mange forsøker å bagatellisere hendelsen.

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

- Det var rasistiske overtoner

STATENS HUS (VG Nett) - Vår oppfatning er at pasienten nærmest ikke ble undersøkt, og det var klare rasistiske overtoner. Det er konklusjonenen i Ali-rapporten.-

Dagbladet.no følger pressekonferansen.

Helsetilsynet gir krass kritikk til Ullevål og ambulansepersonellet.

- Vår konklusjon er at de har utøvd klart diskriminerende oppførsel, sier Schou.

- Den kan også forstås som oppførsel med rasistiske undertoner, sier han.

- De har ikke fulgt plikten til å utøve øyeblikkelig hjelp. Forlatt et menneske som hadde behov for øyeblikkelig hjelp, sier Schou.

P-u-n-k-t-u-m!

Lenke til kommentar

Da er pressekonferansen til Helsetilsynet ferdig, og man kan vel slå fast at det er et par i denne tråden som bør innse at de ikke har veldig stor innsikt i hva som forventes av helsearbeidere.

Noen utdrag:

+Var på ingen omstendighet truende i denne situasjonen

+Ved rus skal man være ekstra skjerpet, og ikke mindre.

+Det finnes ingen myndighet til å be politi frakte skadete personer.

+Kun i veldig akutte eller truende situasjoner kan politi bistå, dette var ikke tilfelle i denne saken.

+Sjåførene har ikke fulgt plikten om å yte øyeblikkelig hjelp.

+Kun 1 av de 2 sjåførene var medisinsk autorisert.

+Saken var uten tvil en jobb for helsevesenet og ikke politi.

+AMK og Legevakt må få sikrere system for skaffing av ambulanse.

+Det var ingen tegn til amper stemning før ambulansen dro.

+Ullevål tar for dårlig hensyn til at opplevelsene til amb.sjåfører former holdningene dems og gjør for dårlig forebyggende holdningsarbeid.

+Helsetilsynet konkluderer med at amb.sjåførene ikke har gitt denne fulle fakta i sine logger eller uttalelser. da de spriker mot vitner.

+Et markant fravik fra medisinsk standard, som karakteriseres som grovt.

Er vel ganske klar tale som kom i denne pressekonferansen, og at dette blir etterspill for de 2 aktuelle er vel nå sikkert.

Kanskje vi nå bør diskutere hva som bør gjøres for å bedre holdninger i yrket i hovedstaden, og hva som bør skje med de 2 aktuelle sjåførene?

Tiss og truende adferd er i hvertfall avvist og ikke unnskyldende slik helsetilsynet ser dette..

Lenke til kommentar

Personlig så synes jeg at Ullevål-direktør Tove Strand må gå!

Ikke nok med at Ambulanse idiotene var fucka opp, men at ullevål gikk med på å beskytte dem for deres diskriminering, er uakseptabelt.

- Jeg møtte Tove Strand og hun sa at sykehuset og ambulansepersonalet er lei seg. Like etterpå leste jeg at den ene av ambulansesjåførene ville gjort det samme igjen. Tove Strand - Løy du for meg da du sa at de var lei seg? Hvis ikke ambulansefolkene og de to politibetjentene må gå er det et hån mot meg og Ali, sa Nordberg.

Noen som sitter i ullevål må også betale!

Jeg håper at ambulanse sjåførene blir dømt for rasisme.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Tove Strand som øverste leder må nok kjenne presset nå ja, så får vi bare se hvor stort presset på henne blir nå. Hun gjør vel lurt å forbrede sin avgang.

Å dømme de for rasisme blir ekstremt vanskelig, og jeg tror det er smartere i en straffesak å fokusere på svikten i rutiner,oppførsel og plikter.

At det kan ligge rasistiske undertoner kan kanskje gjøre straffen mer skjerpende..

Lenke til kommentar

En korrekt og rettferdig uttalelse av fylkeslegen. Jeg håper Statens Helsetilsyn vil bli ta ut påtale mot ambulansefolkene, og at de får den straffen de fortjener.

Kritikken mot Ullevål er det også viktig å notere seg, i mine øyne kunne den gjerne vært enda hardere. Men, saken er ikke avgjort ennå, så det blir interessant å følge med på utviklingen. Jeg håper den vil bli tett fulgt opp av media.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...