Gå til innhold

Mann slått ned - Ambulansen lot han ligge


Anbefalte innlegg

Jeg klarer bare ikke å forstå hvordan du eller ambulansefolka kan opfatte en person som tisser først på seg selv, og så skvetter litt utafor etter å ha blitt slått ned som truende.

Ingen bilder eller opptak offentligheten har sett har han vært truende eller virket mye liv i generellt, så hvordan dette ble så troverdig vet ikke jeg..

9337231[/snapback]

Som sagt, jeg har ikke sett urineringsepisoden, kun lest om den. Derfor er jeg fortsatt interessert i link til videoen du nevnte. Om den viser ting som gjør det svært vanskelig å tolke det som noe annet enn et uhell så vil jeg selvsagt revurdere syn på saken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg klarer bare ikke å forstå hvordan du eller ambulansefolka kan opfatte en person som tisser først på seg selv, og så skvetter litt utafor etter å ha blitt slått ned som truende.

Ingen bilder eller opptak offentligheten har sett har han vært truende eller virket mye liv i generellt, så hvordan dette ble så troverdig vet ikke jeg..

9337231[/snapback]

Som sagt, jeg har ikke sett urineringsepisoden, kun lest om den. Derfor er jeg fortsatt interessert i link til videoen du nevnte. Om den viser ting som gjør det svært vanskelig å tolke det som noe annet enn et uhell så vil jeg selvsagt revurdere syn på saken.

9337269[/snapback]

 

hehe.. tro også jeg spurte pent om en kopi, men akk nei (og, ja det var deg jeg hadde i tankene. hehe)

Det glapp ut av meg i farten om hele filmen, noe det ikke skulle ha gjort, men får jeg vite om link skal du få personlig PM :ph34r:

 

Jeg har jo mine grunner til å ha gjort meg en mening, selv om de vanskelig bevises på nett, og ser selv den dumme kombinasjonen av info jeg baserer meg på i denne diskusjonen. Selv om jeg er glad jeg i meg selv kan være ganske sikker på at ikke kun media har skapt bildet jeg har av situasjonen.

Syntes de dekte hendelsen godt det første døgnet før rasisme debatten tok helt av, og jeg håper nå redaskjoner rundt omkring får slippe filmen til offentlighet så man kan gå videre fra denne saken. Da blir det forhåpentlig slutt på både rasimekoret og behandlingssituasjonen, da i mine øyne det ikke kan oppfattes som annet enn utrolig dårlig behandling, men at i hvertfall ikke jeg tenker rasist..

Stressete folk som gjør en fatal feilvurdering, som jeg synes det er på sin plass at får seg en passende smekk for sin oppførsel.

Fengsel er for strengt da det ikke i mine øyne var så avgjørende for utfallet Ali fikk.

En advarsel blir ikke strengt nok, og da er det sparken igjen.

Ser vel ingen annen utvei, om ikke rapportene inneholder helt spesifikk info som ingen andre vet.. Skulle nesten lagd en poll på hva det blir :p

 

At de blir gjort tydelig klar over hva som har hendt personen bør også veie tungt mener jeg når man skal vurdere disse 2 sine vurderinger ved ankomst.

Absolutt ingen indikasjoner på at her har vi med rusete personer..

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Hele urinerings-maset blir da uansett irrelevant. Det ble jo ganske ettertrykkelig påvist for bare noen få poster siden.

 

Han kunne urinert dem i ansiktet og allikevel hatt like stor rett til å bli tatt med på sykehus, så lenge det var anledning til å garantere sikkerheten til personellet ved å ta med en politimann i bilen.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Han kunne urinert dem i ansiktet og allikevel hatt like stor rett til å bli tatt med på sykehus, så lenge det var anledning til å garantere sikkerheten til personellet ved å ta med en politimann i bilen.

9339096[/snapback]

Han mister nok ikke retten til å bli tatt med til sykehus, men retten til å bli tatt med av ambulansepersonell mister han nok. Om en person er truende er det en jobb for politiet og politiet alene.

Lenke til kommentar

Man må skille mellom ufrivillig urinering (feks. som resultat av hodeskade) og urinering med hensikt. Skjer det ufrivillig (som det virker som har skjedd i denne saken) skal det ikke ha noen påvirkning på om han blir tatt med eller ikke. Såpass profesjonelle håper jeg da virkelig ambulansepersonellet er.

Lenke til kommentar
Han kunne urinert dem i ansiktet og allikevel hatt like stor rett til å bli tatt med på sykehus, så lenge det var anledning til å garantere sikkerheten til personellet ved å ta med en politimann i bilen.

9339096[/snapback]

Han mister nok ikke retten til å bli tatt med til sykehus, men retten til å bli tatt med av ambulansepersonell mister han nok. Om en person er truende er det en jobb for politiet og politiet alene.

9339566[/snapback]

 

Har du en kildehenvisning på dette, eller er det noe du finner på.

Lenke til kommentar
Han kunne urinert dem i ansiktet og allikevel hatt like stor rett til å bli tatt med på sykehus, så lenge det var anledning til å garantere sikkerheten til personellet ved å ta med en politimann i bilen.

9339096[/snapback]

Han mister nok ikke retten til å bli tatt med til sykehus, men retten til å bli tatt med av ambulansepersonell mister han nok. Om en person er truende er det en jobb for politiet og politiet alene.

9339566[/snapback]

 

Har du en kildehenvisning på dette, eller er det noe du finner på.

9339928[/snapback]

Gjelder ikke arbeidsmiljøloven for ambulansepersonell?

Ordensproblem er også en sak for politiet, ikke for ambulansepersonell.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Han kunne urinert dem i ansiktet og allikevel hatt like stor rett til å bli tatt med på sykehus, så lenge det var anledning til å garantere sikkerheten til personellet ved å ta med en politimann i bilen.

9339096[/snapback]

Han mister nok ikke retten til å bli tatt med til sykehus, men retten til å bli tatt med av ambulansepersonell mister han nok. Om en person er truende er det en jobb for politiet og politiet alene.

9339566[/snapback]

 

Har du en kildehenvisning på dette, eller er det noe du finner på.

9339928[/snapback]

Gjelder ikke arbeidsmiljøloven for ambulansepersonell?

Ordensproblem er også en sak for politiet, ikke for ambulansepersonell.

9340102[/snapback]

 

Hvis politiet blir med i bilen for å ivareta sikkerheten blir dette å regne som sakkyndig bistand. Dermed blir arbeidsmiljølovens krav for å ivareta arbeidstakers sikkerhet oppfyllt.

Lenke til kommentar
Hvis politiet blir med i bilen for å ivareta sikkerheten blir dette å regne som sakkyndig bistand. Dermed blir arbeidsmiljølovens krav for å ivareta arbeidstakers sikkerhet oppfyllt.

9340255[/snapback]

Som sagt, de så på det som et ordensproblem og dermed er det opp til politiet å ta seg av saken. Spesielt når de vurderte mannen som oppegående. Hadde mannen vært bevisstløs hadde saken vært enn annen, men nå var ikke tross alt ikke det, men tok istedet ut snadden sin og urinerte på personellet. At personellet tolket dette som et "nei" til deres assistanse er fullt forståelig.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Hvis politiet blir med i bilen for å ivareta sikkerheten blir dette å regne som sakkyndig bistand. Dermed blir arbeidsmiljølovens krav for å ivareta arbeidstakers sikkerhet oppfyllt.

9340255[/snapback]

Som sagt, de så på det som et ordensproblem og dermed er det opp til politiet å ta seg av saken. Spesielt når de vurderte mannen som oppegående. Hadde mannen vært bevisstløs hadde saken vært enn annen, men nå var ikke tross alt ikke det, men tok istedet ut snadden sin og urinerte på personellet. At personellet tolket dette som et "nei" til deres assistanse er fullt forståelig.

9341146[/snapback]

 

 

Hvordan kan de vurdere en pasients tilstand uten å kontrollere pasientens tilstand? De hadde ikke fått med seg at han hadde et stort blødende sår i bakhodet! Du bør egentlig bare innse at du har dummet deg ut i denne diskusjonen Vice og trekke deg tilbake i stillhet FØR du dummer deg enda mer ut.

 

Alle som har grunnleggende kunnskap om førstehjelp vet at første bud når du kommer til ett skadested er å ta kontakt med den skadede for å finne ut om personen er skadet eller ikke.

Lenke til kommentar
Alle som har grunnleggende kunnskap om førstehjelp vet at første bud når du kommer til ett skadested er å ta kontakt med den skadede for å finne ut om personen er skadet eller ikke.

 

 

Absolutt feil. Første bud når du kommer til ett skadested er å "sikre skadestedet", dvs sørge for at ikke flere blir skadet. Alt førstehjelpspersonell er opplært i at egen sikkerhet kommer først, de kan tross alt ikke hjelpe serlig mange om de selv blir skadet.

 

Forøvrig venter jeg med å gjøre med opp noen menig om ambulansesaken før den endelige rapporten er klar.

 

edit: noen linjer falt ut

Endret av M98kF1
Lenke til kommentar
Alle som har grunnleggende kunnskap om førstehjelp vet at første bud når du kommer til ett skadested er å ta kontakt med den skadede for å finne ut om personen er skadet eller ikke.

 

 

Absolutt feil. Første bud når du kommer til ett skadested er å "sikre skadestedet", dvs sørge for at ikke flere blir skadet. Alt førstehjelpspersonell er opplært i at egen sikkerhet kommer først, de kan tross alt ikke hjelpe serlig mange om de selv blir skadet.

 

Forøvrig venter jeg med å gjøre med opp noen menig om ambulansesaken før den endelige rapporten er klar.

 

edit: noen linjer falt ut

9342176[/snapback]

 

Dette blir for dumt! Skadestedet var sikret av politet så derfor var dette ikke amulansepersonellets oppgave. Dessuten så var det ikke noen trafikkulykke eller ett masseslagsmål. Her var det snakk om én mann som forøvrig var sikret av polititjenestemenn, så her er du nok litt ute å kjøre min gode mann.

Endret av Quayle
Lenke til kommentar
Hvordan kan de vurdere en pasients tilstand uten å kontrollere pasientens tilstand? De hadde ikke fått med seg at han hadde et stort blødende sår i bakhodet! Du bør egentlig bare innse at du har dummet deg ut i denne diskusjonen Vice og trekke deg tilbake i stillhet FØR du dummer deg enda mer ut.

9342076[/snapback]

Som sagt: om det ved forsøk på undersøkelse av en pasient personellet blir møtt ved at pasienten tar ut snadden sin og begynner å urinere på dem er det fullt forståelig at de ville overlate saken til politiet. Som sagt arbeidsmiljøloven gjelder også for helsepersonell. At du ved mangel på argumenter mener at andre skal trekke seg ut av diskusjonen er bare beklagelig og sier mer om deg enn om meg.

Lenke til kommentar
Som sagt: om det ved forsøk på undersøkelse av en pasient personellet blir møtt ved at pasienten tar ut snadden sin og begynner å urinere på dem er det fullt forståelig at de ville overlate saken til politiet. Som sagt arbeidsmiljøloven gjelder også for helsepersonell.  At du ved mangel på argumenter mener at andre skal trekke seg ut av diskusjonen er bare beklagelig og sier mer om deg enn om meg.

9343129[/snapback]

Vedkommende sto ikke å urinerte på ambulansepersonellet, men traff litt på bilen, og litt på ambulansepersonellet.

 

Når vitner sier at offeret har blitt slått ned, og har svimt av og den regla der, så må ambulansepersonellet skjønne at vedkommende kan ha fått en hodeskade. Det er tross alt en reaksjon som skjer i mange lignende tilfeller.

Lenke til kommentar
Personellet oppfattet det tydeligvis som noe annet enn et uhell.

9343203[/snapback]

enten så oppfattet de det som noe annet enn et uhell, eller så lå det andre grunner bak.

jeg tror mere på sisstnevnte enn førstnevnte.

9343272[/snapback]

Bevares, man må selvsagt tro hva man vil og trekke egne konklusjoner. Ingen skal stoppe deg der. Har jo endog eksempler på folk som tror det er rasisme hver gang en svart person blir behandlet feil. :shrug:

Og med heksejakten som har foregått i media er det lett å la seg trekke med.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Personellet oppfattet det tydeligvis som noe annet enn et uhell.

9343203[/snapback]

enten så oppfattet de det som noe annet enn et uhell, eller så lå det andre grunner bak.

jeg tror mere på sisstnevnte enn førstnevnte.

9343272[/snapback]

Bevares, man må selvsagt tro hva man vil og trekke egne konklusjoner. Ingen skal stoppe deg der. Har jo endog eksempler på folk som tror det er rasisme hver gang en svart person blir behandlet feil. :shrug:

Og med heksejakten som har foregått i media er det lett å la seg trekke med.

9343311[/snapback]

Og du har lett for å bli trukket med i hylekoret som ønsker å frifinne ambulansepersonellet for enhver pris så dere en gang for alle kan slå ned på alle som ymter frempå om at det offentlig rasisme i dette landet :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...