Gå til innhold

Mann slått ned - Ambulansen lot han ligge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kan hvertfall være en ganske god idé å ikke dra ut snadden din og begynne å pisse på personellet som kommer for å hjelpe deg. Om du er helt borte selv får du også håpe at personer og "venner" på stedet er mer hjelpsomme enn å geleide deg til å gjøre slike ting.

9336317[/snapback]

I følge vitnene, så hadde han slått hodet. Dette ble fortalt til ambulansepersonellet, men det brydde ikke de seg om.

 

Slått hode + vannlating = Muligens alvorlig hodeskade.

Lenke til kommentar
Ja, hvis ikke så er det vel rett og rimelig at jeg ligger igjen? Ambulansepersonellet fulgte jo bare vanlig prosedyre, piss på skoen=ingen assistanse.

9336336[/snapback]

Nå ville jeg ikke påstå at "piss på skoen=ingen assistanse" er en helt egen prosdyre, slik du påstår, men vil tro det er veldig mange andre ting som kvalifiserer som en ganske dum ting å gjøre dersom folk kommer for å hjelpe deg. Feks. å gå bort til personellet og sende av gårde en god & varm grønn snørrklyse rett i trynet på dem vil nok også ikke bli satt særlig stor pris på. :)

Lenke til kommentar
Litt piss er ikke en for stor risiko for helsepersonell. Om det er det så håper jeg at jeg kan holde pisset innabords om jeg faller og slår hodet mitt og trenger assistanse av ambulanse.

9336295[/snapback]

Det kan hvertfall være en ganske god idé å ikke dra ut snadden din og begynne å pisse på personellet som kommer for å hjelpe deg. Om du er helt borte selv får du også håpe at personer og "venner" på stedet er mer hjelpsomme enn å geleide deg til å gjøre slike ting.

9336317[/snapback]

 

Men hvordan skal du ha kontroll på dette når du har slått hodet ditt Vice?

 

Hvordan skal ambulansen få med seg døde mennesker f.eks som jo slipper alt av urin og avføring ut av seg når de dør? Skal vi bare la de ligge fordi de er ekle å ta i??

Lenke til kommentar
Ja, hvis ikke så er det vel rett og rimelig at jeg ligger igjen? Ambulansepersonellet fulgte jo bare vanlig prosedyre, piss på skoen=ingen assistanse.

9336336[/snapback]

Nå ville jeg ikke påstå at "piss på skoen=ingen assistanse" er en helt egen prosdyre, slik du påstår, men vil tro det er veldig mange andre ting som kvalifiserer som en ganske dum ting å gjøre dersom folk kommer for å hjelpe deg. Feks. å gå bort til personellet og sende av gårde en god & varm grønn snørrklyse rett i trynet på dem vil nok også ikke bli satt særlig stor pris på. :)

9336394[/snapback]

Nå er det en stor forskjell på å "søle" litt på ene ambulansepersonellet, og å gå bort og kjøre det 100% på eget iniativ.

Lenke til kommentar
Men hvordan skal du ha kontroll på dette når du har slått hodet ditt Vice?

 

Hvordan skal ambulansen få med seg døde mennesker f.eks som jo slipper alt av urin og avføring ut av seg når de dør? Skal vi bare la de ligge fordi de er ekle å ta i??

9336443[/snapback]

Niks, men jeg vil tro det er svært uvanlig å gå bort til evt. hjelpepersonell, dra ut snadden og begynne å urinere på dem når de kommer for å hjelpe. En ørliten forskjell fra å ligge på bakken bevisstløs og pisse på seg selv. Og hvorfor hjalp ikke disse vitnene og såkalte vennene ham til å unngå dette når de likevel måtte hjelpe han med å stå oppreist, som noen påstår? :thumbdown:

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Som at vennene skal i oppgave å passe på slikt for å sikre deg medisinsk transport.

Ser du hele videoopptaket fra parken ser du at han aldri går noe sted for å pissse bevist, men prøver å redde situasjonen slik han står/sjangler.

Han står ikke slik du vil ha det til å spruter ned sjåføren med klart overlegg.

 

Begynner nesten å lure på om du selv ser hvordan diskusjonen har gått til at du forsvarer det usaklige, mens du startet godt i ditt forsvar av rasisme-hylet.

At tisset fortsatt er et tema er jo nesten absurd når man snakker helsepersonell, men fortsett å legg ut din uvitehet i offentlighet, det er i det minste artig lesning, og jeg blir alltid overrasket over hvilket svada du bruker som argument.

 

Sykepleier x2 er blitt til en feltsykepleier uten noen kunnskap. Hva er forskjellen på sykepleier på sykehus og ute i felten Vice?

 

Alle vitner er ikke troverdig ettersom de har ropt om rasisme, eller de er opprørte og dermed ute av stand til å se situasjonen-

 

osv osv...

Ser du ikke at det blir teit, eller vil du bare krangle og være usaklig?

Lenke til kommentar
Nå er det en stor forskjell på å "søle" litt på ene ambulansepersonellet, og å gå bort og kjøre det 100% på eget iniativ.

9336451[/snapback]

Nettopp mitt poeng!

9336504[/snapback]

Det første Ali tenkte på var og tisse på ambulansefolkene. :whistle:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Som at vennene skal i oppgave å passe på slikt for å sikre deg medisinsk transport.

Ser du hele videoopptaket fra parken ser du at han aldri går noe sted for å pissse bevist, men prøver å redde situasjonen slik han står/sjangler.

Han står ikke slik du vil ha det til å spruter ned sjåføren med klart overlegg.

Har ikke sett noen video fra urineringsepisoden men vil gjerne se den. Link?

 

Ser du ikke at det blir teit, eller vil du bare krangle og være usaklig?

9336559[/snapback]

Hvem mer det egentlig som krangler og er usakelig her i tråden når man slenger ut om Hitler og fordømmelser utfra hva man har lest refert til i avisen eller "hørt fra noen venner"?

Skal forøvrig være veldig enig i at denne diskusjonen er teit. :yes:

 

At tisset fortsatt er et tema er jo nesten absurd når man snakker helsepersonell, men fortsett å legg ut din uvitehet i offentlighet, det er i det minste artig lesning, og jeg blir alltid overrasket over hvilket svada du bruker som argument.

At det er absurd får være dine ord. Tydeligvis var de ikke absurd for de som var der og ble pisset på. Er nok atskillig mer komfortabelt å sitte rolig og trygt bak tastturet og fordømme i ettertid. Eneste grunnen til at det fortsatt er et tema er at mange her forøker å bagatellisere hendelsen som faktisk ville ha gitt saken en annen vendig dersom den ikke hadde foregått.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Som at vennene skal i oppgave å passe på slikt for å sikre deg medisinsk transport.

Ser du hele videoopptaket fra parken ser du at han aldri går noe sted for å pissse bevist, men prøver å redde situasjonen slik han står/sjangler.

Han står ikke slik du vil ha det til å spruter ned sjåføren med klart overlegg.

 

Begynner nesten å lure på om du selv ser hvordan diskusjonen har gått til at du forsvarer det usaklige, mens du startet godt i ditt forsvar av rasisme-hylet.

At tisset fortsatt er et tema er jo nesten absurd når man snakker helsepersonell, men fortsett å legg ut din uvitehet i offentlighet, det er i det minste artig lesning, og jeg blir alltid overrasket over hvilket svada du bruker som argument.

 

Sykepleier x2 er blitt til en feltsykepleier uten noen kunnskap. Hva er forskjellen på sykepleier på sykehus og ute i felten Vice?

 

Alle vitner er ikke troverdig ettersom de har ropt om rasisme, eller de er opprørte og dermed ute av stand til å se situasjonen-

 

osv osv...

Ser du ikke at det blir teit, eller vil du bare krangle og være usaklig?

9336559[/snapback]

Når enkelte har bestemt seg for at ambulansefolkene ikke handlet galt, og at det var ikke rasisme.

 

Så er det ikke det.. ;)

Lenke til kommentar
Når enkelte har bestemt seg for at ambulansefolkene ikke handlet galt, og at det var ikke rasisme.

 

Så er det ikke det.. ;)

9336759[/snapback]

Men fremfor alt , når noen hyler rasisme, uten noe som helt grunnlag annet enn at en svart person har blitt behandlet feil. Så er det selvsagt det. :lol:

Lenke til kommentar
Når enkelte har bestemt seg for at ambulansefolkene ikke handlet galt, og at det var ikke rasisme.

 

Så er det ikke det.. ;)

9336759[/snapback]

Men fremfor alt , når noen hyler rasisme, uten noe som helt grunnlag annet enn at en svart person har blitt behandlet feil. Så er det selvsagt det. :lol:

9336830[/snapback]

Aha, så du er enig i at ambulansepersonellets oppførsel var feil? Eller?

Lenke til kommentar
Når enkelte har bestemt seg for at ambulansefolkene ikke handlet galt, og at det var ikke rasisme.

 

Så er det ikke det.. ;)

9336759[/snapback]

Men fremfor alt , når noen hyler rasisme, uten noe som helt grunnlag annet enn at en svart person har blitt behandlet feil. Så er det selvsagt det. :lol:

9336830[/snapback]

Aha, så du er enig i at ambulansepersonellets oppførsel var feil? Eller?

9336909[/snapback]

Neida.. det var ikke feil oppførsel, bare at Ali ble "feilbehandlet" ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Nå skal vel ikke jeg ha på meg å påstå at dette var rasistisk motovert.

Jeg har vel i starten uttrykt min mistanke, men er enig i at den sikusjonen sporet fullstendig av, så mine innlegg mot Vice går på ingen måte rundt rasisme eller ei.

 

Jeg er vel mer opptatt av argumenter som at han pisset med vilje, eller var klar over hva han gjorde er fullstendig borte i natta.

Men jeg driter lang balle i om det er rasisitisk eller ikke i denne enkelt situasjonen, da slikt må sees langt større i mine øyne. (og nå tar vi ikke en debatt på det også)

 

Jeg er bare opptatt av at alle uansett legning,stilling,situasjon skal få den hjelp fra det offentliger vi har krav på, og denne saken har berørt meg både personlig og som et omtenksomt medmenneske.

Nå skal jo rapporten være klar i september, og jeg håper det får følger for videre behandling av pasienter, da slikt som skjedde i sofienbergparken ikke skal skje mot noen.

Språket var stygt, behandlingen feil, vurderingene gale, lang ventetid på legevakt, ja det er mye galt jeg ser har skjedd i denne saken, og når da noen prøver å klamre seg til at han tisset med forsett når vi vet han hadde smelt hodet i asfalten gjør meg ivrig..

Lenke til kommentar
Aha, så du er enig i at ambulansepersonellets oppførsel var feil? Eller?

9336909[/snapback]

Om du ser tilbake i tråden fremfor å bare slenge ut noen poster i hytt og pine så ser du jeg har skrevet at i ettertid har det vist seg at mannen fikk feil behandling. Ambulansepersonellet feiltolket situasjonen da det ikke viste seg at mannen var ruset på noen måte(eller urinerte med vilje) etter det som fremstår av offentlig dokumentasjon. Alt jeg har gjort er å legge frem frem dokumentasjon & argumenter på at dette ikke bare var noe som personellet gjorde fordi de fikk så plutselig lyst helt ut fra intet, slik det fremstår som svært mange tror. Sprørsmålet blir om de kan bli straffet for å ha tolket situasjonen feil?

En lege kan fint drepe en person pga. feilbehandling, men han blir ikke nødvendigvis dømt for overlagt drap av den grunn.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
...og når da noen prøver å klamre seg til at han tisset med forsett når vi vet han hadde smelt hodet i asfalten gjør meg ivrig..

9336994[/snapback]

Dette er tøys. Det var personellet som tolket det dithen at han gjorde det med vilje, noe som er forståelig tatt i betrakning måten det forgikk på.

Lenke til kommentar
...og når da noen prøver å klamre seg til at han tisset med forsett når vi vet han hadde smelt hodet i asfalten gjør meg ivrig..

9336994[/snapback]

Dette er tøys. Det var personellet som tolket det dithen at han gjorde det med vilje, noe som er forståelig tatt i betrakning måten det forgikk på.

9337051[/snapback]

 

Ok, at personellet tolket det dit hen, som de eneste av ganske mange vel og merke.

Jeg mener vel uansett det er et lite toverdig argument, men vi får ingen sikre svar offentlig før rapporter/sak sendes helsedep.

 

Jeg klarer bare ikke å forstå hvordan du eller ambulansefolka kan opfatte en person som tisser først på seg selv, og så skvetter litt utafor etter å ha blitt slått ned som truende.

Ingen bilder eller opptak offentligheten har sett har han vært truende eller virket mye liv i generellt, så hvordan dette ble så troverdig vet ikke jeg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...