Gå til innhold

Mann slått ned - Ambulansen lot han ligge


Anbefalte innlegg

Nei... Du presiserer ganske tydelig at du snakker om en eller annen nylig postet fantompost i denne tråden.

9296519[/snapback]

 

[sNIP]

 

og dette var altså bare fra side 13 i diskusjonen. At du ikke har lest postene betyr ikke nødvendigvis at det er fantomposter.

9297100[/snapback]

 

Herregud mann... Jeg har lest de postene, det er bare det at du og Vice svarer på hver eneste en av dem med den samme nedlatende oppramsingen hver gang. Og i tillegg gjør dere det når det ikke er postet noe nytt som skulle tilsi at dere engang skulle ha den svakeste unnskyldning for å gjøre det en gang til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Herregud mann... Jeg har lest de postene, det er bare det at du og Vice svarer på hver eneste en av dem med den samme nedlatende oppramsingen hver gang. Og i tillegg gjør dere det når det ikke er postet noe nytt som skulle tilsi at dere engang skulle ha den svakeste unnskyldning for å gjøre det en gang til!

9302169[/snapback]

Og er det noe bedre å gråte over at vi poster dette? Om du mener vi har gjort noe feil når vi poster det, så begår du faktisk akkurat samme feilen ved å klage over det.

Og hvor mange poster må vi tilbake før du poster noe annet en samme nedlatende oppramsing over hva jeg og vice poster?

 

Ta ut din egen bjelke mann.

Lenke til kommentar
Det skal vell mye til for at de skulle kunne tiltales for drap. De kan vell tiltales for tjenesteforsømmelse, men drap er vell ikke relevant?

9307020[/snapback]

Hvis du etterlater en person skadet og den personen dør vil jeg kalle det drap. Kanskje ikke drap. Men ja som du sier. Tjenesteforsømmelse. Blir feil. Tenkte på han som slo han ned. Beklager.

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
Hvis du etterlater en person skadet og den personen dør vil jeg kalle det drap. Kanskje ikke drap. Men ja som du sier. Tjenesteforsømmelse. Blir feil. Tenkte på han som slo han ned. Beklager.

9307030[/snapback]

Det kan vell muligens under tvil kalles uaktsomt drap, men jeg har store tvil om det. For selv ved uaktsomt drap så må man vell begå en handling.

 

Det er forskjell på å gjøre en handling som resulterer i at noen dør, og å ikke bry seg med å hjelpe noen som er i ferd med å dø.

 

Men selvsagt er det moralsk helt forkastelig, og jeg personlig har jeg ikke noe til overs for slik oppførsel. Selv det å kjøre forbi et ulykkessted er i mine øyne ett grovt moralsk overtramp.

Lenke til kommentar
Jeg sa fra at jeg var lei av av hånlige redundante uttalelser på side 15 i denne tråden. Det er nøyaktig 10 sider etter at det begynte å bli irriterende...

9302530[/snapback]

Om du føler at poster er "hånlige redundante" er det ingen som tvinger deg til verken å lese dem eller delta i tråden. Mine poster og meninger er ikke basert på hva andre finner behagelig.

 

Lurer forresten på hva som blir dommen til voldsapen som forårsaket hele denne episoden. Et klapp på skulderen før han blir sendt ut blant folk igjen? :thumbdown:

Lenke til kommentar
Men for de som vil lese begrunnelsen; http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=195322

9306968[/snapback]

"Da den alvorlig skadede Ali reiste seg opp og tisset på bena til sjåføren og på ambulansebilen begikk han to lovbrudd, ifølge ambulansesjåføren: Han urinerte på offentlig sted. Han utøvde vold mot offentlig tjenestemann.

 

Derfor mente de at Ali var et ordensproblem og en sikkerhetsrisiko, ikke en mann de aktet å frakte til legevakten."

 

Da er spørsmålet: Hvordan gjorde han dette? Hadde han ingen bukse på, eller trakk han ut snabelen selv?

 

Jeg vet ikke med de krampaktig politisk korrekte som roper "RASISME! RASISME!", men hvis noen hadde pissa på meg så hadde jeg blitt fly forbanna.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke med de krampaktig politisk korrekte som roper "RASISME! RASISME!", men hvis noen hadde pissa på meg så hadde jeg blitt fly forbanna.

9308915[/snapback]

 

Enig. Denne saken er oppblåst av media. Sikker på at du finner hundrevis av tilfeller hvor hvite personer har blitt lagt igjen, av diverse grunner. Men for at media skal få tjent penger, må de blåse opp saker som dette. Bare fordi en mørkhudet mann får lide, er det vel ikke rasisme?

Lenke til kommentar
Men for de som vil lese begrunnelsen; http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=195322

9306968[/snapback]

Jeg vet ikke med de krampaktig politisk korrekte som roper "RASISME! RASISME!", men hvis noen hadde pissa på meg så hadde jeg blitt fly forbanna.

9308915[/snapback]

 

Hadde du som ambulansepersonell i tjeneste blitt forbannet om en mann med hjerneblødninger og halvt bevisst hadde tisset på deg? Jeg tviler sterkt på at en mann som nettopp er blitt slått ned tisser på deg på pur faen. Som ambulansepersonell er det din jobb å frakte skadde mennesker fortest mulig til sykehus, de bør være klar over at en nedslått man halvt ved bevissthet kan finne på å gjøre unormale ting som de ikke bør ta seg nær av det og etterlate han på åstedet.

 

Og en ting til hvis du forstsatt synes at ambulansepersonellet hadde en god grunn til å bli forbanna på offeret: synes du det var en rettmessig handling fra den offentlige etaten å la en skadet mann ligge?

Lenke til kommentar

Jeg synes det er rett og slett kynisk av SOS og co å begynne å flagre om rasisme og mane opp til protesttog.

 

Det er ingen ting som tilsier at dette var rasisme. Det har vært flere tilfeller tidligere hvor leger/ambulansepersonell har gitt blaffen i livstruende skadde personer ( og nesten alle de tidligere sakene har både den skadde og personell vært etnisk norske )

 

Dette har ikke SOS nevnt en eneste gang.

Endret av simerix
Lenke til kommentar

Post skrevet av bruker Archongamer, som glemte å logge av venninnens konto :blush:

 

Jeg vet ikke med de krampaktig politisk korrekte som roper "RASISME! RASISME!", men hvis noen hadde pissa på meg så hadde jeg blitt fly forbanna.

9308915[/snapback]

 

Og derfor kunne du aldri blitt en ambulansesjåfør :hrm:

Se saken fra dems ståsted og ikke hva du selv ville gjort som privatperson om noen tisset på deg.

Skal din mening unnskylde amb.sjåførene da? Så alle som har tisset på seg får komme seg til sykehus/legevakt selv?

 

Og til Vice:

Tror grunnen til at mange blir provosert er at du ikke virker interessert i å diskutere hva som er galt eller rett gjort i denne aktuelle situasjonen, men nesten sykelig opptatt av å forsvare at det ikke er snakk om rasisme.

Selv jeg som til dels er enig i dine argumenter, er jeg og mange oppgitt over din manglende evne til å legge fram saken på en fullstendig måte, og som de fleste andre ta avstand fra visse ting som skjedde i parken.

Tiss er jo en ting, og at det liksom er skjedd med vilje blir enda teitere sett i lys av skadene han fikk. At du fortsatt drar opp dette argumentet er jo med på å svekke din seriøsitet for ganske mange av oss.

Tror rett og slett mange tror du mener at ingenting feil ble gjort i parken, og det skjønner jeg provoserer mange. Selv tviler jeg på du mener boka ble fulgt, og at du selv ser at endel alvorlige og mulig straffbare hendelser skjedde i parken.

Endret av maibritt
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke med de krampaktig politisk korrekte som roper "RASISME! RASISME!", men hvis noen hadde pissa på meg så hadde jeg blitt fly forbanna.

9308915[/snapback]

Hadde du som ambulansepersonell i tjeneste blitt forbannet om en mann med hjerneblødninger og halvt bevisst hadde tisset på deg?

De visste ikke at han hadde hjerneblødning. De sa han fremstod som ruset.

 

Jeg tviler sterkt på at en mann som nettopp er blitt slått ned tisser på deg på pur faen.

Jeg spurte også om hvordan han tisset. Hvis han gjorde det på en måte som virket bevisst, så er saken enda sterkere i favør av ambulansefolkene.

 

Som ambulansepersonell er det din jobb å frakte skadde mennesker fortest mulig til sykehus

At det kommer ambulanse er ikke det samme som at man automatisk blir tatt med. Hvis ambulansefolkene vurderer situasjonen slik, kan de dra uten deg. Det skjer stadig vekk. De kommer bare "for sikkerhets skyld".

 

Og en ting til hvis du forstsatt synes at ambulansepersonellet hadde en god grunn til å bli forbanna på offeret: synes du det var en rettmessig handling fra den offentlige etaten å la en skadet mann ligge?

9309422[/snapback]

Det kommer altså an på situasjonen. Hvis han fremstod som ruset og at han tisset på ambulansefolkene på en måte som virket som det var med vilje, så kan man gå ut ifra at han er en ruset junkie som bare markerer seg, og det vil man ikke ha noe å gjøre med.

 

Morsomt, forresten, at kjæresten til Ali "tilfeldigvis" er artist og har fått massive mengder PR på grunn av det som skjedde. Man kan jo gjøre seg sine egne tanker, som andre gjør seg tanker om rasisme...

Lenke til kommentar
De visste ikke at han hadde hjerneblødning. De sa han fremstod som ruset.

9310544[/snapback]

Det var flere personer tilstede som gav høylytt beskjed om at han ikke var ruset og at han var slått ned. Flere sykepleiere som var tilstede har sågar stått frem og sagt at ambulansepersonellet oppførte seg arrogant og hånlig.

 

Jeg spurte også om hvordan han tisset. Hvis han gjorde det på en måte som virket bevisst, så er saken enda sterkere i favør av ambulansefolkene.

9310544[/snapback]

Om en person med blod i kjeften og øynene i bakhodet pisser litt på skoen til ambulansepersonellet så er det hevet over en hver tvil at vedkommende ikke er helt i vater. Men, kanskje det er slik negere oppfører seg?

 

Det kommer altså an på situasjonen. Hvis han fremstod som ruset og at han tisset på ambulansefolkene på en måte som virket som det var med vilje, så kan man gå ut ifra at han er en ruset junkie som bare markerer seg, og det vil man ikke ha noe å gjøre med.

9310544[/snapback]

At et titalls vitner trygler om at vedkommende må bli kjørt til sykehus forandrer ikke på det? En junkie er en junkie er en neger?

 

Morsomt, forresten, at kjæresten til Ali "tilfeldigvis" er artist og har fått massive mengder PR på grunn av det som skjedde. Man kan jo gjøre seg sine egne tanker, som andre gjør seg tanker om rasisme...

9310544[/snapback]

HÆ? Antyder du at dette er et PR-stunt?

Lenke til kommentar
"Da den alvorlig skadede Ali reiste seg opp og tisset på bena til sjåføren og på ambulansebilen begikk han to lovbrudd, ifølge ambulansesjåføren: Han urinerte på offentlig sted. Han utøvde vold mot offentlig tjenestemann.

 

Derfor mente de at Ali var et ordensproblem og en sikkerhetsrisiko, ikke en mann de aktet å frakte til legevakten."

 

Da er spørsmålet: Hvordan gjorde han dette? Hadde han ingen bukse på, eller trakk han ut snabelen selv?

 

Jeg vet ikke med de krampaktig politisk korrekte som roper "RASISME! RASISME!", men hvis noen hadde pissa på meg så hadde jeg blitt fly forbanna.

9308915[/snapback]

Han pisset på seg, enkelt og greit, og drog ut snabelen for å prøve å få kontroll. Uheldigvis for han var han ikke helt våken, og strålen traff tydligvis den ene ambulansesjåføren.

 

Jeg er enig i at dette neppe er rasisme, og at det er synd at dette "argumentet" er blitt blåst opp i media på den måten. Det som burde vært blåst opp er den enorme tjenesteforsømmelsen, ikke den potensielle rasismen.

 

En ting er iallefall sikkert; siden du mangler såpass empati at du ikke klarer å sette deg inn i situasjonen og handlingene til ett halvt bevisst menneske, gjør meg egentlig jævlig glad for at du ikke er ansatt i helsesektoren :ermm:

 

Jeg er enig i at det var tjenesteforsømmelse. Absolutt!

Det jeg derimot ikke er enig i, er at det var rasisme.

9309558[/snapback]

Hør, hør :yes:

 

De visste ikke at han hadde hjerneblødning. De sa han fremstod som ruset.

Men dersom de hadde tatt seg bryet med å prøve å følge med på forklaringen til vitnene, og faktisk undersøke pasienten (ABCDE-drillen), burde de raskt funnet ut at noe ikke stemte.

 

Jeg spurte også om hvordan han tisset. Hvis han gjorde det på en måte som virket bevisst, så er saken enda sterkere i favør av ambulansefolkene.

Bevisst? Kjenner du mange voksne mennesker som bevisst pisser på seg?

 

At det kommer ambulanse er ikke det samme som at man automatisk blir tatt med. Hvis ambulansefolkene vurderer situasjonen slik, kan de dra uten deg. Det skjer stadig vekk. De kommer bare "for sikkerhets skyld".

Hvordan i hel***e kunne de ha vurdert situasjonen tilstrekkelig uten å undersøke pasienten skikkelig?

 

Det kommer altså an på situasjonen. Hvis han fremstod som ruset og at han tisset på ambulansefolkene på en måte som virket som det var med vilje, så kan man gå ut ifra at han er en ruset junkie som bare markerer seg, og det vil man ikke ha noe å gjøre med.

 

Morsomt, forresten, at kjæresten til Ali "tilfeldigvis" er artist og har fått massive mengder PR på grunn av det som skjedde. Man kan jo gjøre seg sine egne tanker, som andre gjør seg tanker om rasisme...

9310544[/snapback]

Disse setningene her blir for dumme til at jeg skal gidde å kommentere det videre...

Lenke til kommentar
Det var flere personer tilstede som gav høylytt beskjed om at han ikke var ruset og at han var slått ned. Flere sykepleiere som var tilstede har sågar stått frem og sagt at ambulansepersonellet oppførte seg arrogant og hånlig.

Se under. Er det rart de gjør det når han drar frem pikken og begynner å pisse på dem?

 

Om en person med blod i kjeften og øynene i bakhodet pisser litt på skoen til ambulansepersonellet så er det hevet over en hver tvil at vedkommende ikke er helt i vater.

Enig. Han fremstår som svært ruset.

 

At et titalls vitner trygler om at vedkommende må bli kjørt til sykehus forandrer ikke på det?

Ikke nødvendigvis.

 

Morsomt, forresten, at kjæresten til Ali "tilfeldigvis" er artist og har fått massive mengder PR på grunn av det som skjedde. Man kan jo gjøre seg sine egne tanker, som andre gjør seg tanker om rasisme...

9310544[/snapback]

HÆ? Antyder du at dette er et PR-stunt?

9310666[/snapback]

HÆ? Antyder du at dette er rasisme?

 

 

Han pisset på seg, enkelt og greit, og drog ut snabelen for å prøve å få kontroll. Uheldigvis for han var han ikke helt våken, og strålen traff tydligvis den ene ambulansesjåføren.

Ah, så han tok altså frem pikken! Ikke rart det virket som han gjorde det med vilje!

 

Jeg er enig i at dette neppe er rasisme, og at det er synd at dette "argumentet" er blitt blåst opp i media på den måten. Det som burde vært blåst opp er den enorme tjenesteforsømmelsen, ikke den potensielle rasismen.

Det er ikke nødvendigvis tjenesteforsømmelse hvis det stemmer at han med pikken ute pissa på dem.

 

En ting er iallefall sikkert; siden du mangler såpass empati at du ikke klarer å sette deg inn i situasjonen og handlingene til ett halvt bevisst menneske,

En ting er i allefall sikkert; siden du mangler såpass empati at du ikke klarer å sette deg inn i situasjonen og handlingene til ambulansepersonell som blir pissa på av en som fremstår som ruset... osv., osv., osv.

 

gjør meg egentlig jævlig glad for at du ikke er ansatt i helsesektoren  :ermm:

Hvordan vet du hvor jeg er ansatt?

 

De visste ikke at han hadde hjerneblødning. De sa han fremstod som ruset.

Men dersom de hadde tatt seg bryet med å prøve å følge med på forklaringen til vitnene, og faktisk undersøke pasienten (ABCDE-drillen), burde de raskt funnet ut at noe ikke stemte.

Hvordan skulle ABCDE avdekke at han ikke var ruset på sterke stoffer? Selvsagt var det noe som ikke stemte. Slik er det gjerne med rusede personer.

 

Jeg spurte også om hvordan han tisset. Hvis han gjorde det på en måte som virket bevisst, så er saken enda sterkere i favør av ambulansefolkene.

Bevisst? Kjenner du mange voksne mennesker som bevisst pisser på seg?

Nei, men du forklarte jo nettopp at han dro ut pikken selv.

 

At det kommer ambulanse er ikke det samme som at man automatisk blir tatt med. Hvis ambulansefolkene vurderer situasjonen slik, kan de dra uten deg. Det skjer stadig vekk. De kommer bare "for sikkerhets skyld".

Hvordan i hel***e kunne de ha vurdert situasjonen tilstrekkelig uten å undersøke pasienten skikkelig?

Da pasienten dro ut pikken og pissa på dem så fikk de vel antakelig nok. Det er massevis av andre folk i nød i denne byen.

Lenke til kommentar
Det er ikke nødvendigvis tjenesteforsømmelse hvis det stemmer at han med pikken ute pissa på dem.

Hvordan det? Er det en uskreven lov at man ikke skal hjelpe noen som har pisset på seg? Jeg er rimelig sikker på at de skal hjelpe en person, uanseett om det er urin eller blod som blir sprutet. Dersom man ikke tåler at noen pisser på seg i ett slikt yrke, har man ingenting i det yrket å gjøre. Det er det samme som at jeg som soldat må akseptere at jeg kan bli skutt dersom jeg deltar i internasjonale operasjoner, eller at jeg er lovbestemt pliktet til å utføre førstehjelp på alle soldater, fiendlige eller egne, uansett om de nettopp har skutt kameraten min. Det er en digresjon, men det jeg vil fram til er at dersom man skal arbeide i enkelte yrker, m å man tåle litt griseri. Man kan ikke være hjelpepleier, og være redd for andres avføring, f.eks.

 

En ting er i allefall sikkert; siden du mangler såpass empati at du ikke klarer å sette deg inn i situasjonen og handlingene til ambulansepersonell som blir pissa på av en som fremstår som ruset... osv., osv., osv.

Jeg klarer fint å sette meg inn i situasjonen deres. Dersom de lar noe slikt påvirke dømmekraften deres, noe det tydeligvis gjør, bør de kurses og opplæres bedre, eventuelt finne seg en ny jobb.

 

Hvordan vet du hvor jeg er ansatt?

Heh, intuisjon :ph34r:

 

Hvordan skulle ABCDE avdekke at han ikke var ruset på sterke stoffer? Selvsagt var det noe som ikke stemte. Slik er det gjerne med rusede personer.

ABCDE hadde avdekket traumer på hodet, blod i kjeften, og kan også brukes til å finne ut om en person er ruset eller ikke på enkelte narkotiske stoffer.

 

Nei, men du forklarte jo nettopp at han dro ut pikken selv.

Etter at han hadde begynt å pisse i buksen ja. Hvor mange bevisste mennesker pisser på seg i buksen?

 

Da pasienten dro ut pikken og pissa på dem så fikk de vel antakelig nok. Det er massevis av andre folk i nød i denne byen.

9310816[/snapback]

Tid hadde de tydeligvis nok av. De var der i 8 minutter, uten å foreta noen som helst undersøkelser. For erfarne personell ville det tatt toppen ett minutt å foreta en svært grundig undersøkelse av pasienten, og de hadde kunnet avdekke traumer på hodet.

Lenke til kommentar

Et vært oppegående ambulanseteam vil merke meget kjapt at pasienten har alvorlige skader for så å handle etter det. Ali som lå nedslått i Sofienbegparken hadde mange vitner rundt seg som kunne bekrefte det at han hadde blitt slått ned og falt stygt mot fortauskanten. Noe som hvert fall burde få dem til å forstå at her er det noe alvorlig på gang.

 

De visste ikke at han hadde hjerneblødning. De sa han fremstod som ruset.

Hva er jobben til et ambulanseteam når de ankommer et åsted, Pricks? De burde kunne ta noen undersøkelser før de stiller en diagnose. Og ikke bare anta noe. Grunnen til at de ikke visste at Ali hadde hjerneblødning var fordi at ingen undersøkelser var utøvd på han fordi hadde tisset på seg.

 

Jeg spurte også om hvordan han tisset. Hvis han gjorde det på en måte som virket bevisst, så er saken enda sterkere i favør av ambulansefolkene
Bevisst? Kjenner du mange voksne mennesker som bevisst pisser på seg?

Word!

 

Han fremstår som svært ruset.

Nei, han fremstår overhode ikke ruset. Han er slått ned og er i sjokk og samtidig halvt bevisstløs. I tillegg er det mange vitner som så episoden.

 

Jeg er enig i at det var tjenesteforsømmelse. Absolutt!

Det jeg derimot ikke er enig i, er at det var rasisme.

Enig. Jeg tviler sterkt på at dette var en episode av en rasistisk karakter. Et ambulanseteam som har begått en real solid tjenesteforsømmelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...