Gå til innhold

Mann slått ned - Ambulansen lot han ligge


Anbefalte innlegg

Sukk igjen...så noen her har allerede glemt hva det dreier seg om? Jeg har lagt frem argumenter og bevis for at dette ikke dreier som om rasisme. Som jeg har skrevet før diskriminering (evt. "siling") og rasisme er ikke det samme!

Jeg spør igjen hva er det dere ikke forstår med dette?

Alt jeg har gjort er å fullstendig tilbakevise fjollete hyl om rasisme.

Om dere ikke husker hva som har blitt skrevet tidligere i tråden så vennligst gå tilbake og sjekk. Dette blir bare tåpelig å måtte gjenta gang på gang. :wallbash:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vice: Jeg føler med deg. Det virker som en del personer her inne har store problemer med å forstå hva rasisme faktisk er.

 

Til dere andre: Dere må da skjønne at ingen synes det er særlig greit det ambulansesjåførene har gjort. Men å kalle dem rasister finnes det absolutt ikke et snev av saklighet i, ettersom det ikke er kommet frem et eneste spor av bevis som skulle tilsi at saken har noe med rasisme å gjøre.

Hadde dette vært en hvit narkoman så er det ikke noen som hadde begynt å hyle om rasisme. Men siden mannen tilfeldigvis var sort så velger mange å lukke øynene og dra frem rasismekortet.

Lenke til kommentar
Ordet "rasismekort" begynner forresten å bli forferdelig slitt nå...

9295150[/snapback]

Men på langt nær like slitt som ordet "rasisme" er i ferd med å bli...

9295303[/snapback]

 

Når det gjelder denne tråden så vil jeg si det jo...

 

Kommer jeg til å få noe svar på hvilke poster innlegget ditt på toppen av denne siden var myntet på forresten? Det svarte du ikke på...

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Ordet "rasismekort" begynner forresten å bli forferdelig slitt nå...

9295150[/snapback]

Men på langt nær like slitt som ordet "rasisme" er i ferd med å bli...

9295303[/snapback]

 

Når det gjelder denne tråden så vil jeg si det jo...

Du bør se lenger enn denne tråden, var jo noen som begynte å hyle om rasisme med en gang epsioden oppstod.

 

Kommer jeg til å få noe svar på hvilke poster innlegget ditt på toppen av denne siden var myntet på forresten? Det svarte du ikke på...

9295417[/snapback]

Hvilke poster ja....du får anstrenge deg litt og se rett foran innleggene så vil du være veldig godt på sporet.

Lenke til kommentar
Du bør se lenger enn denne tråden, var jo noen som begynte å hyle om rasisme med en gang epsioden oppstod.

9295521[/snapback]

 

Hyling var det ikke akkurat, men OP nevner riktignok at han tipper det er rasisme.

Etter første post er det ingen som nevner rasisme noe særlig, helt frem til folk begynner å beklage seg over at dette er vinklet for mye som rasisme.

 

 

Hvilke poster ja....du får anstrenge deg litt og se rett foran innleggene så vil du være veldig godt på sporet.

9295521[/snapback]

 

Det har jeg faktisk gjort, og jeg kan ikke se at rasisme blir nevnt med et eneste ord, bortsett fra i min egen post, som jeg forklarte etterpå ikke var ment alvorlig, men som en ironisering over den mangelfulle og repetative retorikken som ble brukt for å forsvare ambulansepersonellet.

 

 

 

edit: Forresten har du ikke lagt fram bevis for at det ikke var rasisme med i bildet, som du hevder på toppen av denne siden. Du har bare sagt at det ikke kan bevises at det var rasisme. To ganske forskjellige ting.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Jeg forklarte hvordan ingenting tyder på at rasisme er årsaken til denne episoden. Så plutselig postes det det to poster som hvor det hevdes at jeg mener at det var ok å legge igjen personen, samt at det er ok med drittslenging fra offentlige tjenestemenn.

Deretter må jeg presisere (igjen..) at det som diskuteres (og det jeg argumenter for og viser) er at det ikke med nåværende opplysninger finnes noe belegg for å hyle rasisme i dette tilfellet.

Enklere enn dette kan jeg ikke forklare det.

 

Når jeg sier at du bør se lenger enn denne tråden hva hyling om rasisme angår så kan jo denne videoen være et greit utgangspunkt: http://atvs.vg.no/?id=10822

Selv mens Ali ligger på bakken og politiet er der høres det fra bakgrunnen ei fjolle som kun er interessert i å anmelde noen for rasisme.

Lenke til kommentar
Jeg forklarte hvordan ingenting tyder på at rasisme er årsaken til denne episoden. Så plutselig postes det det to poster som hvor det hevdes at jeg mener at det var ok å legge igjen personen, samt at det er ok med drittslenging fra offentlige tjenestemenn.

Deretter må jeg presisere (igjen..) at det som diskuteres (og det jeg argumenter for og viser)  er at det ikke med nåværende opplysninger finnes noe belegg for å hyle rasisme i dette tilfellet.

Enklere enn dette kan jeg ikke forklare det.

9295850[/snapback]

 

Ja, du gjentar det til stadighet, tilogmed når det ikke er noen grunn til å gjenta det. Hvorfor må du ta dette temaet opp igjen, når det du hevder å replisere på ikke inneholder noen anklager om rasisme? Samtidig krydrer du postene med smått hånende ord som "fjollete" og "hylekor"...

 

Når jeg sier at du bør se lenger enn denne tråden hva hyling om rasisme angår så kan jo denne videoen være et greit utgangspunkt: http://atvs.vg.no/?id=10822

Selv mens Ali ligger på bakken og politiet er der høres det fra bakgrunnen ei fjolle som kun er interessert i å anmelde noen for rasisme.

9295850[/snapback]

 

Plutselig handler dette om rop om rasisme utenfor denne tråden? La meg sitere ditt innlegg som jeg først kommenterte:

 

Sukk igjen...så noen her har allerede glemt hva det dreier seg om? Jeg har lagt frem argumenter og bevis for at dette ikke dreier som om rasisme. Som jeg har skrevet før diskriminering (evt. "siling") og rasisme er ikke det samme!

Jeg spør igjen hva er det dere ikke forstår med dette?

Alt jeg har gjort er å fullstendig tilbakevise fjollete hyl om rasisme.

 

Ja... Huff av meg så fælt det er med disse fjollete antirasistene du... Nevner du her at du mente anklager om rasisme utenfor denne tråden? Nei... Du presiserer ganske tydelig at du snakker om en eller annen nylig postet fantompost i denne tråden.

 

Slutt å repetere deg selv. Ta heller å vent med å poste til du finner noe som er verdt å lese.

Lenke til kommentar
Ja, du gjentar det til stadighet, tilogmed når det ikke er noen grunn til å gjenta det. Hvorfor må du ta dette temaet opp igjen, når det du hevder å replisere på ikke inneholder noen anklager om rasisme? Samtidig krydrer du postene med smått hånende ord som "fjollete" og "hylekor"...

Men herrejesus.... absolutt eneste grunnen til at jeg repeterer er fordi du ikke skjønner eller ikke vil skjønne hva som skrives. Latterlig. :thumbdown:

Ser heller ingen grunn til å bruke formildende ord istedetfor "fjollete" og "hylekor" når det nettopp er det det dreier seg om.

Plutselig handler dette om rop om rasisme utenfor denne tråden? La meg sitere ditt innlegg som jeg først kommenterte:

Rop om rasisme er ikke noe som plutselig har oppstått i denne tråden nei. Om du tror det lever du i en ganske snever verden.

 

Ja... Huff av meg så fælt det er med disse fjollete antirasistene du... Nevner du her at du mente anklager om rasisme utenfor denne tråden? Nei... Du presiserer ganske tydelig at du snakker om en eller annen nylig postet fantompost i denne tråden.

Så hva mener du er en passende beskrivelse på ei dame som kun står og tenker på å anmelde noen for rasisme når en mann ligger på bakken? Før noen i det hele tatt har kontroll over hva som har skjedd.Hun er hvertfall ikke hjelpsom mot mannen. Ei skikkelig fjolle.

Om du ikke klarer å finne innlegg her som kommer med påstander om rasisme da står det sørgelig til. Mer er det ikke å si.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Nei... Du presiserer ganske tydelig at du snakker om en eller annen nylig postet fantompost i denne tråden.

9296519[/snapback]

Tror du bør lese gjennom hele denne tråden på ny, så kan jeg garantere deg at du finner ganske mange poster hvor det antydes at dette handler om rasisme.

 

And for your entertainment: Bare fra side 13 i denne tråden:

 

Kanskje folk oppfattet situasjonen som rasistisk?

Hadde ambulansen bare sagt at han ikke trengte medisinskhjelp, pga de har gitt en vudering, og ikke mer. Så har saken aldri blitt tildelt rasistisk motiv.

Derimot ble ord slengt ut, og folk rundt, reagerte med vantro. "Toget har gått for deg?" "Svin?" "Tulling?"

 

Ja... Jeg tro det er rasisme.

9289354[/snapback]

 

Så når noen kaller noen en svart person for en gris etter å ha blitt urinert på så er det rasisme?  :roll:

9289445[/snapback]

Nei handlingen var rasistisk

9289462[/snapback]

 

Poenget er uansett at det er et mønster her. "Svartinger" blir mye oftere enn hvite behandlet dårlig av det offentlige, uavhengig av om rasistiske ord blir sagt. Og det er rasisme.

9290084[/snapback]

 

og dette var altså bare fra side 13 i diskusjonen. At du ikke har lest postene betyr ikke nødvendigvis at det er fantomposter.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Syke greier julenissen. Helt utrolig at voksne mennesker kan oppføre seg slik. Jeg begynner å få mindre og mindre tillit til menneskene rundt meg når jeg leser slikt.

9300678[/snapback]

Velkommen til klubben. Av og til så lurer jeg på om man er mer lykkelig som dum, for man blir jo bare depressiv å lese slikt.

Lenke til kommentar
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=195225

 

 

Som å begynne å tenne på hus i protest mot at brannmennene ikke ville slukke et annet.

9300489[/snapback]

En ting er at et par ambulansepersonell har gjort en feil, men at det skal gå utover resten er bare på trynet. De klager på at en ikke har fått den hjelpen han burde ha fått, mens de selv hindrer ambulansen i å komme frem, slik at de setter liv i fare selv...

Snakk om dobbeltmoral...

Lenke til kommentar

Taxisjåfører som gjør slikt burde umiddelbart miste både lappen og taxi løyve. De er rett og slett ikke egnet til å kjøre taxi.

 

Man burde innføre hastetiltak med kameraovervåkning av trafikken forann alle ambulanser i Oslo. Politiet går gjennom tapen og tar lappen fra alle som gjør noe slikt.

 

Dette bør det absolutt slåes hardt ned på.

Lenke til kommentar
Ja, du gjentar det til stadighet, tilogmed når det ikke er noen grunn til å gjenta det. Hvorfor må du ta dette temaet opp igjen, når det du hevder å replisere på ikke inneholder noen anklager om rasisme? Samtidig krydrer du postene med smått hånende ord som "fjollete" og "hylekor"...

Men herrejesus.... absolutt eneste grunnen til at jeg repeterer er fordi du ikke skjønner eller ikke vil skjønne hva som skrives. Latterlig. :thumbdown:

Ser heller ingen grunn til å bruke formildende ord istedetfor "fjollete" og "hylekor" når det nettopp er det det dreier seg om.

Plutselig handler dette om rop om rasisme utenfor denne tråden? La meg sitere ditt innlegg som jeg først kommenterte:

Rop om rasisme er ikke noe som plutselig har oppstått i denne tråden nei. Om du tror det lever du i en ganske snever verden.

 

Ja... Huff av meg så fælt det er med disse fjollete antirasistene du... Nevner du her at du mente anklager om rasisme utenfor denne tråden? Nei... Du presiserer ganske tydelig at du snakker om en eller annen nylig postet fantompost i denne tråden.

Så hva mener du er en passende beskrivelse på ei dame som kun står og tenker på å anmelde noen for rasisme når en mann ligger på bakken? Før noen i det hele tatt har kontroll over hva som har skjedd.Hun er hvertfall ikke hjelpsom mot mannen. Ei skikkelig fjolle.

Om du ikke klarer å finne innlegg her som kommer med påstander om rasisme da står det sørgelig til. Mer er det ikke å si.

9296733[/snapback]

 

Selvfølgelig ser jeg påstandene om rasisme. Problemet er at det blir ufattelig irriterende å diskutere når noen skal drive å promotere sitt syn på antirasisme på hver jævla side av denne tråden (ja, både de som er for og imot, men nå har du og andre som er kritiske til antirasisme helt klart sutret mest om det i dette tilfellet (og da snakker jeg om i denne tråden, alt annet er uvesentlig for meg)). Det er jo overhodet ikke interressant! Bare veldig redundant. Så vennligst la være å gjenta deg selv.

 

De aller fleste har skjønt, for lenge siden at det ikke kan bevises rasisme i denne saken, og at du er svært opptatt av dette. Men, la være å sukke, stønne og slenge dritt til resten av tråden generellt hver gang du ser noen hinter om rasisme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...