Vaio Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Om du har informasjon som tilsier at noe jeg sier der er galt så kom gjerne med det, så skal jeg trekke dem tilbake. Om ikke er kommentarer som dette fullstendig meningsløse.Dette var kun et eksempel for å avkrefte din antagelse om at en skadet persons tilstand er absolutt. Nei siden du har vist "kunnskap" innen i akuttmedisin, så må du foklare oss: Hvor alvorlig er tilstanden av mannen i bildet? Låter plutselig ikke så dramatisk lenger? Ingenting låter dramatisk, når du har bestemt deg, at dette er ikke diskriminering. Ambulansesjåføren kunne har godt sagt;" Heil Hitler!" for den slagskyld, uten at du føler det er rasisme? nærmere sagt: Detter er jo hans rett å "uttrykke" seg, men trenger ikke å være rasistisk? men da ignorer du også utallige vitne utsagn... Endret 14. august 2007 av Vaio Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 Det høres fremdeles dramatisk ut, for ikke å nevne alvorlig. Særlig når man tar med i beregningen at fyren smalt bakhodet i asfalten så hardt at hele parken kunne høre det. Ambulansepersonellet ignorerer/klarer ikke å få med seg at mannen har en alvorlig hodeskade til tross for tydelige fysiske tegn og en skokk med engasjerte vitner. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 Om du har informasjon som tilsier at noe jeg sier der er galt så kom gjerne med det, så skal jeg trekke dem tilbake. Om ikke er kommentarer som dette fullstendig meningsløse.Dette var kun et eksempel for å avkrefte din antagelse om at en skadet persons tilstand er absolutt. Nei siden du har vist "kunnskap" innen i akuttmedisin, så må du foklare oss: Hvor alvorlig er tilstanden av mannen i bildet? Du har tilfeldigvis glemt at han reiste seg opp og urinerte på ambulanse og personell? Det passer jo ikke særlig bra inn i "rasismepåstanden" dersom man tar med det? Låter plutselig ikke så dramatisk lenger? Ingenting låter dramatisk, når du har bestemt deg, at dette er ikke diskriminering. Ambulansesjåføren kunne har godt sagt;" Heil Hitler!" for den slagskyld, uten at du føler det er rasisme? nærmere sagt: Detter er jo hans rett å "uttrykke" seg, men trenger ikke å være rasistisk? 9280557[/snapback] Selvfølgelig hadde det vært rasisme dersom personellet hadde sagt noe rasistisk! Problemet er bare at med denne saken kan det ikke med den info som har kommet sålangt, knyttes noe rasistisk opp mot saken. Jeg gjentar som jeg skrev tidligere: Å bli dårlig/feil behandlet er overhodet ikke noe som er ensbetydende med rasisme. Hvem var det som hadde bestemt seg for noe igjen? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Selvfølgelig hadde det vært rasisme dersom personellet hadde sagt noe rasistisk! Er dette et fasit svar på hva som kan definere rasisme? bravo! Endret 14. august 2007 av Vaio Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 Min oppfatning er at ambulansepersonell er usympatiske og giddalause. Lenke til kommentar
Q-melk2 Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 Min oppfatning er at ambulansepersonell er usympatiske og giddalause. 9280774[/snapback] Min oppfatning er motsatt. Er ikke livet fantastisk? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 Jeg skal si meg enig med deg Vice i at rasisme kortet blir brukt alt for ofte i saker, spesiellt i media, men. I akkurat denne saken, hvor mer og mer tyder på forskjellsbehandling i en eller annen form, rasisme eller "siling" synes jeg du desperat forvarer en alt synkende skute, som de aller fleste nå har sett at synker. Du drar opp argumenter som at fyren pissa jo på bilen, så da kan han jo ikke ha vært så dårlig, mens den ene eksperten etter den andre sier slike ting er vanlig ved slike skader, og i hvertfall ikke å karakterisere som normalt. En annen ting er ordspråket som ble brukt. Hvordan du kan forsvare at offentlige tjenestemenn bruker slikt ordelag, uansett hva slags skjebner de møter er for meg helt uforståelig. En normal person som får piss på bilen sin ville nok kalt den som gjorde det for et svin, men hvordan kan du mene dette er ok for ambulansefolk eller andre offentlige tjenestemenn? At du mener det var naturlig reaksjon, ok , men synes du ordelaget de valgte også var ok? Jeg tror nok kanskje siling var et større problem i sofienbergparken enn rasisme, men diskriminering er det like fullt og det er noe vi alle burde jobbe mot. Slik jeg ser det finnes det ingen god unnskyldning for å mene annerledes.. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 Selvfølgelig hadde det vært rasisme dersom personellet hadde sagt noe rasistisk! Er dette et fasit svar på hva som kan definere rasisme? bravo! 9280728[/snapback] Hvor skriver jeg at dette er en fasit på rasisme? Dersom du går tom for mer å si er det bedre å ikke skrive noe fremfor å bare slenge ut noe vrøvl. Jeg tror nok kanskje siling var et større problem i sofienbergparken enn rasisme, men diskriminering er det like fullt og det er noe vi alle burde jobbe mot. Slik jeg ser det finnes det ingen god unnskyldning for å mene annerledes.. Siling eller diskriminering kan det definitivt hende har skjedd. Problemet her er dog at noen folk ikke forstår forskjell på dette og rasisme. Jeg har prøvd å illustrere dette på en enkel måte ved å gi eksempel på at andre blir behandlet dårlig, til tross for at de ikke er en minoritet/utlendiger. Dessverre går selvsagt dette hus forbi rasisme-hylekoret. Om dette skyldes forutintatte holdninger eller bare mangel på kunnskap vites ikke, men det er uansett beklagelig. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 Selvfølgelig hadde det vært rasisme dersom personellet hadde sagt noe rasistisk! Er dette et fasit svar på hva som kan definere rasisme? bravo! 9280728[/snapback] Hvor skriver jeg at dette er en fasit på rasisme? Dersom du går tom for mer å si er det bedre å ikke skrive noe fremfor å bare Aiai.. Jeg bare quote det du skrev... At man ikke er rasist hvis man ikke slenge noe rasistisk... Hvem har gått tomt? hmmmmm Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 Selvfølgelig hadde det vært rasisme dersom personellet hadde sagt noe rasistisk! Er dette et fasit svar på hva som kan definere rasisme? bravo! 9280728[/snapback] Hvor skriver jeg at dette er en fasit på rasisme? Dersom du går tom for mer å si er det bedre å ikke skrive noe fremfor å bare Aiai.. Jeg bare quote det du skrev... At man ikke er rasist hvis man ikke slenge noe rasistisk... Hvem har gått tomt? hmmmmm 9281502[/snapback] Uhhh. dette begynner å bli komisk....men men.. Poenget er at siden ingenting annet kan knyttes opp mot rasisme i ambulansepersonellets handling måtte evt. noe som kunne vise til rasisme være et rasistisk utsagn. Dette fant ikke sted. Kan du forresten vise hvor jeg sier at "man ikke kan være rasistisk uten å si noe rasistisk"? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 Selvfølgelig hadde det vært rasisme dersom personellet hadde sagt noe rasistisk! Er dette et fasit svar på hva som kan definere rasisme? bravo! 9280728[/snapback] Hvor skriver jeg at dette er en fasit på rasisme? Dersom du går tom for mer å si er det bedre å ikke skrive noe fremfor å bare Aiai.. Jeg bare quote det du skrev... At man ikke er rasist hvis man ikke slenge noe rasistisk... Hvem har gått tomt? hmmmmm 9281502[/snapback] Uhhh. dette begynner å bli komisk....men men.. Poenget er at siden ingenting annet kan knyttes opp mot rasisme i ambulansepersonellets handling måtte evt. noe som kunne vise til rasisme være et rasistisk utsagn. Dette fant ikke sted. Kan du forresten vise hvor jeg sier at "man ikke kan være rasistisk uten å si noe rasistisk"? 9281604[/snapback] Hehe.. Så du motsier deg selv? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 Hehe.. Så du motsier deg selv? 9281634[/snapback] Forklar. Lenke til kommentar
Cubus Skrevet 15. august 2007 Rapporter Del Skrevet 15. august 2007 Oj det er visst en ambulansesjåfør som ikke har gjort alt etter boka...Hva skal man si om drosjenæringen i Oslo da - der innvandrere er overrepresentert? Med alt fra voldtekt av passasjerer til misbruk av trygdeordninger og skatteunndragelser for flere hundre millioner kroner...Hva med nordmannen som ble kastet ut et småbruk i Hedmark pga manglende skatteinnbetaling? Er lei av hele rasisme-propagandaen til media, med en gang det skjer noe med en innvandrer så får det så stort fokus at det blir helt latterlig. Skjer det noe med en innvandrer er det automatisk rasisme... Nå har selve ordet rasisme blitt misbrukt av våre nye landsmenn så ofte at det er vel heller få som hever et øyenbryn mer...men dette er noe de selv har skapt ved å misbruke rasisme-ordet til det kjedsommelige... Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 15. august 2007 Rapporter Del Skrevet 15. august 2007 Hehe.. Så du motsier deg selv? 9281634[/snapback] Forklar. 9281658[/snapback] Nei... Jeg antydet at det var diskriminerende oppførsel og rasisme bak ali saken. Og du pekte mot at så lenge de ikke skriker ut jævla neger, så kan det ikke være rasisme. Jeg lurte om det var fasit svar til definisjon av rasisme? Poenget er at siden ingenting annet kan knyttes opp mot rasisme i ambulansepersonellets handling måtte evt. noe som kunne vise til rasisme være et rasistisk utsagn. Dette fant ikke sted.Kan du forresten vise hvor jeg sier at "man ikke kan være rasistisk uten å si noe rasistisk"? Så! Ambulansansatte var ikke rasistisk p.g.a. de sa ingenting rasistisk, men de kan være rasistisk fordi, du, ikke skrev det? Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 15. august 2007 Rapporter Del Skrevet 15. august 2007 Hvordan går det ann og bli så dum?! DET HANDLER OM OG REDDE LIV HER! Urinet kan vaskes etterpå, ikke ansett slike pingler ! Om jeg hadde vært der, så hadde jeg jo tatt ham med! Ikke bare la han ligge der halvdæv! OMG så dum går det vist ann og bli! (begynner og bli som Hans Bauge ) Lenke til kommentar
Vice Skrevet 15. august 2007 Rapporter Del Skrevet 15. august 2007 Nei... Jeg antydet at det var diskriminerende oppførsel og rasisme bak ali saken.Og du pekte mot at så lenge de ikke skriker ut jævla neger, så kan det ikke være rasisme. Om du påstår at noen er rasist hadde det jo vært kjekt om du hadde noe for å backe opp påstandene dine med også. Men det er vel ikke så viktig det? Bare man kan kan få hyle litt om rasisme så er man fornøyd? Om hva jeg sa så kan jeg gjenta: Så lenge man ikke handler rasistisk eller sier noe rasistisk så finnes det ikke belegg for å kalle noen rasist. Enklere forklart en dette kan det ikke forklares. Hva er problemet? Jeg lurte om det var fasit svar til definisjon av rasisme? Nei du lurte Poenget er at siden ingenting annet kan knyttes opp mot rasisme i ambulansepersonellets handling måtte evt. noe som kunne vise til rasisme være et rasistisk utsagn. Dette fant ikke sted.Kan du forresten vise hvor jeg sier at "man ikke kan være rasistisk uten å si noe rasistisk"? Så! Ambulansansatte var ikke rasistisk p.g.a. de sa ingenting rasistisk, men de kan være rasistisk fordi, du, ikke skrev det? 9288134[/snapback] Kan du utrykke deg litt klarere? Det du sier her gir ingen mening. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 15. august 2007 Rapporter Del Skrevet 15. august 2007 Kan du utrykke deg litt klarere? Det du sier her gir ingen mening. 9288892[/snapback] Dette forbli min siste innlegg mot dine "uforstålighet." Det jeg prøver å dra frem er: Det er fult mulig å vise rasistisk intensjoner uten å har sagt et rasistisk ord. Lenke til kommentar
binko Skrevet 15. august 2007 Rapporter Del Skrevet 15. august 2007 Mannen har fått hjernehinnebetennelse sa de på TVnorge Aktuelt akkurat. At det var fordi han tissa på seg er ganske uaktuelt. Man mister gjerne kontroll over sånne ting ganske fort gjør man ikke...? Hvis han tissa på sykebilen med vilje blir det jo en annen sak. Men utifra bilder er det vel mulig å se om det var langt fra der han lå til sykebilen? Er det en liten tur betyr jo kanskje det at han gikk bort dit frivillig og urinerte på den. Eller at han bare sjanglet litt. Hm. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 15. august 2007 Rapporter Del Skrevet 15. august 2007 Kan du utrykke deg litt klarere? Det du sier her gir ingen mening. 9288892[/snapback] Dette forbli min siste innlegg mot dine "uforstålighet." Det jeg prøver å dra frem er: Det er fult mulig å vise rasistisk intensjoner uten å har sagt et rasistisk ord. 9289010[/snapback] Selvfølgelig er det det!? Problemet ditt her er dog at ingen har vist rasistiske intensjoner eller sagt noe rasistisk, men du indikerer likevel at det handler om rasisme, og denslags bare tåpelig. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 15. august 2007 Rapporter Del Skrevet 15. august 2007 Det er helt utrolig hvor raske både media og svært mange enkeltindivider er med å dra frem rasismekortet så fort det skjer noe uheldig med en mørkhudet person. Det har absolutt på ingen måte kommet frem noe som helst som skulle tilsi rasisme i denne saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå