Gå til innhold

6000kr Verdt Irakiske Dinar Kan Returnere 3Mil $

Anbefalte innlegg

Det er ingen som er uenig i at økonomien i Irak vil vokse etter krigen, men at folk skal kjøpe papripenger og se på dette som en investering i irakisk økonomi er mildt sagt idiotisk. Sentralbanken i Irak kan med et pennestrøk, kutte verdien av sin valuta for å holde den lav. De har overhodet ingen interesse av at den skal stige til fjellhøyder.

Spør deg selv, hvorfor skulle ikke forventing om en lottogevinst allerede være bakt inn i vekslingskursen? Selvfølgelig er den det. Investering i kontanter fra Irak er så idiotisk at jeg ikke har ord for det, og at man skal kjøpe disse kontantene til 30 prosent overpris, og så ikke ha noen mulighet til å veksle de tilbake burde få folk til å innse fakta her.

Når jeg investerer penger i lotto, er det ikke polske nettsteder som er mest fristende. Da spiller jeg heller hos Norsk Tipping.

9240458[/snapback]

Hittills så har priset på irakiska dinarerna stigit med ungefär 20-25% sedan jag köpte dessa. Så jag har gått +- noll på min investering. han jag handlade av la på ca 20% på priset. Detta var 3 år sedan.

Sedan dess har jag följt Irak och ser vilken potential det finns.

Du säger att det är omöjligt att växla in?

Inom en snar framtid kommer dinarerna att finnas med på Forex, så en Forex butik har ni väl i Norge?

Problem solved.

Sen om du inte tror på detta, det är upp till dig.

Endret av Raditz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du sier at du har gått i null på din investering på 3 år?

Hadde du satt pengene i et vanlig norsk/svensk askjefond i steden, hadde du nesten tredobblet dine penger.

Så kjøp av irakiske kontanter, med meget høy risiko har vært en utrolig dårlig investering.

Da kunne du heller kjøpt irakiske dinarer idag, for tre ganger så mye penger.

Lenke til kommentar
Kan du sende meg en PM, etter litt cleaning her. Orker ikke å svare på alt mulig tull, som ikke engang bør være latt postet.

Du har knapt svart på et eneste av mine innlegg, som går direkte på dine påstander, og nå forventer du at moderatorene skal sensurere kritikken av alle de tåpelige påstandene dine også? Det som er merkelig er vel heller at de lar deg fortsette å komme med dem, når det er så opplagt at du bare prøver å lure penger fra folk. Det kan godt være at ikke alle nettsidene drives av deg, men man må være utrolig naiv for å ikke skjønne at QXL-salget gjør det.

Lenke til kommentar
Så du sier at du har gått i null på din investering på 3 år?

Hadde du satt pengene i et vanlig norsk/svensk askjefond i steden, hadde du nesten tredobblet dine penger.

Så kjøp av irakiske kontanter, med meget høy risiko har vært en utrolig dårlig investering.

Da kunne du heller kjøpt irakiske dinarer idag, for tre ganger så mye penger.

9240682[/snapback]

Om man ser det så, visst det hade säkert lönat sig att investera i fonder etc.

Men jag har inte heller förlorat pengarna. Jag har andra investeringar som generar pengar under tiden.

Irakiska dinarer har jag köpt för att ha i det långa loppet. Detta är en långsiktig investering.

Om du jämför länderna omkring Irak, och deras värde de har på sin valuta och deras naturtillgångar etc, då kan vem som helst se att Iraks valuta är kraftigt undervalued!

Irak har mest olja i världen förutom SaudiArabien, och en kurs på sin valuta som är i princip = med 0 i värde. Med utländska investerare kommer snart olja att pumpas upp som aldrig tidigare i Irak och detta kommer bidra till ökningen av värdet på Dinarerna.

Lenke til kommentar

Jeg minner om moderators avgjørelse tidligere i tråden:

Da holder vi oss til dette.

Kan ikke se at denne saken har noen koblinger til pyramidesystemet.

Da må alle selge valuta videre til andre med gevinst, rekrutere nye kunder osv.

I dette tilfelle kjøper man kun for seg selv. Om prisen og potensiale er riktig, vil jeg ikke kommentere. Det er opp til hver enkelte å ta en risikoanalyse. Valuta er et lovlig handelsobjekt og tråden bryter ikke våre retningslinjer.

Sletter en del OT og irrelevante poster.

Ps. Neste person med OT vil få advarsel.

9237400[/snapback]

Om dere er uenig i denne beslutningen kan dere ta det opp med vedkommende moderator eller ta det opp med oss på andre måter i tråd med retningslinjene og nettiketten. I mellomtiden er denne tråden åpen og diskusjoner om den bør/skal stenges er off topic. Hold dere til investeringspotensialet.

Geir :)

Lenke til kommentar
Om man ser det så, visst det hade säkert lönat sig att investera i fonder etc.

Men jag har inte heller förlorat pengarna.

Vel, å gå i null etter 3 år høres ut som å tape penger for min del. Spesielt når investeringsprosjektet har såpass dårlige fremtidsutsikter i tillegg.

Men noen som absolutt ikke har gått i null er de lure selgerne ;)

Om du jämför länderna omkring Irak, och deras värde de har på sin valuta och deras naturtillgångar etc, då kan vem som helst se att Iraks valuta är kraftigt undervalued!

Det er da overhodet ikke underpriset. Slik situasjonen er vil jeg nærmest si de er overpriset.

Irak har mest olja i världen förutom SaudiArabien, och en kurs på sin valuta som är i princip = med 0 i värde. Med utländska investerare kommer snart olja att pumpas upp som aldrig tidigare i Irak och detta kommer bidra till ökningen av värdet på Dinarerna.

Som nevnt hvordan hjelper dette når landet er ekstremt ustabilt og olje handles i dollar uansett??

Lenke til kommentar

Som TWFA poengterer, valuta har ingen verdi i seg selv, for at en valuta skal bli reelt 400 ganger mer verd, så må landet ha 400 ganger flere ressurser/verdier. Og hvor sannsynlig er det? De tilfellene med ekstrem inflasjon som har vært har såvid meg bekjent bare ført til revaluering av valutaen, og da er det meningsløst å sammenlikne kurs på den måten, fordi det hjelper ikke om kursen er hundre ganger høyere, når du ikke kan bruke din gamle million-seddel, men må veksle den inn i en ny 10 000-seddel.

Noen sier de skal kjøpe fordi det er så lite penger å tape, til de så vil jeg anbefale ATWindsors investeringsfond, koster kun 6k, det potensiale tapet er lite, og du kan få millioner igjen. (modellen er at halparten av pengene blir "invistert" i en lottokupong, og man få tibake halve premien, med toppgevinst, så kan det bli millioner). Løp og kjøp :)

AtW

Lenke til kommentar
Som sagt er www.trudinar.com seriøst kan MortenJohansen reklamere så mye han vil for sine dinarer, uten at jeg bryr meg. Tenker fortsatt på å handle derfra.

9227852[/snapback]

Bare for å påpeke akkurat dette, så bryr vi oss om slikt i hvert fall. Snikreklame ser vi stygt på, det er reklamen på sitene (Gamer, Hardware, Kulturo osv) som gjør at vi i det hele tatt har et forum og enhver som prøver å utnytte forumet til å få gratisreklame vil hives ut ganske så fort.

Den diskusjonen kan tas her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=810347&hl=

Som både Jarmo og TWFA har påpekt tidligere, hold dere on topic

(Ikke kommenter dette innlegget) :)

Lenke til kommentar

Tråden stenges. Trådstarters IP viser at han poster fra Polen og søk på e-post viser at han er tilknyttet selskapet det har vært snakk om.

Tråden vil også ryddes for alt av reklame og trådstarter utestenges permanent for brudd på retningslinjene.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...