Gå til innhold

6000kr Verdt Irakiske Dinar Kan Returnere 3Mil $

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er jo helt klart at dette bare er lureri, ala et pyramidespill.

Kjøp og salg av valuta er ikke lureri, valutahandel heter det. Foregår i stor stil (world wide) hver dag og er helt lovlig. Bl.a lån i Japanske Yen var en storslager for noen år siden.

Kjøper man valuta og forventer at verdien stiger og gir økonomisk gevinst kalles dette i folkemunnen for valutaspekulasjon.

;)

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Kjøp og salg av valuta er ikke lureri, valutahandel heter det. Foregår i stor stil (world wide) hver dag og er helt lovlig. Bl.a lån i Japanske Yen var en storslager for noen år siden.

Kjøper man valuta og forventer at verdien stiger og gir økonomisk gevinst kalles dette i folkemunnen for valutaspekulasjon.

;)

9235271[/snapback]

Valutahandel generelt er nok ikke lureri. Men å kjøpe akkurat disse "dinarene" er risikabelt. MortenJohansen virker for min del som han er veldig interessert i å overbevise oss om at dinarene (hans?) er kjempe greier akkurat nå. Jeg tror Morten har noen skumle baktanker med desse fantastiske argumente hans.

Med dette velger jeg å være en sta jævel og stemple det hele som lurerier.

:)

Endret av QBab
Lenke til kommentar

9235271[/snapback]

Nei, men akkurat denne formen for valutahandel foregår med mellommenn som selger til langt over kurs. Samtidig henvender de seg til småsparere med liten eller ingen kunnskap om dette, noe som gjør dem til et lett offer. Småsparere som lar seg blende av intetsigende spådommer om eventyrlig gevinst utifra svært liten innsats.

Lenke til kommentar
Nei, men akkurat denne formen for valutahandel foregår med mellommenn som selger til langt over kurs. Samtidig henvender de seg til småsparere med liten eller ingen kunnskap om dette, noe som gjør dem til et lett offer. Småsparere som lar seg blende av intetsigende spådommer om eventyrlig gevinst utifra svært liten innsats.

9235427[/snapback]

Valutahandel er risikabelt og bør overlates til professionelle folk.

I dette tilfelle er risikoen altfor stor og diffus, hadde man gjenspeilet mulig avkasting til ca. 20-30% innen et år så hadde jeg ikke sagt noe. Intet tre vekser til himmelen ;)

Lenke til kommentar
Har ikke noen direkte link, men om du mener det er greit at han reklamerer på den måten han gjør, så regner jeg med at alle de trådene andre lager på samme grunnlag ikke blir stengt.

Jeg vet jeg sikkert kan få noen kroner for å reklamere for diverse firmaer du "kanskje" kan tjene penger på om du handler av dem.

9235840[/snapback]

Da kan du fortsette den diskusjonen her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=179

Fjerner alt OT.. ;)

Lenke til kommentar

En ting er hvor mye de eventuelt vil stige framover en helt annen ting er hvor lett det er å få omsatt dem. Det er jo langt fra en av devalutaene som blir vanlig omsatt her i Norge, slik at jeg tror nok å få pengene når en selger til noe lettere å bruke kan bli vanskelig og sannsynligvis med solide gebyrer til de som gjør det.

Lenke til kommentar
"In fact, the State of Utah lists Iraqi Currency as the #2 scam on the internet!"

link

9228048[/snapback]

For de som ikke selv gikk inn på linken til state of utah.

Advertisements in local newspapers promise great wealth by purchasing the new Iraqi dinar. Promoters explain that as democracy comes to Iraq, the expected peace will stimulate the Iraqi economy and the value of the dinar. What investors are not told is that the dinars can be redeemed only in Iraq and that the sellers already have doubled their money. Thus, the dinar would have to more than double in value and you would have to take a trip to Iraq to collect any profit. 

Greit nok at det kanskje ikke er svindel, men hvor mange er villige til å reise til Irak for å veksle penger? Det at det er ulovlig å sende penger i posten er også noe å være klar over.

Lenke til kommentar

;)

9235271[/snapback]

Vanligste måte å handle valuta med, er via terminkontrakter. Det er definitivt ikke snakk om kontanter i stor stil!

Endret av GEman
Lenke til kommentar
Vanligste måte å handle valuta med, er via terminkontrakter. Det er definitivt ikke snakk om kontanter i stor stil!

Transaksjonstyper:

Spot. Avtale om kjøp eller salg av valuta med «øyeblikkelig» levering, dvs. ikke senere enn to bankdager etter kontraktsinngåelse.

Termin. Avtale om levering av en gitt mengde av et aktivum til en gitt pris (kontraktsprisen) på et fremtidig

tidspunkt som er mer enn to bankdager etter kontraktsinngåelse. Terminforretninger omfatter såkalte «ekte terminer», bytteavtaler (swapper) og fremtidige renteavtaler (FRA).

Ekte valutaterminer. Avtale om kjøp eller salg av valuta for fremtidig levering. Beløp, leveringskurs og leveringsdag avtales ved kontraktsinngåelse og kan ikke endres i kontraktsperioden. En valutaterminavtale innebærer en plikt til å levere eller motta valuta.

Valutabytteavtaler. Avtale om kjøp (salg) av valuta med øyeblikkelig levering, samtidig som det inngås avtale om tilbakesalg (tilbakekjøp) av valutaen på et fastsatt fremtidig tidspunkt til en kurs som fastsettes i dag. En bytteavtale består således av en spottransaksjon og en ekte termintransaksjon. For å unngå dobbelttelling, er bare termindelen av en bytteavtale rapportert. Det forekommer også valutabytteavtaler der partene i tillegg bytter rentestrømmer i to ulike valutaer («currency-swap»). Denne typen bytteavtaler utgjorde en marginal andel av den rapporterte valutabytteomsetningen.

Opsjoner. Avtale som gir innehaveren en rett, men ikke plikt til å kjøpe (kjøpsopsjon) eller selge (salgsopsjon) en bestemt mengde av et underliggende objekt til en gitt pris (kontraktsprisen) på eller innen et bestemt tidspunkt. Opsjoner omfatter valutaopsjoner og renteopsjoner.

Hehe, noen kofferter med Dinarer er ikke så ordinær måte å omsette valuta på :)

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Rolclub er et moneymaking forum lol

Anbefaler alle å sjekke www.rolclub.com. Står svart på hvitt at det er HYIP forum...altså pyramidespill. At de diskuterer andre ting enn pyramide der inne, betviler jeg ikke. Men det forumet velger jeg å ta med en stor klype salt. En av verdens største pyramidesvindlere har sitt eget subforum der inne....skikkelig kvalitetsstempel med andre ord.

Lenke til kommentar
Det er liksom ingen som presser dette på noen her.

Kun her for å diskutere dinar. Og her blir jeg angripet gang på gang av folk som leker detektiv, en å diskture muligheter med dinar.

Er kun ute etter å diskutere Fordeler/Ulemper. De av dere som har noe mot meg og min måte å poste på for helle finne på bedere ting å gjøre. Respondere ikke mer til Tull og teite meldinger med beskyldinger.

Vil du diskutere Dinar med meg er du velkommen. Hvis ikke. No problem!

Da holder vi oss til dette.

Kan ikke se at denne saken har noen koblinger til pyramidesystemet.

Da må alle selge valuta videre til andre med gevinst, rekrutere nye kunder osv.

I dette tilfelle kjøper man kun for seg selv. Om prisen og potensiale er riktig, vil jeg ikke kommentere. Det er opp til hver enkelte å ta en risikoanalyse. Valuta er et lovlig handelsobjekt og tråden bryter ikke våre retningslinjer.

Sletter en del OT og irrelevante poster.

Ps. Neste person med OT vil få advarsel.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Noen som vet hva spreaden er på buy og sell på irakiske dinarer? Tipper den ganske stor. Det vil si at i det sekundet du har kjøpt irakiske dinarer for 6000 så har du allerede tapt store deler av pengene dine....du må også budsjettere med flybillett ned til Irak, og hotellopphold og timeavtale i den lokale irakiske banken for å redde stumpene.

Må ikke glemme alternativkostnaden ved å dra halve jorden rundt for å veksle inn "investeringen". lol

Noe jeg heller har tro på er å investere i selskaper som satser i irak etter ting har roet seg nogenlunde.

Endret av stue
Lenke til kommentar

Spreaden er egentlig "bare" 2 dinarer pr dollar eller noe slikt (det er den irakiske nasjonalbanken som bestemmer kursen), men de som selger på nettet tar 25-30% overpris i forhold til oppgitt kurs. Det er så sinnsykt mye at dette ikke på noen måte kan sammenliknes med vanlig valutaspekulasjon, der spread er tilnærmet 0, og folk blir drittsure hvis de blir snytt for et par pip (1 pip er 1 tidels promille).

Endret av Naranek
Lenke til kommentar
Spreaden er egentlig "bare" 2 dinarer pr dollar eller noe slikt (det er den irakiske nasjonalbanken som bestemmer kursen), men de som selger på nettet tar 25-30% overpris i forhold til oppgitt kurs. Det er så sinnsykt mye at dette ikke på noen måte kan sammenliknes med vanlig valutaspekulasjon, der spread er tilnærmet 0, og folk blir drittsure hvis de blir snytt for et par pip (1 pip er 1 tidels promille).

9237534[/snapback]

Ja, viktig poeng dette her. Du starter ut med minus 30 prosent i det sekund du kjøper irakiske dinarer.

Spennende med satsing i Irak. Blir spennende når man kan begynne å spekulere på børsen der.

Lenke til kommentar
Kun her for å diskutere dinar. Og her blir jeg angripet gang på gang av folk som leker detektiv, en å diskture muligheter med dinar.

Gid jeg hadde hatt tid til å leke detektiv!

Er kun ute etter å diskutere Fordeler/Ulemper. De av dere som har noe mot meg og min måte å poste på for helle finne på bedere ting å gjøre. Respondere ikke mer til Tull og teite meldinger med beskyldinger.

9236940[/snapback]

Men du må da være enig i at det er en rasjonell konklusjon at du tjener på at andre kjøper Dinarer, når du på flere forum forteller hvor lukrativ denne investeringen kan være. Bare se på den totalt urealistiske topicen, synes det er på sin plass å advare lettlurte folk mot dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...