Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

noen utrolig irriterende ulyder når eg spiller mp3 i win2k

Anbefalte innlegg

(har søkt, men ordene mp3, ulyd og win2k går igjen så mye at eg fant ingenting)

i dag la eg inn win2k, og alt var såre vel. men når eg hører på mp3er no kommer det noen stygge ulyder hele tiden, som ikkje stammer fra mp3ene, siden eg hørte på de samme i går kveld, og det e nok ikkje fra lydkortet, siden det og ble brukt i går. noen som har en utrolig smart løsning til meg?

har forresten 2 lydkort, et innebygd på HK, og et PCI som eg kjøpte utenom, siden det ikkje sto at HK hadde innebygd.. får bare lyd i PCI-kortet.. tenkte bare eg skulle nevne det, har vel ikkje noe å si, siden alt funket fint med samme oppsettet, bare i win98fe..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe:)

har hatt lignende problem(tror jeg etter din beskrivlse)

Installer de nyeste drivern'e til Lyd Kortet ditt , eller de du hadde før disse,

du trenger ikke ha akkurat instalert drivern'e for at d skal fucke opp..

du har tilfeldigvis ikke akkurat instalert UT2003 eller lignende?

da er nok dette problemet..

løses med og Installere drivere til lydkortet på nytt...

skjekk også om noen programmer som ikke er kjørt av system

(untatt fra task manager) kjører High Priority, dette kan være problemet.

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg LoCDoG, men jeg har et liknende problem, så jeg tar meg den friheten ved å svare. :wink:

sjekk om mic og line inn er av i volumkontroll

Check!

Står pci kortet nederst i kabinettet??

Kortplassering har ingen innvirkning. Det er tilfeldige glitcher i lyden, høres ut som en skadet .mp3

3xNix.

Hvis du har lastet ned winamp 3.0, så er det det som er problemet.

Bruker 2.81, den beste.

Lenke til kommentar
Nå er ikke jeg LoCDoG, men jeg har et liknende problem, så jeg tar meg den friheten ved å svare.  :wink:  

sjekk om mic og line inn er av i volumkontroll

Check!

Står pci kortet nederst i kabinettet??

Kortplassering har ingen innvirkning. Det er tilfeldige glitcher i lyden, høres ut som en skadet .mp3

3xNix.

Hvis du har lastet ned winamp 3.0, så er det det som er problemet.

Bruker 2.81, den beste.

Det kan jo være det problemet:)

Det var det for meg.

Lenke til kommentar

Har dette problemet selv i 2k/XP hvis jeg laster ned fra FTP med stor fart (over 4-5MByte/sek) til en HD på RAID kontrolleren. Da er det 30%musikk og 70% "schriek-zip-tikk-zopflat-skruuieech-kræææk".

Prøvd å deaktivere Onboard lydkortet?

Prøvd å bytte mellom Waveout og Directsound i Winamp?

Kommer ulydene i forbindelse med andre ting? (HD-aktivitet, nettverkstrafikk e.l.)?

Lenke til kommentar

har "løst" problemet, på en måte.. byttet til lydkortet på hk, fikk plutselig lyd i det.. angående plassering så e PCI-kortet nest nederst, for det e noen USB2.0 porter og en gameport som må stå nederst.

har winamp 2.8

kordan slår eg av lydkortet på hk? LarsC har akkurat samme problemet som meg ser det ut til, høres ut som feil på mp3ene, men spoler du tilbake flytter feilene seg.

egentlig greit nok å bruke hk-lydkortet, men plasseringen av det e litt mindre fordelaktig..

kan det være win2k som har gjort noe med lydkortene her?

takker for svar =)

Lenke til kommentar

kordan slår eg av lydkortet på hk? LarsC har akkurat samme problemet som meg ser det ut til, høres ut som feil på mp3ene, men spoler du tilbake flytter feilene seg.

Stemmer. Akkurat sånn er det her. Jeg har forlengst funnet ut at en annen mp3-avspiller ikke genererer samme feil, men jeg liker Winamp og vil helst ikke bytte.....

Lydkortet slår du av i BIOS eller med jumpere på hovedkortet. Sjekk manualen.

Skaff deg et Pentium-basert kort hvis du er seriøs mhp. lyd. Jeg tror ikke VIA-baserte kort er det beste.

En noe drøy løsning. Og 'seriøs' mhp. lyd? Da bruker man vel ikke pcen til slikt, ei heller >256kbit .mp3, ja?

Lenke til kommentar

får prøve å slå av det ene.. for den løsningen eg fant holder ikkje, lyden forsvinner når eg lukker programmet som lager lyd.. fant ut at creative-spilleren min ikkje ga ulyder, men den ville bare ha 1 og 1 sang..

det som skjer no: lyden e av når eg har kabelen plugget i det innebygde kortet, så velger eg "c-media" (i kontrollpanelet) som standard, starter winamp, då kommer lyd, men bakgrunnslyder (windowslyder, takler ikkje det), velger så "sb pci", og skifter sang. då e det greit til eg lukker winamp (eller evt andre programmer som har lyd)

eg skal prøve å fjerne det innebygde fra bios då..

eller, hvis noen har tips om kordan få winampen til å være det eneste programmet som får bruke lydkortet? alt funker for meg, bare eg slipper å slite sånn..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...