Crossfire Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Hei, jeg har lest til jeg ble gal på nettet, og har funnet ca syntax for å lage et regelsett som fjerner extensions på filnavn, slik at man kan bare skrive inn feks www.sdfsdgd.com/about-us istedenfor www.sdfsdgd.com/about-us.html. edit: fant ut av det første problemet. men det fungerer fortsatt ikke, noe er feil i koden. edit2: fant ut av et problem til, jeg hadde [OR] i den siste av de tre øverste cond linjene - de ser ut til å funke når jeg fjernet den. Men: Det gjenstående problemet er da RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}.php -f denne fungerer ikke ser det ut til. Rewrite rule'n rett under blir ikke satt i gang selv om filen har .php extension.. (det samme gjelder også .html regelen) Har nyeste versjonen av apache. LoadModule rewrite_module modules/mod_rewrite.so RewriteEngine on # If the requested URL contains a period in the final path-part RewriteCond %{REQUEST_URI} (\.[^./]+)$ [OR] # Or if it exists as a directory RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d [OR] # Or if it exists as a file RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f # Then leave URL alone and skip the next two rules RewriteRule .* - [S=2] # # Extensionless URL does not resolve to an existing # file or directory, so try it as php and html # # If requested extensionless URL exists as .php RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}.php -f # then add .php to get the actual filename RewriteRule (.+) /$1.php [L] # # Else if requested extensionless URL exists as .html RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}.html -f # then add .php to get the actual filename RewriteRule (.+) /$1.html [L] # # The "Skip" function from the first rule lands here; Execution # will resume on the following line. We will also land here if # the extensionless file does not exist as .php or as .html. Endret 7. august 2007 av Crossfire Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 # then add .php to get the actual filename RewriteRule (.+) /$1.html [L] Prøv å endre "(.+)" til "(.*)" istedet. -C- Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Virket ikke. Det er vel RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}.php -f rett over som ikke fungerer. Jeg kan kommentere ut den linjen - da fungerer alle php sider.. Men da får jeg jo ikke sjekket for flere filtyper heller Endret 7. august 2007 av Crossfire Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå