Crossfire Skrevet 7. august 2007 Skrevet 7. august 2007 (endret) Hei, jeg har lest til jeg ble gal på nettet, og har funnet ca syntax for å lage et regelsett som fjerner extensions på filnavn, slik at man kan bare skrive inn feks www.sdfsdgd.com/about-us istedenfor www.sdfsdgd.com/about-us.html. edit: fant ut av det første problemet. men det fungerer fortsatt ikke, noe er feil i koden. edit2: fant ut av et problem til, jeg hadde [OR] i den siste av de tre øverste cond linjene - de ser ut til å funke når jeg fjernet den. Men: Det gjenstående problemet er da RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}.php -f denne fungerer ikke ser det ut til. Rewrite rule'n rett under blir ikke satt i gang selv om filen har .php extension.. (det samme gjelder også .html regelen) Har nyeste versjonen av apache. LoadModule rewrite_module modules/mod_rewrite.so RewriteEngine on # If the requested URL contains a period in the final path-part RewriteCond %{REQUEST_URI} (\.[^./]+)$ [OR] # Or if it exists as a directory RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d [OR] # Or if it exists as a file RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f # Then leave URL alone and skip the next two rules RewriteRule .* - [S=2] # # Extensionless URL does not resolve to an existing # file or directory, so try it as php and html # # If requested extensionless URL exists as .php RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}.php -f # then add .php to get the actual filename RewriteRule (.+) /$1.php [L] # # Else if requested extensionless URL exists as .html RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}.html -f # then add .php to get the actual filename RewriteRule (.+) /$1.html [L] # # The "Skip" function from the first rule lands here; Execution # will resume on the following line. We will also land here if # the extensionless file does not exist as .php or as .html. Endret 7. august 2007 av Crossfire
Wattengård Skrevet 7. august 2007 Skrevet 7. august 2007 # then add .php to get the actual filename RewriteRule (.+) /$1.html [L] Prøv å endre "(.+)" til "(.*)" istedet. -C-
Crossfire Skrevet 7. august 2007 Forfatter Skrevet 7. august 2007 (endret) Virket ikke. Det er vel RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}.php -f rett over som ikke fungerer. Jeg kan kommentere ut den linjen - da fungerer alle php sider.. Men da får jeg jo ikke sjekket for flere filtyper heller Endret 7. august 2007 av Crossfire
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå