Bjorne Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 På min 3 år gamle pc er det 3 vifter totalt (strømforsyning, kabinett og inne mellom kortene et sted...), og i det siste har de gått konstant selv når pcen ikke brukes og ingen programmer er oppe. Jeg har prøvd å la pcen stå med kabinettdekselet av, men de går for fullt. Jeg har sjekket CPU når pc ikke er i bruk, ca. 1-3-5% belastning. Jeg har blåst bort det lille som var av støv, så det er støvfritt i pc og på vifter. Noen som vet hva jeg kan gjøre for at viftene skal ta pause? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Ingen vifter i en pc skal slå seg av. Noen hk har viftestyring, men de skal da bare senke hastigheten. Om det er iftekontroller på hk, kan det være feil med temp sensoren. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Det er varmt ute og inne, så til høsten blir det nok bedre Lenke til kommentar
Bjorne Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 Ingen vifter i en pc skal slå seg av. Noen hk har viftestyring, men de skal da bare senke hastigheten. Om det er iftekontroller på hk, kan det være feil med temp sensoren. 9226101[/snapback] Ok- mine vifter senker ikke hastigheten. Er det noen måte å finne ut om det er feil på tempsensoren? Hvordan vet jeg om det er viftekontroll på hk? Hvordan kan man se hva temp i pcen er (uten å stikke inn et termometer da...)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå