Gå til innhold

Iron Maiden til Lerkendal og Valle Hovin 22 og 24/7-08

Olum

Skal du se Maiden i Norge neste år?  

285 stemmer

1. 1. Skal du se Maiden i Norge neste år?

• Ja, på Valle Hovin
      138
    • Ja, på Lerkendal
      60
    • Ja, på begge stadioene
      5
    • Ja, men ikke i Norge
      2
    • Ja, både i Norge og i utlandet
      3
    • Nei
      77

Anbefalte innlegg

Heh, så du tåler ikke spise et normalt måltid, da? Ikke skyld på oss for det :p

Jeg gir det rådet fordi jeg selv sto på Valle Hovin en hel dag for et par år siden uten noe å spise (spiste noen tørre Rimi-boller i kø). Sto i kø fra kl 13 og kunne ikke gå ut. Og inne var det nada mat. Jeg ble så svimmel i varmen at jeg knapt orka å røre meg når konserten først startet.

Cola er som sagt ikke bra for tørsten, fordi det er veldig vanndrivende på kroppen, altså du må pisse mye. Det tørker bare ut kroppen fordi det er så mye sukker i det. Vann er best å drikke ute på varme dager. That's a fact.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Bytex. Synes du fikk i deg relativt mye mat. :p Den dagen Metallica spilte i Bergen spiste jeg tre biter med sjokolade og et pizzastykke to megagreie karer gav meg, jeg drakk 0,5 liter vann mens jeg satt og ventet. Da Maiden spilte i Trondheim spiste jeg et halvt knekkebrød (lol) og ca en kvart liter vann. Ble litt svimmel ja, men ikke noe alvorlig. Har opplevd værre for å si det sånn. :) Alle er jo forskjellige og er sikkert veldig forskjellig fra person til person hvor lenge en klarer å holde på med mangel på drivstoff for kroppen.

Lenke til kommentar
Noen som vet om Ullevi-konserten ble tatt opp? I 2005 så ble den jo sendt direkte på TV.

Så ikke sånn ut da jeg var der.. da ville det nok vært flere kameraer. Men er det et sted på denne turnéen Maiden burde produsert TV-sending, DVD eller noe måtte det vært der!

EDIT: Jeg limer inn noe jeg skrev et annet sted om mine opplevelser av Ullevi-konserten her: :)

Tidlig tidlig lørdag, fortsatt sliten etter konserten på Valle Hovin, tok jeg og noen kompiser turen ned til Gøteborg. Der ble vi møtt av en by snudd på hodet, mer eller mindre okkupert av Maiden-fans fra mange forskjellige land. Alle gatene var fulle av svarte Maiden t-skjorter og det ble spilt Maiden på hvert eneste gatehjørne, i hver eneste butikk, på hver eneste restaurant. Til og med i resepsjonen på hotellet!

Overraskende nok var det faktisk å se folk UTEN svart t-skjorte. Det gikk mot kveld, og stemningen var elektrisk. Dermed tok vi turen mot Ullevi, litt halvskeptiske med tanke på at vi kun hadde klart å få tak i plass på tribunen. Dette ble raskt motbevist, mens vi inntok plassene var det allerede et helt sykt trøkk på stadion, selv uten at Lauren Harris en gang hadde startet sin opptreden. Bølgen gikk rundt stadion utallige ganger, og publikum rundt meg var i ekstase allerede, vel vitende om at det skulle bli en ufattelig bra kveld.

Litt over halv ti, da sola kapitulerte ned bak Ullevi stadions svære tribuner, starter allsangen. UFO sin klassiske Doctor Doctor kommer over høyttalerne og publikum, da mener jeg ALLE tok fullstendig av. Det var litt av et brøl, men som skulle vise seg å bli lite senere på kvelden. Etter Transylvania startet det. For en utrolig allsang og stemning det var. Det var da 56.132 publikummere ble vekket ordentlig til live, og tro meg, det var helt ubeskrivelig. Tribuneplass eller ikke, uansett hvor man var på stadion mens Iron Maiden satte Ullevi på hodet er nærmest uten betydning.

Likevel var mitt store høydepunkt allsangsmaratonen med Run to the Hills og Fear of the Dark. To sanger jeg kan si meg litt mindre overrasket over for hver gang de spilles live, men som virkelig var en utblåsning på Ullevi. Det var nemlig helt sinnsykt. Alle sang, alle skrek og alle hoppet med henda i været. Det er Iron Maiden på sitt aller beste.

Videre forteller Bruce hvor spesielt det er for bandet å spille på Ullevi, at den svenske fansen er verdens beste og at Iron Maiden garantert vil komme tilbake. Litt tidligere på kvelden, etter Revelations prøvde han også å si noe. Han ble stoppet av fansen som hyller bandet i en eneste kavalkade med unisone brøl. Det var helt utrolig. Bruce ble rørt, på storskjermen kunne man skimte en frontmann som har vært med på så mye, men som nesten ble helt satt ut av et publikum i verdensklassen. "This is absolutely unbelievable".

Hva jeg skal frem til, ja det er at dette var en fantastisk konsert. Utvilsomt den beste jeg har vært på, med stor margin. Publikum i forhold til det som var på Valle Hovin var det enorme forskjeller i. En større stemning noe sted har jeg aldri sett maken til. Det er det råeste jeg har opplevd, og tro det eller ei - hundre ganger bedre enn på Valle Hovin. Det er egentlig ubeskrivelig hvor herlig det var! Flere som var på Ullevi og vil dele sine inntrykk?

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Haha, han sa Oslo var verdens beste også, og at det var spesiellt for dem å spille i Norge.

Han holdt en lengre tale om at det var første gang de hadde spilt for 50000 til sammen i Norge, at vi var fantastiske, og masse sånn smisking, at det ikke hadde noe med MP3 eller internett eller downloading å gjøre, bare ren "soul". Det er jo ingenting imot det de er vant til f.eks. i Italia eller Spania eller sør-amerika.

Det kalles publikumsfrieri. Han sier sikkert at Roma er verdens beste også, og Rio. Det er bare for å få jubel fra publikum.

Og OL-presidenten sier alltid at dette OL er "the best games ever". Det forventes jo.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

noken fleir som ikkje fekk kjøpt vatn inne på stadion? dei solgte berre øl og brus-.-

konserten var jo i og for seg konge (maiden), men å ikkje selge vatn ein slik dag blir eigentleg litt dumt. mulig dei vart utsolgt.. men då me prøvde å kjøpe i 7-8 tida fekk me i allefall ikkje tak i noke... måtte gå heilt ut og kjøpe utanfor der.

Ellers var det jo supert! ^^ ein av dei beste konsertane eg har vært på i allefall : )

Lenke til kommentar

Ja, jeg fikk heller ikke kjøpt hverken brus eller vann før konserten for da var de tomme, da var det kun øl igjen. Noe jeg gjerne hadde slukket tørsten med hadde det ikke vært for at jeg skulle kjøre hjem til en kamerat i Porsgrunn igjen. Så et par timer der, før de fikk inn brus igjen, var jeg tørst som aldri før.

Lenke til kommentar

På et Ed Force 1-klipp (var jo ikke det egentlige flyet), så sa en av britene ombord at Bruce hadde sagt at Norge var et spesielt sted med veldig mye liv på konsertene. Selv har jeg vanskelig å tro at vi er noe spesielt utifra hva jeg så på konserten, men det kan jo være.

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Rakk visst å gå en hel uke etter konserten før jeg tittet innom her, men må bare si at det var en helt fantastisk konsert!! Beste opplevelsen i heeele mitt nesten 20-årige liv!

En liten ting forresten... Noen som vet hvor man kan få tak i Maiden t-skjorter for barn? Sånn ca. 3 år snakker jeg om da og har jo sett småtasser med Maiden-skjorter før, så jeg vet at det finnes... Håper noen kan hjelpe. :)

Lenke til kommentar
På et Ed Force 1-klipp (var jo ikke det egentlige flyet), så sa en av britene ombord at Bruce hadde sagt at Norge var et spesielt sted med veldig mye liv på konsertene. Selv har jeg vanskelig å tro at vi er noe spesielt utifra hva jeg så på konserten, men det kan jo være.

Maiden har alltid vært glade i Norden, og Norden er glade i dem.

Rod Smallwood, manager har lagt ut sin dagbok fra Gøteborg og Ullevi:

As I wandered around the city centre one last time just before going to the show and feeling the general anticipation of the fans I was wondering and hoping we would live up to the great expectation. I should not have worried, it would be a truly incredible show, one of our best ever and I don't say that lightly.

WHOA!

Får nesten slenge med et litt artig bilde også, haha:

gothenburg-20983.jpg

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...