Gå til innhold

Iron Maiden til Lerkendal og Valle Hovin 22 og 24/7-08


Olum

Skal du se Maiden i Norge neste år?  

285 stemmer

  1. 1. Skal du se Maiden i Norge neste år?

    • Ja, på Valle Hovin
      138
    • Ja, på Lerkendal
      60
    • Ja, på begge stadioene
      5
    • Ja, men ikke i Norge
      2
    • Ja, både i Norge og i utlandet
      3
    • Nei
      77


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
Hva er det med at folk snakker om høydepunkter? Er ikke det hele ett stort ett?

 

Er det ikke lov å synes at noen sanger er bedre enn andre? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Oslo hadde eg nokon som røykte som nokon svamper, og ein del tullinger som vart totalt drita under konserten, dei sto og klemte på kvarandre og var totalt galne etterkvart, han eine duden som var mest drita kom tilbake igjen med 10 øl og greide så vidt og gå oppover trebuna, så han datt jo over meg og dama, eg drylte han vekk og han somla seg vidare. vi fekk 3 ølbeger flygande forbi oss så vi fekk nokon dråper på oss, eg fekk eit ølbeger i ryggen, øl på eine skoen og cola på den andre, typisk meg, nye KVITE sko på konsert..

Sto på trebuna halvvegs framme med sceena ca om nokon trur dei kjenner dei folka igjen :p

Lenke til kommentar

Var en utrolig konsert. Lauren Harris var ok og se på, men ikke stort mer. AS liker kompisene mine, ikke jeg, så jeg stod nå der og så på. Da "doctor doctor" kom visste jeg at showet starta. Det var da det begynnte å ta av. Stod litt bak på det fremste feltet. Veldig grei plass, så scenen godt, bra lyd og ingen dytting. Var vilt sceneshow, og de spillte omtrent alle god sangene. Vi kom oss kjapt ut og var på hotellet i Oslo etter omtrent en halvtime med t-banen. To kompiser skulle være lure og komme seg dit raskere med å ta taxi elns. De brukte 1-1,5 tim.

Lenke til kommentar
Var mange som stod rundt meg i pitten på Lerkendal som røykte. Vanskelig å fatte at man forpester området og skaper en dårlig stemning?

Enig, det var forjævlig da de rundt meg røyka etter at konserten startet. Men slik er uunngåelig på utekonserter.

 

Stod du ved siden av en kis med kaps som virket heeeeeeelt borte? Enten var han dritings, høy på rus eller begge. Han og "crewet" lagde så mye kvalm.

Lenke til kommentar

Betale 1200 for å bli drita (billett og 10 øl), skjønner ikke logikken i akkurat dét...men blandt 30k må det finnes tullinger....

 

Satt forresten (eller sto) på tribunen rett over rullestol-riggen, midt på sammen med brodern. Hadde selv skjorta med Eddie som biter over IRON MAIDEN skrevet i stein, hva nå enn den heter igjen, mens bruttern hadde Dance of Death. Noen som så meg? Prøvde å filme nest siste sang på min SE P1, men batteriet konka så filen ble korrupt...

Lenke til kommentar

Da var jeg på hotellet igjen etter Iron Maiden på Ullevi og påfølgende bytur :D

 

Jeg må si at Ullevi-konserten er det største og beste jeg noensinne har opplevd i hele mitt korte liv. Det var helt utrolig ubeskrivelig sinnsykt, maken til stemning har jeg aldri sett. Jeg synes Valle Hovin var fantastisk, men dette var, tro det eller ei, hundre ganger større og bedre.

 

Har nesten ikke flere ord. Allsangen på Run to the Hills og Fear of the Dark. Sanger jeg er ganske lei live, men som ble til ett eneste unisont brøl blant 60.000 fans på Ullevi. Helt UTROLIG! :D

Lenke til kommentar
UFO. Har ikke hørt om noen maiden-versjon av den før. Den spilles alltid før konserter, derfor går publikum berserk når de hører den. Da vet vi at showet starter etterpå, istedet for enda en låt på anlegget. Pluss at introen er veldig Maiden-like.

 

 

Doctor Doctor er tradisjon før Maiden kjører i gang ja, stemmer at den ble gitt ut som single på nittitallet - da alle maxi-singlene i forbindelse med "10 years up the irons" (10 års jubileet til Maiden FC) kom, de fleste med Nico som snakket på siste sporet. Finner også coverversjonen til Doctor Doctor på albumet Best Of The B'Sides, som var en del av Eddie's Archive (2002)

 

Var på Valle sammen med en svensk kompis som er det nærmeste man kan komme en groupie :)

Han hadde vært i Stockholm, så Oslo, og dagen etter Valle Hovin reiste han til Göteborg. Han sa konserten på Valle var en av de beste han hadde vært på så langt på grunn av publikumet - og han har endel konserter bak seg siden sin første i '93.

 

Jeg tror nok det svenske og norske publikumet er blant den beste fansen til Iron Maiden, og at det er grunnen til at Maiden elsker å spille her - de kjører tross alt utsolgte konserter for fans som gir dem alt! For ikke å snakke om på A matter of life and death -touren i 2006 når de spiller tre utsolgte konserter på en uke i Stockholm, og da er det litt kult å høre fra en svensk blodfan (som var på to av de konsertene) at han måtte til Norge for å finne høydepunktet :)

 

Selv er jeg 31 år gammel og fan på 18'de året - og jeg synes det er vanvittig bra å se at på samtlige konserter så kommer det masse yngre fans som rocker til Maiden! Jeg driter ærlig talt i om dere moosher, headbanger, eller gjør hva andre sier "ikke passer seg på en maiden-konsert" - så lenge dere er der for musikken (og selvfølgelig ikke ødelegger konsertopplevelsen til andre med viten og vilje).

 

Tror jeg greide å laste opp bildet av Eddie's Archive :hmm:

post-43883-1217144507_thumb.jpg

post-43883-1217145686_thumb.jpg

Endret av Cluster1
Lenke til kommentar

Jeg synes det var helt greit at noen var litt småfulle for å komme i stemning, men det var noen som drakk for mye.

De drakk øl som vann fordi det var så varmt.

 

Og hvorfor i all verden var det noen som kastet øl opp i luften?? De måtte da skjønne at det kom ned igjen? Jeg ville ikke blitt noe glad for å få et plastikkglass med øl i hodet. :p

 

Røykingen ble jeg ikke noe plaget av, men kan skjønne at det også var irriterende for mange!

 

Ellers var det en helt utrolig konsert! Jeg er 14 år, det var min største opplevelse noensinne! Var på konsert i fjord også, men den var ikke så bra.. Nå sitter jeg med en spilleliste på Pc'en med akkurat de samme sangene som var på konserten i riktig rekkefølge :D

Lenke til kommentar

Alt som kjøpes av gateselgere er fakes, som går rett til selgerens syndikat. Ingenting til maiden.

 

OG - dere som mener at det ikke er no teit å kjøpe fakes, visste dere at klær og slikt merchandize er det eneste som går direkte til bandet i inntekter? Alt annet skal plateselskapet ha sin store del av.

 

Kjøp originalt.

Lenke til kommentar
Betale 1200 for å bli drita (billett og 10 øl), skjønner ikke logikken i akkurat dét...men blandt 30k må det finnes tullinger....

 

Satt forresten (eller sto) på tribunen rett over rullestol-riggen, midt på sammen med brodern. Hadde selv skjorta med Eddie som biter over IRON MAIDEN skrevet i stein, hva nå enn den heter igjen, mens bruttern hadde Dance of Death. Noen som så meg? Prøvde å filme nest siste sang på min SE P1, men batteriet konka så filen ble korrupt...

 

Eg såg ein dude med ein SE P1 som sto litt lengre framme enn meg på trebuna, du sto ikkje rett over rullestol-riggen, men LITT lengre framme? om det stemmer så såg eg deg såvidt ;)

Lenke til kommentar

Noen andre som var i nærheten da et par langhåra blodfans begynte å løpe rundt i en ring å dytte hverandre? Det er vel det som kalles moshing? Var sykt fett å se på, helt til jeg ble dytta in selv da. Ble skvisa mellom 2x 150 kilo svett mannekropp.:mellow:

Endret av Addan
Lenke til kommentar
Er vel ikke vår feil at du tolker "drikke mye" som "drikke 10 halvlitere øl". Jeg drikker bare vann samme dag som konsert. Pimper jeg mye øl må jeg bare pisse hele tida, og det passer dårlig når man har ca 20000 folk bak seg. Når det i tillegg var så psycho-varmt i byen som idag (i går nåda), funker øl dårlig som tørsteslukker siden det er saltholdig og vannavstøtende. (Hence the pissing)

 

Spiste en god biffmiddag på Big Horn før vi dro oppover. Den satt som et skudd. Må ete skikkelig mat, ikke bare en billig burger king.

Kom inn på stadion nesten 18, og da gikk vi bare rett frem så langt det var mulig, foran siste sperren foran mixepulten. Fremfor der var det visst bare sånne som kom supertidlig som slapp inn i moshen rett foran scenen.

 

Var endel pesing med noen som ikke klarte å oppføre seg som folk og skulle presse og dytte og legge seg over folk osv, men sånt regner man jo med.

 

Jeg kan love deg, at hvis du ikke drikker eller spiser noe før en så total uttømming av krefter som en Maiden-konsert er, svimer du av før den er kommet halvveis.

Virker som om den var ment til meg, saa kan da svare..

Jeg er 16, saa fikk jo ikke kjoept oel, jeg og kompisen min delte paa en pizza paa Dolly rundt 3-tiden, og vi drakk ca 0,4 L hver, og jeg kjoepte 1 brus paa Valle kl 5. Det var alt jeg spiste\drakk unntatt det vannet som ble delt ut... Foerst sto jeg helt foran sammen med kameraten min, og vi sto ved en rimelig hoey kar som fikk tak i vann hver bidige gang det ble delt ut, og jeg drakk litt av det vannet naar det kom... Ellers drakk jeg ikke noe som helst. Det eneste jeg reagerte paa var snusen. Jeg fikser rett og slett ikke snus, eller lukten av det. Det er noe av det kvalmeste jeg vet om. Jeg hadde paa meg t-skjorte og shorts, saa ble ikke saa veeeeldig varmt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...