Gå til innhold

Iron Maiden til Lerkendal og Valle Hovin 22 og 24/7-08

Olum

Skal du se Maiden i Norge neste år?  

285 stemmer

1. 1. Skal du se Maiden i Norge neste år?

• Ja, på Valle Hovin
      138
    • Ja, på Lerkendal
      60
    • Ja, på begge stadioene
      5
    • Ja, men ikke i Norge
      2
    • Ja, både i Norge og i utlandet
      3
    • Nei
      77

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Styrer unna alle rapporter og videoer fra turneen jeg. Jeg vet ikke en gang setlista. Og det plager meg ikke det spøtt. Jeg vil bli overrasket over kostymet til Bruce, hvor kul mumie-eddie er, hvilke låter som kommer. Vil ikke vite alt det på forhånd.

Det er mye fordi jeg ikke vil vite at yndlingslåten min kommer 2 låter etter denne, og liksom bare stå og vente. Fikk sjokk når f.eks. Edward the Great-turneen åpnet med glansnummeret Number of the Beast. De spiller jo alltid den helt mot slutten. Og det var digg å ikke vite det før, så jeg ble overrasket.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Huff, klarer aldri å holde meg unna setlister og slikt. Synes for så vidt det er veldig greit med band man ikke har så veldig stort forhold til, for da får man litt tid på å gjøre seg kjent med sangene på forhånd, slik at man ikke står å kjeder seg med noe man aldri har hørt før.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Ja, det jeg sa gjelder overhodet ikke for Maiden, da jeg er godt kjent med stort sett alt de har gitt ut. Så sånn sett hadde det virkelig ikke vært noe problem å ikke vite setlisten før konserten, men klarer jammen ikke å la være. Men slik som når jeg skal på diverse festivaler i sommer, med masser av band som jeg kanskje bare har hørt et par - tre sanger av, er det mest praktisk å se på setlisten.

Edit:

Likte også veldig veldig godt at de dro hele AMOLAD. :)

Endret av Slettet-IBL5Pam9QB
Lenke til kommentar

Det har jeg fått med meg. Men den er egentlig helt grei når du står midt i publikum og synger med på introen for full hals. Kanskje vi har hørt den 100 ganger på liveplater, men å se den live selv er faktisk 100% annerledes enn å sitte hjemme og høre på allsangen. Trust me.

Lenke til kommentar
Det har jeg fått med meg. Men den er egentlig helt grei når du står midt i publikum og synger med på introen for full hals. Kanskje vi har hørt den 100 ganger på liveplater, men å se den live selv er faktisk 100% annerledes enn å sitte hjemme og høre på allsangen. Trust me.

Helt enig. Det er en opplevelse å høre den live, publikum er definitivt helt utrolig å høre på introen og slutten.

Lenke til kommentar

Ja, vi i Norge er faktisk ikke dårligere på å synge enn publikum i Rio eller Finland. I Vallhall overdøvet publikum Bruce på det første refrenget også (når det går fort), og da sang han også, ikke venta på at vi skulle synge.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Eneste problemet med å rekke toget er hvis man skal ta t-banen ned til Oslo.

De setter opp sperringer i nedgangen til t-banen og slipper folk gjennom i puljer (pga sikkerthet så ikke folk skal presse seg inn i overfylte vogner og ramle på skinnegangen etc) og det er liksom 20000 som står i kø og venter. Så det tar gjerne en god halvtime-tre kvarter bare å komme seg inn der.

Folk sier alltid det er mye lettere å bare gå ned til byen på 20 minutter, men jeg vet ikke veien så jeg har aldri turt, siden siste toget mot asker/drammen går 00:53.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Tror nok det er enklere å bare gå til byen ja. Jeg er ikke kjent utenfor Oslo sentrum, men vi gikk likevel fra Valle til sentrum etter Metallica på en liten halvtime. Det var egentlig bare til å følge folkemengden så kom man til slutt til sentrum.

Lenke til kommentar
Hvordan skal jeg få med kamera? Det er sikkert forbudt, er det sånn at sikkerthetsfolka sjekker lommene våres? :p Må jeg isåfall legge den i bokseren da? :whistle:

Bare drit i å ta med kamera. Det er sannsynligvis for mye folk og röre til at du får tatt noen bra bilder uansett.

Lenke til kommentar

Neh, har vært på konsert før hvor jeg stod rett ved en mosh-pits, da hadde jeg dessverre ikke kamera, men er ganske sikker på at jeg hadde greid å ta noen greie bilder. Er heller ikke meningen at bildene skal bli så uberepiske, men bare å ha noen minner liksom :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...