Gå til innhold

Iron Maiden til Lerkendal og Valle Hovin 22 og 24/7-08

Olum

Skal du se Maiden i Norge neste år?  

285 stemmer

1. 1. Skal du se Maiden i Norge neste år?

• Ja, på Valle Hovin
      138
    • Ja, på Lerkendal
      60
    • Ja, på begge stadioene
      5
    • Ja, men ikke i Norge
      2
    • Ja, både i Norge og i utlandet
      3
    • Nei
      77

Anbefalte innlegg

Nei, jeg gidder ikke tenke på det. La dem spille settet sitt i 30-40 minutter, det går helt fint. Gidder ikke stå og være negativ når jeg tenker på at Maiden kommer om en time eller to, bandet jeg har elsket siden 1989. Who cares om man skal mislike supportbandene da? Bedre å få høre på noe enn å bare stå og henge i timesvis og vente og høre på taffelmusikken de spiller over anlegget. Alle glemme jo at Lauren Harris også varmer opp med litt jentepunkrock.

Og btw, jeg husker fra Metallica at en taxi sto bom fast midt i folkemengden halvveis opp mot VH etter showet. Han kunne bare ikke kjøre noen veier, fordi folk var overalt og det aldri tok slutt. Når han endelig kom fram sto sikkert taksameteret på 1000 kr allerede.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NRK melder at det legges ut ytterlige 2500 ståbilletter til Lerkendal, da gressmatta har vært utsolgt en måneds tid. Den totale kapasiteten på stadion blir da 26500. Trondheims største konsertbegivenet noen sinne blir altså enda større.

http://www.nrk.no/musikk/festival/1.5494650

Det var jo utsolgt med "bare" over 17000 billetter da, så etter de 2500, blir vel Tr. heims største konsertbegivenhet på 20000. Men ja, har nå også hele tida gått under den tro at kapasiteten var 24000 (og at det dermed ble 26500 som du sa).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Det var vel bare gressmatta som var utsolgt slik jeg forstod. Sittebilletter har det vel alltid vært mulig å skaffe.

Lenke til kommentar
Ok, bra det ikke var så vanskelig å komme seg til Valle Hovin da! Er det noe å gjøre i det området mens vi venter på ledig t-bane?

Kebaben 100 meter unna er ganske god, men det synes også ca. 1000 andre. Sist gang jeg var der hadde eieren skrevet opp Iron Maiden på kalenderen fordi de selger så bra da.

Lenke til kommentar

Ja, tror de stresser rimelig heftig på det kjøkkenet når det er smekkfullt inne og 100 meter kø utenfor. Folk er liksom desperat etter noe å spise når de kommer ut, siden man ikke får kjøpt noe mat inne på VH, og de kanskje har stått i kø i 4 timer før de slapp inn kl 18, og konserten er ferdig rundt midnatt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Kan ikke fatte og begripe hvorfor det ikke er noen pølsekiosker eller griller inne på VH. De hadde jo tjent masse cash på å selge mat. Det ender opp med at folk svimer av fordi de ikke har spist noe hele dagen fordi de har bare stått og ventet og holdt plassen sin i køen eller crowden.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Kan ikke fatte og begripe hvorfor det ikke er noen pølsekiosker eller griller inne på VH. De hadde jo tjent masse cash på å selge mat. Det ender opp med at folk svimer av fordi de ikke har spist noe hele dagen fordi de har bare stått og ventet og holdt plassen sin i køen eller crowden.

Det handlar om sekerheten! som de sier i Sverige.

Husker jeg var på noe middels labre greier i Sverige, og jeg og en liten gruppe nordmenn og kompiser var de eneste norske der. Ingen gadd å hoppe elns, fordi det var nedover mot scena, ganske svær gresslette bare, og vi norske synes selvsagt dette var driiiiiitkjipt, så vi bestemte oss for å begynne å hoppe og brøle refrenga for full hals. Så kom det en svensk vaktdude, og bare "Ni musta tenka på sekerheten!" og så blei de dritsure og vi fikk attentionen til de 1000 nærmeste folka resten av den. Men det var ikke noe metallshow da.

Lenke til kommentar

Ja, pølser i brød er farlige saker. Kan brukes som drapsvåpen, liksom. Voldtekt, even! Brusflasker med kork likeså. Det er nemlig greit å ha med flasker inn hvis korka er fjernet. Snakk om rare sikkerhetsregler.

"And here enters Thor with his almighty Battle Bread of Power" liksom..

En kompis på godt over 20 sto helt fremst på en Britney Spears konsert i Oslo og hoppa og ropte. Da kom en vakt og sa han fikk roe seg ned eller forlate området. Ikke så rart når alle rundt var 12-årige jenter i rosa topp, kanskje.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Nå tenker jeg ikke på engangsgriller folk har med seg. Det må selvsagt være ulovlig. Åpen ild og konsert går ikke bra.

Men en kiosk eller 2 som selger vanlige grillpølser i brød.

Men du skrev "griller eller pølsekiosker". Med grill tenkte jeg at de satt ut griller og en kar som er ansvarlig for å ta inn spenn for hver pølse. Kiosker skjønner jeg ikke hvorfor de ikke kan ha. Helt idiotisk å sulte ihjel folk som skal stå der i mange timer.

Lenke til kommentar

Mye syke sikkerhetsregler ass... :roll: hvis man har bombe i brusen spiller dett jo ingen rolle om man har på korken eller ikke... Kiosker hadde vert bra ja :) Kult for Ali at han kan ta fri fra 24. juli og ut resten av livet pga. utsultede maiden fans da :p

Endret av Addan
Lenke til kommentar

Ikke Ali. Han som jobber på Folkets Kebab heter faktisk Hazah. Men grunnen til at det ikke er lov til å ta med flasker med en kork er fordi en flaske fyllt vann er mye farligere enn en tom flakse. Om man har masse vann i flasken er det mye lettere å kaste den med korken enn uten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...