Gå til innhold

Iron Maiden til Lerkendal og Valle Hovin 22 og 24/7-08

Olum

Skal du se Maiden i Norge neste år?  

285 stemmer

1. 1. Skal du se Maiden i Norge neste år?

• Ja, på Valle Hovin
      138
    • Ja, på Lerkendal
      60
    • Ja, på begge stadioene
      5
    • Ja, men ikke i Norge
      2
    • Ja, både i Norge og i utlandet
      3
    • Nei
      77

Anbefalte innlegg

Kort svar. Nei. Bare brus eller øl. Ingen spiseplasser. Ikke engang pølse eller landganger. Hvertfall ikke på Stones eller Metallica. Jeg sprang rundt og spurte alle vaktene om man fikk kjøpt noe mat der inne, de bare rista på hodet og sa nei, bare staff fikk mat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du har lyst å drite på de dassene heller. Så å kaste nedpå en trippel bigmac før du drar oppover er kanskje ikke noe sjakktrekk :) Men det er sånn blått middel nedi do så det ikke skal lukte av det.

Det som var veldig merkelig var at de tok fra folk mat i inngangen også. Jeg fikk såvidt med meg en pose tørre boller, men jeg så de kasta bagetter og sånt. Og han skulle se oppi plastposen, og sa sånn "jaja det er vel ikke noe farlig" når han så bollene mine.

Vet ikke om det er fordi de vil ha minst mulig plastsøppel der inne, men..fikk ikke kjøpt noe spiselig inne på stadion hvertfall. Kommer du med ryggsekk tar de seg tid til å se oppi sekken før du slipper inn. Brusflasker er visst lov hvis korka er fjernet. Den regelen skjønner jeg meg heller ikke på, men har sett det flere steder og. På Topp20-konsert på rådhusplassen f.eks.

Plastsøppel er det jo et hav av uansett siden alle ølkopper er av plast.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det blir bra. Er det noen som har noe tall på hvor mange billetter det er solgt til Valle Hovin? Salget har nok ikke godt altfor bra.

Hvorfor ikke?

Ikke noen spesiell grunn, men det var ventet å bli utsolgt veldig fort. Nå er det gått veldig sakte. Jeg regner med at det kommer til å bli utsolgt. Det eneste positive vi kan se i dette er at svartebørshaiene ikke kommer til å få noe mye for billettene sine.

Edit: Jeg ser på linken til mortenandre at wikipedia opererer med 40.000 tilskuere på Valle Hovin. Var det ikke meningen at det bare skulle selges 30.000 billetter til den konserten?

Endret av Olum
Lenke til kommentar

Plager egentlig ikke meg om det er utsolgt eller ikke. Masse folk kjøper billett på vei oppover også. Det er egentlig en bra ting, for da får ikke svartebørshaiene solgt billettene sine for 1500,- stk i månedsvis. Fram mot scenen er det uansett sånt trøkk i publikum at jeg ikke merker om de bak tynnes ut. Utsolgte konserter er slitsomt, for det er så utrolig mye press og dytting i publikum siden all står som sild i tønne. Og hvis et par folk ramler, blir det dominoeffekt og 200 til går overende og da blir det farlig, siden de som ligger nede får panikk om å komme seg opp igjen før de blir tråkka på.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det er dødsenkelt, for konserten er ikke i selve Oslo, men på Helsfyr. Man tar bare t-banen fra Oslo S eller nationaltheateret til Helsfyr, går av der og følger strømmen med folk. Det er bare ut fra t-banen og rett oppover egentlig. Ser stadion ganske fort, og det strømmer sikkert folk oppover hele dagen man kan følge etter.

Det er værre å komme seg hjem, hvis 30000 skal skvise seg inn i samme t-banestasjon. Det har jeg opplevd 2 ganger før.

(Metallica og Rolling Stones). Det ble satt opp sperrer med vakter i nedgangen til t-banen, og de slapp folk gjennom i puljer så alle ikke skal strømme ned til toget og bli dyttet på skinnene eller værre. Og venting innendørs i 30-40 minutter er grusom, svette folk som bruker opp all tilgjengelig luft og alle bare står og peser og puster og det blir 40 varmegrader i mengden. Pluss at du er dødssliten i knærne etter å ha stått i timesvis på konserten.

Men men..litt må man jo slite. Kan gå ned til Oslo også, men jeg vet ikke veien. Taxi tilbake er dødfødt, de kommer ikke av flekken fordi folkemengden sprer seg utover hele gata ned til stasjonen. Mest sannsynlig kommer han ikke frem før etter et par timer, og du kan tenke hva taksameteret står på da :p

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Til og med jeg fant frem til Valle Hovin på Metallica i fjor, og jeg eier ikke retningssans. :p Som Bytex sier er det knallenkelt. Ta t-banen til Helsfyr (finn ut hvilken, enten på forhånd eller på stasjonen), gå av på Helsfyr, følg folkene der på en liten gåtur, fem minutters tid eller noe. Voila, fremme. Verre å komme seg tilbake tho, i fjor tok vi bare og gikk til sentrum siden det var umulig å få en taxi, og t-banen gadd vi ikke prøve engang. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...