Gå til innhold

Iron Maiden til Lerkendal og Valle Hovin 22 og 24/7-08

Olum

Skal du se Maiden i Norge neste år?  

285 stemmer

1. 1. Skal du se Maiden i Norge neste år?

• Ja, på Valle Hovin
      138
    • Ja, på Lerkendal
      60
    • Ja, på begge stadioene
      5
    • Ja, men ikke i Norge
      2
    • Ja, både i Norge og i utlandet
      3
    • Nei
      77

Anbefalte innlegg

Hehe, jeg stakk ut av køen til Metallica og dro på burgersjappa rett borti gata der og kjøpte en stor burger.

Sånn ordentlig burger, ikke mcd eller BK.

Orka ikke stå der uten å spise noenting. Man kommer jo inn uansett siden man har billett. I år skal jeg og lillebror garantert på restaurant før vi drar oppover til Helsfyr. Viktig å være mett og ha energi. Å spise en pose kanelsnurrer på en hel dag gir liksom ingenting, du blir bare slapp og lei av å vente.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å spise godt før konserten er jævlig viktig om man vil være noenlunde oppegående under konserten ja. En god frokost og et restaurantbesøk i Oslo før man stikker opp i kø er vel det beste. Vi dro på Dolly før vi stakk opp i køen under Metallica, og det var vellykket det. Vi stakk også innom Kiwien på Valle og fikk plukket med litt brus og vann til å ha i køen (men det må man kaste før man slippes gjennom portene), og det var det siste vi drakk før konserten var ferdig. Drikke og mat er veldig viktig, uansett om man har tenkt å møte opp tidlig eller ei - det blir mye kø og mye venting før konserten begynner og da begynner man jo å hoppe rundt og synge med. Blir fort utmattet av sånt.

Lenke til kommentar

Ja det er fordi oppvarmingsbandet ikke pleier å starte før 20-20:30 stort sett, og folk gidder ikke henge på en plass i 3 timer bare for å vente, så de sirkulerer rundt og da finner man bra plass uansett når man kommer inn i 6-tida.

Lenke til kommentar

Jeg pleier å gjøre det samme. Drar med gjengen på Peppes og blir gode og mette før vi drar opp til Valle i grei tid. Ikke nødvendig å vente lenge i kø, da man faktisk får god plass uansett som de over sier. Jeg stod nesten helt fremst, og var ikke lenge i køen før det åpna!

Kjøpte også med noe brus og stuff, til å ha i køen. Og et par øl mens vi ventet på oppvarmingen inne på stadion. Det var flott. Jeg snakker ikke av erfaring nå, men det er vel også lurt å passe på at man ikke må på do under konserten. Det er nok rimelig kjipt, hehe. :p

Lenke til kommentar
Blade Runner Theme/Caught Somewhere In Time som intro på begynnelsen, og Churchill's Speech/Aces High som intro på ekstranummeret hadde vært sinnsykt.

Ja, det hadde vært noe! Men det virker jo egentlig som at det bare er Adrian som liker Somewhere In Time-albumet da, så det er lite sannsynlih. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Blade Runner Theme/Caught Somewhere In Time som intro på begynnelsen, og Churchill's Speech/Aces High som intro på ekstranummeret hadde vært sinnsykt.

Ja, det hadde vært noe! Men det virker jo egentlig som at det bare er Adrian som liker Somewhere In Time-albumet da, så det er lite sannsynlih. :thumbdown:

Og det er noe dritt, for Somewhere in Time gruser alt annet Maiden har laget til sammen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dei har sagt at dei berre skal spele songar frå dei første sju platene, men dei har spelt Fear of the Dark på dei første konsertane likevel. Eg vonar dei helt seg strammare til temaet for turneen når dei kjem hit, men eg fryktar det motsette.

Lenke til kommentar

Er plenty med catchy syngelinjer for publikum på de gamle sangene også. Men FOTD blir nok spilt, de har spilt den mange ganger allerede på turneen. Slutt og syt, den er fet å være med på. Kanskje lei av å høre den på liveplater, men det TOTALT annerledes å stå midt i mengden og synge på introen.

Lenke til kommentar
Er plenty med catchy syngelinjer for publikum på de gamle sangene også. Men FOTD blir nok spilt, de har spilt den mange ganger allerede på turneen. Slutt og syt, den er fet å være med på. Kanskje lei av å høre den på liveplater, men det TOTALT annerledes å stå midt i mengden og synge på introen.

Jepp, jeg husker fra konserten i vallhall at det var et av høydepunktene for meg selv om jeg er litt lei av å høre den på skive.

Lenke til kommentar
Blir det noe opplegg àla å synge med osv?

f. eks Fear of the dark

Bruce: Fear of the dark (,you)

Alle sammen: Fear of the dark!

(Bruce fortsetter)

Blir det noe lignende slike ting?

Tuller du? :p Haha! Klart det blir, det er jo en konsert med masse dedikerte fans og et av verdens absolutt beste liveband. Det er "syngehoppemed" på alle sangene, for å si det på den måten. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...