Gå til innhold

Iron Maiden til Lerkendal og Valle Hovin 22 og 24/7-08

Olum

Skal du se Maiden i Norge neste år?  

285 stemmer

1. 1. Skal du se Maiden i Norge neste år?

• Ja, på Valle Hovin
      138
    • Ja, på Lerkendal
      60
    • Ja, på begge stadioene
      5
    • Ja, men ikke i Norge
      2
    • Ja, både i Norge og i utlandet
      3
    • Nei
      77

Anbefalte innlegg

Og nå står det forresten bare et spørsmålstegn på hvor mange billetter som er for salg på den nevnte Lisboa-konserten. I Budapest skal det visst nok være lagt ut 350 000, og det vil jo i så fall også være det største publikummet Maiden har spilt for.

Den i Budapest er en festival, det samme med Lisboa. De opererer med tall fra billettsalget til festivalene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og nå står det forresten bare et spørsmålstegn på hvor mange billetter som er for salg på den nevnte Lisboa-konserten. I Budapest skal det visst nok være lagt ut 350 000, og det vil jo i så fall også være det største publikummet Maiden har spilt for.

Viss du ser på Wiki-artikkelen om festivalen i Budapest står det der at det er snakk om alle billettane som er lagt ut til festivalen. Det står t.d. 100.000 billettar på festivalen Graspop Metal Meeting, men då eg var der og såg Maiden headline i fjor var det snakk om i overkant av 30.000 menneske på den konserten og 100.000 til saman på festivalen.

Endret av noodles
Lenke til kommentar

Vil jeg ha mulighet til å ha me en ryggsekk som inneholder mat, vann og regnklær? Jeg regner med at vaktene har lyst og skjekke sekken, og det skal de ha lov til, men vil jeg få lov til å ta den med inn? Hadde vært ganske dumt å måtte legge den i fra meg, for så å hente den etter konserten (Noe jeg sannsynligvis ikke kommer til å gidde å gjøre hvis alle med sekk må legge den i fra seg..)

Lenke til kommentar

Det tviler jeg egentlig på at du får tatt med deg inn. Ihvertfall ikke drikken. Når jeg var på Ozzy i sommer kjøpte jeg og en mompis 2-3 brusflasker hver som vi ikke fikk tatt med inn i spektrum, endte med at vi sto og drakk det så fort vi kunne. Kansje andre regler på maidenkonserten da.

Endret av Addan
Lenke til kommentar

Du blir bare most helt fremst ved scenen, det er veldig mange bøller fremst på konserter. Du vil bruke mere tid på å holde deg på beina eller slåss med folk som dytter sidelengs hele tiden, enn å få med deg konserten.

For det andre, det er kjempelett å få plassen man vil ha, selv om man ikke har stått i kø i 5 timer først. Folk er veldig spredt rundt inne på VH i timene før konserten begynner, så man kan egentlig gå og stå hvor som helst

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar

Jasj, ingen vits å stå i 6 timer fremst i køen. Da er man helt dehydrert og sulten når man kommer inn, drikker altfor mye pils og sitter og spyr når konserten endelig starter. VH er så enormt stort at det er ingen problemer å finne en bra plass når du kommer inn. Men folk stimer mot scenen kanskje 1-2 timer før, da begynner det å bli vanskelig å komme seg langt fremover. Men før det er det ingen problem. Heller ikke under oppvarmingsbandene, fordi folk gjerne omgrupperes i pausene og vil ha drikke eller mat.

Det tar minst 45 minutter å bytte hele scenen mellom oppvarming og hovedbandet.

En annen ting. Det er ikke matservering inne på selve VH. Så spis godt og drikk vann FØR dere drar dit. Ikke vent i 10 timer uten å spise eller drikke annet enn pils. Det går ikke bra. Jeg så mange som satt i buskene og spøy allerede i køen.

Også tenk på at dørene åpner kanskje 17 eller 18. Da er det ENDA 3 timer til første bandet går på. Altså 3 timer som må fylles med veeeeeeeeeeeenting på beinhard betonggulv. Det tar livet av føttene fortere enn man tror, og man får så vondt i leggene og knærne at man bare vil knekke sammen.

Jeg kunne faktisk gå omtrent dit jeg ville langt frem i mengden under Metallica-konserten også. Folk bare flytter seg stort sett.

En ting som hjelper veldig når det verker som fy på baksiden av knærne, er å stå på en fot og tøye den andre opp og bakover.

Også er det jo kjekt å ha litt energi til overs når introen til Aces High kommer på også..ikke bare stå og henge og vil dra hjem på verkende bein eller fyll.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hørte nettopp gjennom konsertopptaket fra Perth 08. Bruce er virkelig god på denne, nesten like god som han var på 80-tallet. Veldig bra bootleg og resten av bandet leverer selvfølgelig også varene. Skulle virkelig ikke tro at alle i bandet utenom Bruce har rundet 50 (Bruce runder jo i august)!

Gleder meg ikke akkurat mindre etter å ha hørt denne gigen altså! :D

Lenke til kommentar

Ja, jeg anbefaler at du tar deg et godt måltid før du drar innover. Ikke stå i kø i 4 timer uten å spise, for så å vente inne på VH i 3 timer uten å spise.

Hvis dere er flere, stikk innom en restaurant ellernoe og spis noe skikkelig mat. Burger King har en tendens til å komme i retur ganske kjapt, hvertfall i min mage. Og det er ikke fett å gå på de festivaldassene der oppe for å skite, believe me.

Lenke til kommentar

Kjenner til problemet. På Metallica stod jeg i kø fra kl.11 om morgenen og det eneste jeg spiste etter det var noen kanelstenger. Spiste på Burger King på morran, så det hjalp ikke særlig. Skal uansett aldri spise på Burger King igjen i mitt liv. Var forleden på tur til alpene, og på hvert jævla stopp med den bussen var vi innom Burger King, kan tro jeg ble lei :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...