Gå til innhold

Iron Maiden til Lerkendal og Valle Hovin 22 og 24/7-08

Olum

Skal du se Maiden i Norge neste år?  

285 stemmer

1. 1. Skal du se Maiden i Norge neste år?

• Ja, på Valle Hovin
      138
    • Ja, på Lerkendal
      60
    • Ja, på begge stadioene
      5
    • Ja, men ikke i Norge
      2
    • Ja, både i Norge og i utlandet
      3
    • Nei
      77

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lite figurer på sound of noise hvertfall. Bare musikk og dvd'r der. Men de har mye bootlegs og bootleg-dvd'r. Kjøpte 3 DVD'r sist, en med 3 show fra Somewhere in Time-turneen i 1986. Grisefett. Og en fra Matter of life and Death-turneen i fjor. Nøyaktig samme setlist som vi så på Vallhall i Oslo.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Innbiller meg at jeg har sett noe slikt ett sted. Men er ganske sikker på at det ikke var offisiell merchandise, og de var egentlig ganske elendige.

Lenke til kommentar

For det første er engelsk et hovedspråk i india, og alle barna lærer det på skolen akkurat som i Norge. For det andre har ikke ungdom turban på. Det er i Kina de ikke klarer å uttale R fordi det ikke er en ordlyd i deres språk. India har ingenting med det å gjøre.

Vi vet ikke hvem som er oppvarmingsbandet på vår del av turneen enda.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Vet ikke hvorfor, men Sør-Amerika spesiellt er klin gærne etter metalband fra andre deler av verden. Det er derfor så mange store band gir ut liveplater eller DVD'r fra Rio. Det er bare en helt annen metalkultur der nede. F.eks. i Rio har de et helt SENTER bare dedikert til metal platebutikker og merchandise. Jeg sier igjen..ikke en butikk. Men et helt kjøpesenter. Jeg vet, for en venninne av meg var der og kjøpte gave til meg. Galeria do Rock heter det (tror jeg det var, sto på posen).

Å være på metalkonsert i Brasil er som å være på fotballkamp i England sies det. Publikum er helt psycho og synger med på alt.

Powermetal er spesiellt populært der nede. F.eks Helloween, Blind Guardian, Shaman, Angra. (begge sistnevnte er fra Brasil)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Metallica har sikkert spilt i Rio mange ganger de også. De er bare ikke noe flinke på å lage liveplater av konsertene sine. Alle store rock/metalband må jo dit. Det er ikke før du har spilt for 100000 gærninger i Rio med fotballkamp-stemning at du kan kalle deg rockstar.

Eksempel (Skid Row, Rio 1992)

http://video.google.com/videoplay?docid=-6...h&plindex=0

Snasen allsang i nesten hele sangen egentlig. Kvaliteten bør settes til "Double Size".

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...