Gå til innhold

Iron Maiden til Lerkendal og Valle Hovin 22 og 24/7-08

Olum

Skal du se Maiden i Norge neste år?  

285 stemmer

1. 1. Skal du se Maiden i Norge neste år?

• Ja, på Valle Hovin
      138
    • Ja, på Lerkendal
      60
    • Ja, på begge stadioene
      5
    • Ja, men ikke i Norge
      2
    • Ja, både i Norge og i utlandet
      3
    • Nei
      77

Anbefalte innlegg

Jeg jobber ikke som sikkerhetsvakt på konsert, men jeg tviiiiiler. Jeg fikk lov til å ha med meg PSP inn en gang, og den er jo "farligere" enn en snusboks. :p Men sånn generelt, alt som kan brukes som stikkvåpen eller som er så hardt at det kan være en trussel, kan ikke tas med inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg jobber ikke som sikkerhetsvakt på konsert, men jeg tviiiiiler. Jeg fikk lov til å ha med meg PSP inn en gang, og den er jo "farligere" enn en snusboks. :p Men sånn generelt, alt som kan brukes som stikkvåpen eller som er så hardt at det kan være en trussel, kan ikke tas med inn.

Ja, ok. Skal prøve å stikke noen ned med en snusboks før konserten og se om de får no alvorlig skade. Hvis ikke, tar jeg den med inn.

Lenke til kommentar

På Metallica så jeg folk ble fratatt poser med mat, faktisk. Men jeg fikk til nød ha med en liten pose boller. "De kan vel ikke gjøre noe skade" sa vakta og lo.

Det går en reklame for turneen på MTV disse dager. Så den nettopp. De viser små glimt av Powerslave og Seventh Son-Eddie er med også. Også ender det med Eddie og bandet poserer foran en pyramide med litt Somewhere in Time-snacks på.

Dette blir nok bra.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Veit ikke, aldri sett den som "sirkulerer på nettet". Første gang jeg så den i går var i en pause i Headbangers Ball.

Den var klippet sammen av masse låter og bilder fra Live after death og noen tegna animerte eddie'r fra forskjellige plater innimellom (bl.a. den blå 7th son og mumie-eddie). Varte vel i knappe 30 sekunder, med nordiske turnedatoer som poppa opp nederst. Og helt på slutten var en stor tegnet pyramide med noe cyber-krimskrams på.

Som jo bekrefter alt snakket om at Powerslave, SIT og 7th son hovedsaklig spilles.

For min del kunne de både droppet Fear of the Dark og Run to the Hills fra settet. Har sett de mange ganger før (og sunget av full hals såklart).

En regel jeg ikke skjønner noe av på Valle Hovin, er at man får lov til nød å ta med flasker HVIS KORKA ER KASTA FØRST. Hæ? Hva er farlig med en bruskork? Selve flaska kan jo kastes på scenen, men korka? Stikkvåpen? Eller bare slitsomt for oppryddingscrewet å plukke opp 1000000 korker etterpå?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
En regel jeg ikke skjønner noe av på Valle Hovin, er at man får lov til nød å ta med flasker HVIS KORKA ER KASTA FØRST. Hæ? Hva er farlig med en bruskork? Selve flaska kan jo kastes på scenen, men korka? Stikkvåpen? Eller bare slitsomt for oppryddingscrewet å plukke opp 1000000 korker etterpå?
Det stussa jeg òg litt på. Men det kommer vel an på hva slags flaske det er? Da jeg var på Valle sist fikk jeg ha med ei bonaqua-flaske inn, av den myke typen. Jeg tror kanskje det har noe med å gjøre at hvis du har korka på, kan du ha noe i flaska, som gjør den tung, men hvis du ikke har korka på vil evt. innhold ramle ut om du kaster den. Bare en teori, da.
Lenke til kommentar

Joda, de kan vel ikke konfiskere alt sånt, siden både kameratelefoner og kameraer er dyre ting. Men de kan glatt komme springende hvis de ser du står og filmer eller tar veldig mye bilder og gi deg en advarsel. Det skjer hele tida. Føyer du deg ikke blir du bare kasta ut.

Lenke til kommentar

Digitalkamera går helt greit, jeg har hatt det på omtrent hver eneste konsert og vaktene har både kjent det i lomma og spurt hva det er, og de har sett at jeg har tatt bilder. Det hadde blitt skikkelig drama hvis 20 000++ personer hadde mistet kameraet sitt, og da hadde det heller ikke vært lov å tatt med kameramobil, noe omtrent alle har i dag. Du skiller deg ikke akkurat ut heller der du står i mengden og tar bilder/filmer, omtrent hver fjerde person eller noe i nærheten har jo kameraet oppe til enhver tid. Så ikke tenk på det. Men ikke ta med deg mer profesjonelle greier som speilreflekskamera eller filmkamera, det blir ganske sikkert konfiskert. Var hvert fall det jeg fikk beskjed om når jeg en gang spurte på forhånd av konsertstart om jeg kunne ta med speilrefleks, men de sa da at det ville bli konfiskert.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte på et "vanlig" digitalkamera ja. Det er sant det dere sier om at hvis de skal konfiskere det, burde de jo også ta mobilene til alle, og det kan jo ta lang tid osv.

På DT konserten, og forsåvidt alle andre konserter jeg har vært på, så har det vært hundrevis av folk som tok bilde uten at det gjorde noe. Det eneste jeg er litt bekymret for er at vaktene bestemmer seg for at akkurat jeg kke får ta det med liksom..Hva skjer da isåfall? Og er det bare å ha det i lommen og late som ingenting, eller burde jeg si fra om at jeg har det i lommen?

Lenke til kommentar

Poenget er at det står på billetten "FILM OG FOTOFORBUD", så vaktene KAN ta det fra deg hvis de gidder. Men sannsynligvis gidder de ikke, med mindre du gjør et stort problem av deg for å få tatt bildene dine.

F.eks. på Sonata arctica på Sentrum Scene, sto jeg rett bak en som hadde mobilkamera i været. Da sprang ei vakt bort til han og nesten dytta mobilen ut av hånda på fyren.

De håndhever det vel forskjellig fra vakt til vakt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...