Gå til innhold

Iron Maiden til Lerkendal og Valle Hovin 22 og 24/7-08

Olum

Skal du se Maiden i Norge neste år?  

285 stemmer

1. 1. Skal du se Maiden i Norge neste år?

• Ja, på Valle Hovin
      138
    • Ja, på Lerkendal
      60
    • Ja, på begge stadioene
      5
    • Ja, men ikke i Norge
      2
    • Ja, både i Norge og i utlandet
      3
    • Nei
      77

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja, men det er nesten verre å ikkje drikke frå ca klokka 14.30 til klokka 01.00. (Slik eg gjorde på Metallica i sommer.) Etter 10 timar utan drikke, og eit forvrengt stemmeband, er ein ikkje høg i hatten. Hjelpe meg...

Nei, ein mellomting er det absolutt det beste.

Ps. Har sjølvsagt sikra meg billettar til Maiden på Valle Hovin i '08.

Hadde det akkurat på samme måte. Jeg og kameraten min stilte oss i kø rundt halv tre, noe som egentlig var sent. Deretter stod vi der en kunne kjøpe øl og venta på å komme inn på selve området. Slapp vel inn rundt 5 eller noe, er så lenge siden at jeg ikke husker. Vi spurtet for å komme så nært som mulig, var bare to-tre personer framfor oss. Det ble ikke noe vann på oss før etter konserten og vi forvillet oss til en Bunnpris rundt ett.

Lenke til kommentar

Peppes på Karl Johan i sånn 11/12/13-tiden og så t-banen opp til Valle Hovin sammen (greit for de som ikke har vært på Valle Hovin før)? Ikke senere hvert fall, og det er sikkert noen som har tenkt seg opp til Valle enda tidligere enn det også. Jeg kunne hvert fall vært med på det, må i så fall bare klarere det med de jeg skal med når den tid kommer.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar

Dere som skal dra så tidlig kommer til å gå på en kraftig smell. Det er nemlig ingen matboder innendørs. Eller kanskje 1 pølsebod som går tom med en gang. og når dere har sittet i køen i 5 timer i varmen, og endelig kommer dere inn er dere tørste som f...

Men dere får ikke ha med brus/vannflasker inn på stadion.

Og da er det ENDA kanskje 4 timer til konserten starter. Kommer til å være så ødelagt i beina at dere ikke greier å stå omtrent.

Egentlig er det bare tull å vente så lenge, man får helt fint plassen man vil ha selv om man ikke står 6 timer i kø. Folk flytter seg uten problemer. Helt fremst vil dere ikke stå uansett, der er det bare bølling og dytting og nesten-slåssing konstant. Man kjemper mere om å holde seg på beina og i live enn å følge med på konserten. Absolutt ikke verdt det.

Lenke til kommentar

Er ganske så enig med deg, Bytex. Vi stod vel ikke lengre i kø til Metallica enn ca. tre timer før portene åpnet (fra rundt 13/14) og hadde en lang kø foran oss med folk som hadde kommet mye tidligere, men kom likevel helt fremme (for de som vil det, for de som vil stå lenger bak er det jo nesten bare til å komme en liten time eller to før konserten begynner). Så på Maiden skal jeg garantert ikke opp til Valle før tidligst 14/15-tiden. Etter Metallica, etter å ha stått rundt 10 timer til sammen, var beina rimelig gelé ja, men det går greit for en noenlunde sprek person. Drikke og mat kan by problemer for mange. For meg gjorde det ikke det, men alle er ikke like på det punktet og det å stå mange timer hvis du er enormt sulten er ikke bra. Drikke greier de fleste seg uten i en del timer, men du blir tørst og tørr i munnen og halsen et stykke ut, ja. Jeg tror det var noen boder under Metallica, men da selvfølgelig et godt stykke bak og ikke aktuelt for de som planlegger å stå fremme.

Lenke til kommentar

Goscinny: Jeg ville ikke satset på det. Du blir kroppsvisitert på vei inn og du skal gjemme flaska noen kreative steder hvis de ikke skal kjenne den. :p Det vi gjorde på Metallica var at før vi stilte oss i kø gikk vi på en Kiwi-butikk på Valle som ligger 3-4 minutter i gåavstand fra Valle Hovin, så vi hadde hvert fall vann og brus i køen. Men fortsatt lenge uten drikke fra du er inne til konserten er slutt, som antakelig er 7-8 timer.

Lenke til kommentar

De kroppsvisiterer (eller skal hvert fall, og så vidt jeg så gjorde de det med alle under Metallica) alle, ja. Enten det er 40 000 (full kapasitet) eller 2 personer.

Slik det fungerte på Metallica, var det slik at køen utenfor stadion gradvis ble sluppet i puljer inn til mange porter på rekke og rad hvor det stod en vakt ved hver port og kroppsvisiterte alle som skulle gjennom porten. Så hvis det blir samme opplegget på Maiden er det ingen sjanser for at du slipper unna det. Ryggsekker pleier alltid å være tillatt, jeg har hatt det selv på en stadionkonsert (som ikke var på Valle Hovin) og det var flust av folk som hadde det på Metallica, men den vil selvfølgelig bli sjekka og alt de ser på som en trussel blir enten lagt igjen utenfor porten eller du må finne en plass å legge det. Så tenk gjennom hva du legger der.

Lenke til kommentar
De kroppsvisiterer (eller skal hvert fall, og så vidt jeg så gjorde de det med alle under Metallica) alle, ja. Enten det er 40 000 (full kapasitet) eller 2 personer.

Slik det fungerte på Metallica, var det slik at køen utenfor stadion gradvis ble sluppet i puljer inn til mange porter på rekke og rad hvor det stod en vakt ved hver port og kroppsvisiterte alle som skulle gjennom porten. Så hvis det blir samme opplegget på Maiden er det ingen sjanser for at du slipper unna det. Ryggsekker pleier alltid å være tillatt, jeg har hatt det selv på en stadionkonsert (som ikke var på Valle Hovin) og det var flust av folk som hadde det på Metallica, men den vil selvfølgelig bli sjekka og alt de ser på som en trussel blir enten lagt igjen utenfor porten eller du må finne en plass å legge det. Så tenk gjennom hva du legger der.

Vil en snusboks bli sett som på som en trussel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...