Gå til innhold

Iron Maiden til Lerkendal og Valle Hovin 22 og 24/7-08

Olum

Skal du se Maiden i Norge neste år?  

285 stemmer

1. 1. Skal du se Maiden i Norge neste år?

• Ja, på Valle Hovin
      138
    • Ja, på Lerkendal
      60
    • Ja, på begge stadioene
      5
    • Ja, men ikke i Norge
      2
    • Ja, både i Norge og i utlandet
      3
    • Nei
      77

Anbefalte innlegg

Altså, at de sannsynligvis ikke spiller noe nytt, er greit nok, men at de ikke spiller og heller aldri har spilt) ATG, det er rart. Har de en spesifikk grunn til at de ikke spiller den kansje beste sangen deres? Jeg digger den hvertfall, og hadde elsket å sett den live!! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke, men de hadde på slutten av setlista på SIT-turneen i 1986. Jeg har den på et konsertopptak som heter Somewhere in Bristol, og også på DVD (VHS-opptak av en konsert fra USA-delen av turneen)

Kanskje bruce ikke orker/klarer å synge den mere. Who knows.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

De syns kanskje den er for mørk eller lang til å spilles live, vet ikke jeg.

Eller rett og slett bare bestemt seg for å aldri spille den live mere, akkurat som at de aldri har spilt The Duelist eller Flash of the Blade fra Powerslave, selv om begge er knalle og kjappe låter. Noen blir bare aldri livelåter.

Rime of the ancient Mariner, Sign of the cross, 7th son of a 7th son..de har alltid en uberlang og episk låt på skivene sine. Hadde blitt noen fryktelig lange konserter hvis de skulle spille alle sammen :)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
5 Run to the hills versjoner er vel da studio pluss live da eller?

yapp.

Jeg la alle studioplatene inn i ei winamp-playlist, og endte på 12 timer 57 minutter.

Tok ikke med Blaze-platene, samleplater eller noen liveplater eller Eddies Archive.

kk..så hvis Iron maiden skulle spilt alle sangene så hadde en konsert vasr i ca. 12 timer eller no ? dah...det hadde vært fett men hadde sikkert blitt jævlig sliten...

Endret av cHilfiger
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
Seriøst? Jeg trodde de ALRDI hadde spilt hele sangen live? Bare at de Bruce har sunget refrenget 1 gang eller noe uten musikk en gang i Athen eller no´...

Det er riktig det. De har aldri spilt Alexander The Great live.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Hmm, kunne tenkt meg å høre de opptakene. Kunne du sendt de på ett vis Bytex? Jeg var ganske sikker på at Deja Vu og Alexander The Great er de eneste sangene som aldri er spilt live fra Somewhere In Time.

Endret av Slettet-IBL5Pam9QB
Lenke til kommentar
Og hvem vet, kanskje Maiden overasker ALLE med å dra den på turneen nå? :)

Tviler... Vil ikke tro at de drar særlig mange låter fra Somewhere in Time generelt. Har nå hørt rykter om at Bruce ikke liker det albumet (folk sier det, men det er enda ikke lagt fram noen kilder på det). Kan jo være på grunn av den kommersielle sounden at han ikke likte det. Uansett, hvis det er tilfelle at Bruce ikke har særlig til overs for det, så er det ikke rart at de ikke spiller noe særlig fra det albumet.

I følge Dagbladets anmeldelser av alle albumene, var det veldig spent stemning i studio under innspillingen av dette albumet, og dermed har de altså valgt å distansere seg fra det i ettertid - selv om SiT er veldig populær blant fansen.

Så ja - det blir vel Heaven Can Wait og Wasted Years som vanlig. Men det er bra sanger det, for all del. ;)

Endret av Glassmesteren
Lenke til kommentar

Bruce Dickinson er ingen stor fan av Somewhere in Time. Før SiT kom han med uttalelser om at Iron Maiden aldri ville bruke synth, noe som likevel ble tilfellet med SiT, et album som Dickinson heller ville gjøre akustisk.

Forresten lever jeg fortsatt i håpet for at de drar Stranger in a Strange Land! En av mine favorittsanger, og en utrolig live-låt.

Lenke til kommentar

Iron Maiden har aldri spillt Alexander The Great live, bare en liten del av den i Athen i 2000 eller noe så vidt jeg vet. Hvis noen har en live versjon av den fra '86 er den fake.

Vi vet at hele konserten vil være sentrert rundt Live After Death, så logisk nok vil setlisten være deretter. Du får ingen Maiden show uten Iron Maiden og Hallowed Be Thy Name. Vi vil også få sanger fra Seventh Son og SIT. Heaven Can Wait er allerede bekreftet, og sanger som Caught Somewhere In Time, Wasted Years og The Clairvoyant er det store sjanser for at de kommer til å spille.

De har sagt at det er bare plass til en skikkelig episk sang i settet, og det blir mest sannsynlig Rime of the Ancient Mariner da. Hadde vært dritfett med Alexander the Great eller Seventh Son of a Seventh Son, men er vel lite sannsynlig. Men det hadde vært utrolig fett da!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
Iron Maiden har aldri spillt Alexander The Great live, bare en liten del av den i Athen i 2000 eller noe så vidt jeg vet. Hvis noen har en live versjon av den fra '86 er den fake.

Tenkte meg det. Har undersøkt litt på Maidens offisielle fanclub forum, der spørsmålet har blitt tatt opp en rekke ganger. Så godt som alle som har svart bekrefter at Alexander The Great aldri har blitt spilt live.

Lenke til kommentar

Takk, Snikpelik :) Det var ikke den eneste forkortelsen dere har skrevet her, men nå kan jeg ihvertfall den :)

Noen som vet hvordan det går med billettsalget på Valle Hovin? Ifølge Wikipedia kan Valle Hovin ta 40.000 folk, men jeg hører rykter om at det bare skal selgest 30.000 billetter?

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Det er lagt ut 30000 billetter ja. Kan tenke meg de har solgt omlag halvparten så langt. Dersom det blir utsolgt, og interessen er der, blir det nok lagt ut flere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...