Gå til innhold

Iron Maiden til Lerkendal og Valle Hovin 22 og 24/7-08

Olum

Skal du se Maiden i Norge neste år?  

285 stemmer

1. 1. Skal du se Maiden i Norge neste år?

• Ja, på Valle Hovin
      138
    • Ja, på Lerkendal
      60
    • Ja, på begge stadioene
      5
    • Ja, men ikke i Norge
      2
    • Ja, både i Norge og i utlandet
      3
    • Nei
      77

Anbefalte innlegg

Dere fikk da høre Fear Of The Dark i fjor.
Dette blir min aller første Maiden-konsert, så: nei.

samme her!, fikk ikke dratt i fjor :(

Maiden har jo vært i Oslo like mange ganger som Marit Larsen de siste 5 årene, du har hatt sjansen mange ganger :p

Ikke for å krangle, men det er faktisk ikke alle som har mulighet til å komme seg til Oslo ;) Penger, skole, skyss osv., det er ikke alltid alt klaffer. Særlig ikke når man ikke er myndig. Men uansett, jeg er bare fornøyd med at jeg kommer meg i vei nå. :)

Jepp, det er sant. Heldigvis har jeg vært noenlunde heldig med min beliggenhet (Porsgrunn), jeg får hvertfall dratt meg hjem om natta. Var hjemme 4 da jeg hadde vært på Metallica :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere fikk da høre Fear Of The Dark i fjor.
Dette blir min aller første Maiden-konsert, så: nei.

samme her!, fikk ikke dratt i fjor :(

Maiden har jo vært i Oslo like mange ganger som Marit Larsen de siste 5 årene, du har hatt sjansen mange ganger :p

Ikke for å krangle, men det er faktisk ikke alle som har mulighet til å komme seg til Oslo ;) Penger, skole, skyss osv., det er ikke alltid alt klaffer. Særlig ikke når man ikke er myndig. Men uansett, jeg er bare fornøyd med at jeg kommer meg i vei nå. :)

Jepp, det er sant. Heldigvis har jeg vært noenlunde heldig med min beliggenhet (Porsgrunn), jeg får hvertfall dratt meg hjem om natta. Var hjemme 4 da jeg hadde vært på Metallica :p

joa, men så fikk jeg ikke dra en gang fordi troppsjefen min ikke synes det var grunn nokk til å få 2 dager perm. Han er tydeligvis ikke maidenfan.

Uansett, gleder meg noe så sinnsykt. Hører på liveplater hver dag nå for å varme opp :D

ATM: Rock In Rio - The Clansman

Lenke til kommentar
7 første sudioalbumene med Bruce Dickinson om jeg har oppfattet riktig? hvor heftig blir ikke det? gleder meg helt villt!! Wasted Years, håper faen meg de drar den!! :cool:

Wasted Years er 100 % sikkert :) Knallsang, kommersiell sound, men heftig synth gitar og noen ville soloer. Soloene på Somewhere in Time generelt er beyond this world spør du meg. Caught Somewhere in Time, Wasted Years, Stranger in a Strange Land og ikke minst Alexander the Great :)

Lenke til kommentar

Fy faen, da skal du være bra lei liveplatene om 8 måneder hvis du starter oppvarminga allerede nå. Dessuten er det ingen offisielle liveplater som har masse Somewhere in Time-låter med. Jeg har et par bootlegs fra den turneen. Det låter knall, særlig med Bladerunner Theme som intro.

Har faktisk en bootleg DVD også der en hel konsert fra Somewhere in Time-turneen er filmet med videokamera. Bruce har en drit corny dongerijakke med masse blinkende dioder overalt, og et digert rødt blinkende hjerte midt på :) Skikkelig cyber assa.

Det som er litt morsomt er at folk ikke vil de skal spille nye låter på turneer. Men de dro da vitterlig på turne etter hver eneste plate på 80-tallet, med MASSE nye låter i bagasjen. Klagde folk da også? Hvis de BARE skulle spilt Number of the Beast hele tiden, ville vi aldri hatt nye liveklassikere som FOTD, the evil that men do osv. Tenk på det.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Grunnen til av vi vil hørre gamle sanger er at de spiller dem så skjeldent, mange av sangene har ikke blitt spillt siden 80 tallet. Oss ynge fans har aldri fått hørt dem live.

Maiden er høyaktuell med ny materiell, på amolad turneén spillte de hver eneste sang fra det nye albumet. Hver eneste. I tillegg er det kansje det beste albumet de noen gang har laget! Hvilke andre 80talls band klarer slikt i dag?

Men en turné som Somewhere back in time gir oss fans som aldri fikk oppleve dem i sine yngre dager en unik mulighet til å få en smakebit av hvordan det måtte ha vært. I tillegg til å høre sanger live vi for lengst hadde avskrevet som mulige.

På Early Days tureén, der se spille utelukkende fra sine 4 første album, hørte jeg Remember Tomorrow. En magisk opplevelse som har satt sine spor i hukommelsen min og vil være der så lenge musikk betyr noe for meg. Jeg tror Somewhere back in time vil til og med overgå den.

Lenke til kommentar

Joda, men ved hvilket punkt skal bandet sette "en stopper" for nye sanger så nyfansen får høre det de vil, da? De kunne jo ha stoppet ved Piece of Mind da isåfall og sagt "Nei, vi spiller ikke nyere sanger enn disse live, så all den nye fansen vår de neste 20 årene får høre de eldste låtene også. Så driter vi i å ta med låter fra platene vi lager de neste 10-15 årene. Deal?" Når de gir ut 1 plate nesten hvert år må de jo fylle på med nye låter også. Og det fortsetter de jo med fremdeles.

AMOLAD-turneen var genial for min del. Jeg slapp å høre alle de trauste gamle livelåtene og fikk kose meg med den nye skiva live istedet. Også satt folk her og surmula på forumet og solgte billettene sine fordi de nekta å høre nye låter..tragisk.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Maiden ordner det veldig elegant med å kjøre anenhver turné med nye og gamle sanger.

Sommer 2003 'Best of' Turne

Høst 2003 Dance of Death Turne

Sommer 2005 Early Days turne

Høst 2006 AMOLAD Turne

Sommer 2008 Somewhere back in time

~2009? nytt album med følgende turne

Slik får de mettet både nye og gamle fans med så mye som mulig av materiellet deres. Fikk du ikke det du ville denne konserten får du det nok neste konsert.

cHilfiger: iTunes sier det tar 12:34:46 å spille alle albumene deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...