Gå til innhold

Iron Maiden til Lerkendal og Valle Hovin 22 og 24/7-08

Olum

Skal du se Maiden i Norge neste år?  

285 stemmer

1. 1. Skal du se Maiden i Norge neste år?

• Ja, på Valle Hovin
      138
    • Ja, på Lerkendal
      60
    • Ja, på begge stadioene
      5
    • Ja, men ikke i Norge
      2
    • Ja, både i Norge og i utlandet
      3
    • Nei
      77

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men tribunene og gressmatta blir vel ikke adskilt? Slik at man ikke kommer seg mellom, mener jeg.

Det var i alle fall ikke sånn på Metallica i sommer.

Ok, fett. :) Var ikke adskilt sist jeg var på Lerkendal (Ozzy tidligere i år), men man veit jo aldri. Lurer på hvor lang tid det tar før billettene blir solgt ut.

På Ozzy solgte de jo bare unummererte ståplasser, og ikke noe spesielt for tribunene.. Kristian Digre sier til Trønder-Avisa at han tror det blir utsolgt i løpet av uka.. Må vel få kompisene mine til å bestemme seg jeg også da, og bestille så fort jeg rekker.. :)

Endret av Karl-Peder
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Korrekt. De spiller fra alle 7 første albumene, med hovedvekt på overnevnte album.

Endret av Slettet-IBL5Pam9QB
Lenke til kommentar

Vil tro settet er ganske likt det som er på Live after Death-turneen fra 1985.

Kanskje med noen hits fra SIT og 7th son også innimellom.

Hvis det er fortsettelse på "Early years..." vil det være fra Piece of mind og fremover, siden forrige konserten hadde bare greier frem til PoM.

Tviler på det starter med Moonchild, selv om det hadde vært dødskult. Den synthintroen er rå.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hittil bekreftede sanger (gjennom intervjuer osv):

- Aces High ( med Churchill`s Speech)

- Powerslave

- Rime of the Ancient Mariner

- Revelations

- Heaven Can Wait

- Det blir ingen Alexander the Great

Dette står på hjemmesida, sjekk hva de uthevede ordene tyder på:

Rod Smallwood, Iron Maiden's Manager, further commented; "Following Bruce's various hints from on stage this last year about our plans for 2008 ("We are taking some time off to build some pyramids!"), fans have been pestering me for details of the tour and especially asking which songs from that era will be played. That may be as easy as a run in the hills but we will keep our aces close to our chest on this issue. I know it would only take a couple of minutes but at this stage of planning, I'd have to be clairvoyant to know what they will do. I'm sure though it will be no revelation for you that we intend to make up for those wasted years by visiting a large number of hallowed metal venues around the world. Historically 'Powerslave' was an incredibly important album for the band and it would be madness if we didn't give the fans a taste of the full on Iron Maiden show from that time. With our jumbo there really is no rime nor reason why the band cannot now visit fans almost everywhere as many have been real troopers to have waited this long. Heaven only knows what the band will choose but if l could and did tell you now l would have to shoot you! You'll all have to be patient and see. But it will be spectacular. No fear!!"

Mange av de jeg har uthevet skjønner vi jo hva betyr. Kanskje jeg har utheva for mye også, eller noen jeg har glemt? Blir spennende dette her. Får virkelig håpe de spiller Stranger in a Strange Land, den er jo utrolig live. "Long" kan kanskje bety Loneliness of the Long Distance Runner, selv om det kanskje er litt tvilsomt? Madness kan enten bety Can i Play With Madness eller Sea of Madness. Håper selv på begge deler eller sistnevnte. "No fear!!" kan kanskje tolkes som de ikke gjør plass til Fear of the Dark denne gangen?

Disse ordene uthevet kan bety blant annet disse potensielle sporene i tillegg til de jeg har listet opp øverst:

- Caught Somewhere in Time

- Run to the Hills

- 2 Minutes to Midnight

- The Clairvoyant

- The Evil That Men Do

- Wasted Years

- Hallowed Be Thy Name

- Sea of Madness

- Can I Play With Madness

- Sea Madness

- Iron Maiden

- The Trooper

- The Loneliness of the Long Distance Runner

Hvilket utgjør dette massivet antallet potensielle låter (ingen rekkefølge):

- Aces High ( med Churchill`s Speech)

- Powerslave

- Rime of the Ancient Mariner

- Revelations

- Heaven Can Wait

- Caught Somewhere in Time

- Run to the Hills

- 2 Minutes to Midnight

- The Clairvoyant

- The Evil That Men Do

- Wasted Years

- Hallowed Be Thy Name

- Sea of Madness

- Can I Play With Madness

- Sea Madness

- Iron Maiden

- The Trooper

- The Loneliness of the Long Distance Runner

Dette begynner å bli en del sanger, og i tillegg til de som allerede er bekreftet blir det mange. Noen må ut, noen må byttes og så videre. Det er også litt lite Seventh Son-materiale her synes jeg, i tillegg til at det er sannsynlig med mer fra de tre første skivene. Rob Smallwoods kommentar gir oss noen ledetråder, men vi kommer egentlig ikke noe særlig på vei da mye av det er lett å tenke seg til uansett. :)

Lenke til kommentar
Artig observert Snik. Håper på meir frå Seventh Son også. Alexander hadde vært fantastisk og.

Selvsagt hadde Alexander vært fantastisk, er jo tross alt Maidens beste :)

Skjønner ikke hvorfor i pokkerns navn de MÅ spille litt fra de 4 første og, det gjorde de på Early Days touren og det får pokkernmeg holde!! Powerslave, SiT, SSOASS-låtmatriale er så evig mye bedre.

Er dritt lei av å høre Run to the Hills, Trooper, Number of the Beast osv nå :/

Skulle ønske de kunne åpnet med Blade Runner Theme/Caught Somewhere in Time, men de har vel ikke baller til det.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar

Nei. På nettsida til billettservice tar de kun visa-bestillinger. Henting i kiosk er visst ikke mulig. Det er vel for å hindre at ørten tusen billetthaier bare bestiller så mange billetter de kan, pooler sammen pengene, og kjøper dem på narvesen. Er litt værre når man må betale alt med samme kredittkort.

Jeg vet hvordan de opererer, har selv blitt spurt om å være med på sånt.

Han som skal selge billettene sprer ut til alle han kjenner at hvis de kjøper max billetter hver, skal de få igjen pengene av han, kanskje pluss en hundrelapp pr billett, etter de er solgt. Så sitter han tilslutt med hundrevis av billetter han kan selge til dobbel pris når det er utsolgt. Veldig utbredt taktikk.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...