Gå til innhold

Iron Maiden til Lerkendal og Valle Hovin 22 og 24/7-08

Olum

Skal du se Maiden i Norge neste år?  

285 stemmer

1. 1. Skal du se Maiden i Norge neste år?

• Ja, på Valle Hovin
      138
    • Ja, på Lerkendal
      60
    • Ja, på begge stadioene
      5
    • Ja, men ikke i Norge
      2
    • Ja, både i Norge og i utlandet
      3
    • Nei
      77

Anbefalte innlegg

Hvorfor vil du være den første innendørs? Er du klar over hvor ufattelig mye venting det vil bli den dagen da? La oss si at du greier å få en passe decent søvn, våkner kl 08 på morran. Dørene åpen vel 17 eller 18. Du kan ikke gå fra plassen din, så du må stå eller sitte stille i 8-10 timer, så stå inne og vente i 3 timer til konserten starter. Jeg garanterer deg at du ikke klarer å stå på beina når den tiden kommer. I tillegg blir du bare most helt fremst ved scenen, det er veldig mange bøller fremst på konserter. Du vil bruke mere tid på å holde deg på beina eller slåss med folk som dytter sidelengs hele tiden, enn å få med deg konserten.

For det andre, det er kjempelett å få plassen man vil ha, selv om man ikke har stått i kø i 5 timer først. Folk er veldig spredt rundt inne på VH i timene før konserten begynner, så man kan egentlig gå og stå hvor som helst. Eks. Metallica i sommer, jeg sto bare i kø en time, kom inn, rusla bort til scenen der det allerede var endel tusen folk, men de flyttet seg uten å spørre engang. Om jeg ville kunne jeg gått helt fremst, men det suger bare hardt, så jeg sto litt lengre bak.

Det er ingen matservering inne på Valle Hovin, og du får kjøpt brus eller øl.

Så egentlig ser jeg ingen som helst vits å campe utenfor der. Du vil bli tørst og sulten mens du venter hele dagen på å komme deg inn. Kanskje det er +30 grader også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig Bytex. Må legge til at når Metallica spelte på Valle Hovin var det tidenes dårligste og mest uorganiserte kø for å kjøpe øl. Alle storma bare til alle kanter til salgsbodene, og etter du hadde kjøpt ditt så var det ingen vei ut utenom å gå mot køen og ut. Håpløst! Bør fikses til Maiden..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Jeg og samboeren hadde first to the barrier på Vallhall i fjor. Stod helt foran, rett ved Dave. Vi ble temmelig skvist for å si det sånn, i alle fall under Trivium. Men så fikk vi tak i et Dave Murray-svettebånd hver også. :wee:

Lenke til kommentar

Er enig med Bytex. Jeg har vært på mange konserter, og det er absolutt ikke verdt det å stå å vente hele dagen for å stå fremst. Det er heller ikke gøy å bli most hele tiden heller. Da vil jeg heller stå bittelitt lenger bak, få med meg mer men likevel få samme konsertopplevelsen (sier jo ikke at det ikke er klemming lenger bak heller).

Jeg pleier alltid å være mellom midten og fremst på konserter. Passer meg ypperlig! :)

Lenke til kommentar

Man tror gjerne at det er "bare å bruke albuer", men når 1000 stk blir presset sidelengs blir du bare løfta fra bakken og kjemper for livet for å ikke ramle.

Foretrekker å stå langt frem, men ikke de aller fremste radene..kanskje 10 rader bak den fremste gjengen. Slipper å få armer og bein i bakhodet hele tida også.

Og det skal være sagt, jeg er ikke en "kjiping" på konserter, jeg er 100% med på allsang og alt annet.

For det andre er lyden myyyye dårligere helt fremst, fordi du hører lyden fra scenemonitorene like mye som lyden fra høytalerne, pluss at du mister lyden fra høytalerne som henger i taket på scenen.'

Jeg møter heller opp 1-2 timer før dørene åpner, får med seg "kø-opplevelsen" da også (folk som synger og roper og sånt, dritfulle fjortisjenter som spyr i buskene osv)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Hvis du skal kjøpe på nettet, er det ikke usannsynlig at det kun blir direkte kjøp, ikke reservasjon, og da må du ha et kort som kan brukes på netthandel. Med andre ord så vil ikke Visa Electron kortet ditt fungere.

Lenke til kommentar

Så du mener altså at alle som er med i fanklubben i et eller annet land har forkjøpsrett foran "vanlige" folk? Altså ta Spania f.eks. Bor sikkert noen hundre tusen metalfans der. Skulle de da ha forkjøpsrett på alle billettene på alle konsertene bare fordi de er i en fanklubb? Høres veldig rart ut.

Lenke til kommentar

Det er sikkert begrensninger på det ja, men fra et annet forum:

Hvis billettene ikke blir reservert må du ringe inn å gi beskjed om det, da kan man prøve igjen en liten stund etterpå... hjelper ikke det så må du bare fortsette å ringe.

Alle fan-club medlemmer SKAL ha billett uansett fikk jeg vite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...