akes Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Hei! Jeg forsøker å sende ut en epost til medlemmene i en forrening, ca 100 epostadresser. Et vedlegg på 10 kb er lagt ved. Jeg får da denne feilmeldingen: Meldingen kan ikke sendes fordi en av mottakerne bla avvist av serveren. Den avviste e-postadressen er [email protected]. Emne 'Hipp hurra!', Konto: 'pop.sensewave.com', Server: 'mail.sensewave.com', Protokoll: SMTP, Svar fra server: '550 <[email protected]>... User unknown', Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Serverfeil: 550, Feilkode: 0x800CCC79 Betyr dette at INGEN fikk meldingen, eller bare den avviste? Eller de på listen som kommer foran den avviste? Seriøse svar mottas med takk. -Akes Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Det vil si at brukeren ikke finnes hos hosten Si at mail-adressen du ikke får sendt til er [email protected] så vil det si at det ikke finnes noen bruker som heter testtest på hotmail.com, altså mail-adressen finnes ikke Lenke til kommentar
akes Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Men spm. mitt var: 1) Betyr dette at INGEN fikk meldingen? 2) Betyr det at alle bortsett fra han fikk meldingen? 3) Betyr det at alle foran han på mailinglista fikk eposten? Hvilke av disse er korrekt? -Akes Lenke til kommentar
oddivato Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Har opplevd det samme flere ganger selv om den avviste adressa var rett og posten kom frem når jeg sendte bare til den. I mitt tilfelle fikk ingen post. En måte og finne ut det på er og legge sin egen adresse blant de andre, litt kopete men da vet du i hvert fall om posten kom frem. Lenke til kommentar
aron Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Enig med oddivato, men håper du bruker BCC når du sender til mange mottakere. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Enig med oddivato, men håper du bruker BCC når du sender til mange mottakere. hva er bcc? explain! Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Enig med oddivato, men håper du bruker BCC når du sender til mange mottakere. hva er bcc? explain! BlindCarbonCopy; altså at mottager'ne ikke ser mailadressen til alle de andre som får mailen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå