Gå til innhold

BenQ Fp937s+ svart etter ferie


Jeffa

Anbefalte innlegg

Hei!

 

For drøyt en måned dro jeg på ferie.

Når jeg kommer hjem er skjermen min svart, og ingen reaksjoner når jeg skrur den på. Er ingen tegn til lynnedslag o.l. men den virker ikke.

Jeg husker ikke hvor jeg kjøpte den, er drøyt to år gammel. Men trodde jo at skjermer skulle leve lengre enn det..

 

Noen som vet om dette er noe som går på en garanti eller noe? En flott skjerm er død, og vil gjerne ha litt info.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjermer kan "låse" seg. Om det fortsatt er et orange lys foran på skjermen, kan du prøve å trekke ut strømkontakten i 10 sekunder, sette den inn igjen, slå på skjermen og slå på datamaskinen igjen.

9224378[/snapback]

 

Er ikke et eneste tegn til liv i skjermen. Ikke noe lys eller noe. Ingenting skjer når jeg trykker på power-knappen.. :(

Lenke til kommentar
enten har  det  gått en sikring  et sted ( mest sannsynlig )  eller  så er  det  noe annet  galt  med  strømforsyningen.

9227185[/snapback]

 

Sikring.. hvor da? Har ikke gått noen sikring i huset, og ingen andre deler koblet til samme sikring i huset.

 

Er det mulig at det sitter en sikring inni skjermet et sted jeg kan finne og bytte? Og om det er noe galt med strømforsyningen til skjermen så er vel skjermen ubrukelig. Koster vel mer å få bytta den enn å kjøpe ny skjerm omtrent da.

Lenke til kommentar

alle apparater skal ha en sikring en plass.

om det er en akte sikring som kan byttes eller en automatisk er det ingen som vet. for å finne det ut må du opne skjerme vis den har innebygget strøm. da må du se etter en slaks glass sikring ( mulig den ikke ser ut som glas-sikring )

 

jeg skifte sikring på en gammel skjerm jeg hadde for mange år siden . sikringen var egentlig lit stor . 0.5 i stedet for 0,3 men skjermen virket etterpå.den skjerm var gått ut av garanti for lenge siden

 

problemte er garantien vis man åpner noe som ikke vanlige folk skal åpne. garanti på en skjerm i dag er vist mellom 3 og 5 år

 

den skjermen jeg har nå har en løs strømforsyning.

jeg har ikke funnet noen skruer på den boksen heller .

sa der kan jeg neppe bytte sikring .

Lenke til kommentar
Jeg hadde samme type skjerm. Ble svart den også. Heldigvis hadde jeg en måned igjen på garantien. Benq hadde flott garantiordning, gikk raskt og fikk ny på døra.

9238215[/snapback]

 

Ja, du sendte den inn til BenQ-Norge ellerno? Eller må jeg finne ut hvor jeg kjøpte skjermen og snakke med de om det?

 

Edit: Jeg sendte en mail via BenQs support-side. Hadde et eget skjema å sende inn. Beskrev problemet mitt og får nå bare vente på svar. Håper ikke garantien har gått ut, og at det er noe de kan gjøre med skjermen. Fikk den for litt over 2 år siden tror jeg.

Endret av Jeffa
Lenke til kommentar
Jeg hadde samme type skjerm. Ble svart den også. Heldigvis hadde jeg en måned igjen på garantien. Benq hadde flott garantiordning, gikk raskt og fikk ny på døra.

9238215[/snapback]

 

Ja, du sendte den inn til BenQ-Norge ellerno? Eller må jeg finne ut hvor jeg kjøpte skjermen og snakke med de om det?

 

Edit: Jeg sendte en mail via BenQs support-side. Hadde et eget skjema å sende inn. Beskrev problemet mitt og får nå bare vente på svar. Håper ikke garantien har gått ut, og at det er noe de kan gjøre med skjermen. Fikk den for litt over 2 år siden tror jeg.

9241471[/snapback]

 

Sendte en mail via hjemmesiden deres jeg også ja. Hadde ikke noe tru på det i utgangspunktet, men fikk veldig fort svar. De var ikke interessert i kvittering ellernoe, så det er et håp for deg der. Måtte bare sende serienummeret til hun som snart svarer deg på mail. Og etter det setter de i gang prosessen om det ikke er noe trøbbel. Jeg fikk ny på døra etter 3 dager, og samtidig fulgte det med en pakkeseddel som jeg kunne klistre på den gamle skjermen, slik at jeg ikke skulle belastes med porto :) ... Jeg var ikke hjemme da skjermen kom, så de dumpet den på postkontoret.

Lenke til kommentar

Wow, høres skikkelig flott ut! Sendte inn mail via hjemmesiden på torsdag, men har ikke fått noe svar enda. Men det er helg og kanskje ingen som sitter på support. Får vente til imorgen.

Hvis det du sier stemmer, og jeg får flott svar, skal jeg helt klart ha BenQ i framtiden også!

 

 

Edit: Ser dårlig ut det her. Får ikkeno svar fra BenQ. Sendt mail til både Service & Warranty og Support avdelingene, men har ikke fått noe tilbake fra noen av de. Nesten en uke siden første mail.

Fyfy, BenQ!

Endret av Jeffa
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått svar fra BenQ etter litt mail fram og tilbake. Fått beskjed om RMA. Så de kommer nok å henter den en av de nærmeste dagene.

Noen som vet sånn ca hvor lang tid dette tar, og hva som vil skje etterpå? Kan ikke helt RMA...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...