ezcey Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 noen her som har vært borti virtualisering, og fått i seg mye informasjon om emnet? Holder på med prosjektbasert fagprøve, og skal til med oppgave nummer 4 av 4 nå, og har valgt virtualisering som tema. Har dere der ute forslag til hvilke punkter jeg bør berøre? Har begynt på en "ca. innholdsfortegnelse", men denne er på beta-stadiet enda. Har ikke tilgang på lisensbelagt programvare, og kommer derfor til å basere meg på gratis tilgjengelige verktøy. Kommer til å basere meg på vmware sin produktserie. Virtualisering - Hva er virtualisering - Hvordan kan virtualisering være aktuelt for oss - Kostnadseffektivitet - Programvarealternativer I bruk - Opprettelse av ny virtuell maskin i vmware server - Innstillinger (valg av OS, dedikere fysisk hardware til virtuell maskin) - Konvertering av fysisk maskin til virtuell - Virtualisering av arbeidsstasjon - Endring av nettverksdokumentasjon Har som sagt bare kladdet litt her, og er åpen for forslag \ kommer til å oppdatere posten når jeg har kladdet mer. Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 - Høy oppetid. Tenk på hvor kjapt du kan sette opp en ny vm maskin med vmware enn manuell innstallasjon. - Hvis du kjører VMware ESX server v.x.x kan du kjøre flere servere i cluster og få redundante servere. Veldig fordel. - Se litt på V-motion. Flytte server til nytt jern uten å måtte "ta ned" serveren av produksjon. Lenke til kommentar
ezcey Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 - Høy oppetid. Tenk på hvor kjapt du kan sette opp en ny vm maskin med vmware enn manuell innstallasjon. - Hvis du kjører VMware ESX server v.x.x kan du kjøre flere servere i cluster og få redundante servere. Veldig fordel. - Se litt på V-motion. Flytte server til nytt jern uten å måtte "ta ned" serveren av produksjon. 9224177[/snapback] Dette er vel ikke programvare jeg har mulighet til å få evaluert gratis? Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Med VMware Server v.x.x kan du utføre 1. punkt, men de andre var bare en pekepinn på hva VMware har å tilby hvis du skulle vise sensor hvilke muligheter som finnes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå