venomzorg Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 PCmax AGP ATI Radeon 9500 128mb BBA bulk. noen som vet hva BBA betyr? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 BBA = Bulit By ATI PBA = Powered By ATI http://www.hardware.no/tester/skjermkort/h...rcules_9700_pro Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Det står for "Buildt By ATI", og så vidt jeg har skjønt er det "saphire" som bygger disse kortene for ATI. Forskjellen på de kortene som selges som BBA og Saphire er vel bare at BBA-kortene har ATI-logoen, mens saphire-kortene har saphire-logoen og tilhørende esker og manualer med logo. Med "bygge", mener de monteringen av kretsene og komponentene på kretskortet. Lenke til kommentar
norrick Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Det står for "Buildt By ATI", og så vidt jeg har skjønt er det "saphire" som bygger disse kortene for ATI. Forskjellen på de kortene som selges som BBA og Saphire er vel bare at BBA-kortene har ATI-logoen, mens saphire-kortene har saphire-logoen og tilhørende esker og manualer med logo. Med "bygge", mener de monteringen av kretsene og komponentene på kretskortet. Har du noen gang tatt av sapphire klistremerket på skjermkortet? Tror du blir litt forundret når du ser at det står ATI der... Det er nok omvendt av det du sier ATI har laget skjermkortene til sapphire (selv om det bare står PBA). Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 BBA = Bulit By ATI PBA = Powered By ATI http://www.hardware.no/tester/skjermkort/h...rcules_9700_pro så det er bare bundle og klistremerke som er forskjell? tusen takk gutta. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 så det er bare bundle og klistremerke som er forskjell? Lenke til kommentar
S-Blazer Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Uh... ikke helt riktig, men nesten riktig. BBA = ATi har bygget dette kortet selv og det er originalt PBA = ATi har kun bidratt med kjerne (GPU/VPU) samt Tv-ut og andre ATi funksjoner. Ytelsen er dessverre som regel lavere enn hos et BBA kort. Bundle og slikt er opp til produsenten selv å avgjøre. (noen velger å gi med spill, andre uten spill) En grei sammenligning er: VW bil med VW motor og VW bil med et eller annet jalla motormerke (eller noe i den duren) Kanskje noen er uenige i min forklaring, men det er nå i allefall slik jeg har lært det. (på jobben og ved hjelp av :google: ) S-Blazer Lenke til kommentar
Ash Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 En grei sammenligning er: VW bil med VW motor og VW bil med et eller annet jalla motormerke (eller noe i den duren) Prøv motsatt: BBA = VW bil med VW motor. PBA = "Ukjent" (~jalla) bil med VW motor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå