Klyngve Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Hei, eg har satt opp ei ny maskin. Ein kamerat anbefalt hovudkortet eg har valt der, men eg har litt meir å gå på budsjettmessig, ca 500kr... Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Så lenge du ikke skal klokke noe spesielt, og kortet har de kontaktene som trengs, så er det der ett meget godt kort. Ikke vits å kaste bort mer på ting man kanskje ikke trenger. Det eneste er kanskje å se etter ett kort som også tar DDR3 minne, så er du mer fremtidsrettet mot å bytte minne om en stund. Mener man får de kortene med både DDR2 og DDR3 slotter. ellers så har det alt man trenger Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Raptor disken, er vel strengt tatt unødvendig. I forhold til prisen er det ikke mye man henter inn. Unntaket er dersom man driver med video redigering osv Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Raporen er faktisk litt kjappere, men om det forsvarer prisen er noe annet. Jeg kommer i hvertfall ikke til å kjøpe over 74 GB versjonen. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Kast ut Raptordisken, og sett inn et P5K Deluxe og evt en 500 gig disk hvis du har nok penger Lenke til kommentar
ducA Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Istedet for ett annet hovedkort ville jeg heller kjøpt enn psu med ca 100w mer. Lenke til kommentar
Klyngve Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 Om eg ikkje skal ha raptoren er det støy som vert den viktigste faktoren. Lagringsplass er ikkje noko problem, eg brukar ikkje veldig mykje av det. Som de kanskje ser har eg allereie lagt til ein 500GB eSATA disk. Eg treng ein ny ekstern, og denne kjem til å fungere som hovudlagringsplass. Altså vil ein erstattar for Raptoren ikkje trenge å vere stor (med tanke på lagringsplass), men stille og rask. Når det kjem til hovudkort, så ja, å ha støtte for DDR3 er kanskje ikkje så dumt. Men eg tek sjansen på at eg ikkje kjem til å ville ha DDR3 på ei god stund enno. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Du må huske og legge med eSATA kabel, da dette ikke følger med disken Lenke til kommentar
Klyngve Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 Ah, ja! Sant. Takk for påminnelse! Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Du må huske og legge med eSATA kabel, da dette ikke følger med disken 9229080[/snapback] Det følger med hovedkortet. Så det trenger man ikke. Og det er vel ikke forskjell på eSATA og SATA når det kommer til kabler så vidt jeg husker. Forskjellen er vel at eSATA disker kan du plugge inn og ut som en USB disk (samt noe annet dill dall) Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) jo, eSATA går etter "I" prinsippet, og har ingen tapp i enden, mens SATA går etter "L" prinsippet, og har den lille tappen i enden... Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 8. august 2007 av WheelMan_92 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Og det er vel ikke forskjell på eSATA og SATA når det kommer til kabler så vidt jeg husker. Forskjellen er vel at eSATA disker kan du plugge inn og ut som en USB disk (samt noe annet dill dall) 9231303[/snapback] Jo, det er faktisk forskjell. Se link som viser en SATA til eSATA kabel. Det er betydelige forskjeller mellom de to kontaktene. Men vanlige SATA kontakter er også i bruk eksternt (da eSATA kontakten er relativt ny) Men når det står eSATA, bør det være eSATA kontroller med eSATA kontakt. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Litt sein? 9231493[/snapback] Spiller det noen rolle da, hadde jo faktisk med en opplysning som du ikke hadde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå