Gå til innhold

Utenlandspriser og Talkmore.


Anbefalte innlegg

Har Talkmore sluttet med kundeservice, mens de venter på ny eier?

Sendte mail for over en uke siden og igjen i går på morgenen.

Intet svar mottatt.

Tidligere er min erfaring at de har vært ganske raske?

 

Uansett, så legger jeg inn deler av mailen her, så kan kanskje noen her ha gode svar?

-----------------------------------------

"Hei!

Bare et spørsmål, nå i disse reisetider.

Er det i forbindelse med den nye eierkonstellasjonen, tanker for å gjøre noe med forenkling av utenlandspriser.

Jeg opplever (etter å ha reist en del) at prisene på listene Deres ikke stemmer. Og at det til dels aviker voldsomt.

 

Jeg kan bruke Spania, som eks.

For det første. Det er en voldsom forskjell fra operatøren Vodafon E Airtel...til f eks Yoigi (eller de andre for den saks skyld)

Hvorfor slik forskjell?

 

Den 27/7 ringte min sønn fra Mallorca til meg (i Norge) og ba meg ringe opp.

Samtalen varte 4 sek.

Jeg er klar over takseringsintervall/oppstart osv.

For denne samtalen blir han fakturert kr 11,60?

Dette stemmer ikke, selv med dyreste operatør.

Når jeg så ringer han opp og samtalen vare i 7min 35 sek, så blir han fakturert kr 15,97 for dette. (mottak i utlandet)

Altså ca 2,10/min.

Mens det på sidene deres står kr 3,80

 

Jeg er klar over at dette slår alle veier. Men mitt poeng er, at det blir umulig å forholde seg til.

Valget til å velge billigste måte, er ikke reelt.

Disse forskjellene er også for store til at det er valutaforhold, som spiller inn".....osv

-----------------------------------------

Dette var altså deler av mailen.

Noen som har kommentarer til dette, eller til kundeservicen hos Talkmore?

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser visst ut som om det ikke er så mange som er opptatt av dette. Men da jeg startet tråden, så får jeg også følge opp, da jeg nå har fått svar fra Talkmore.

 

Konklusjonen, er at det er et (voldsomt) konglomerat av prisstrukturer og dette gjelder vel de fleste av operatørene, som ikke har gått inn på faste (høye) priser, når det gjelder roaming.

 

Her kommer svaret fra Talkmore:

 

Meg:

Hei!

Bare et spørsmål, nå i disse reisetider.

Er det i forbindelse med den nye eierkonstellasjonen, tanker for å gjøre noe med forenkling av utenlandspriser.

 

Svar:

Utenlandsprisene vil bli justert når de nye EU reglene trer i kraft i Norge, trolig mot slutten av 2007. Når EU tariffen innføres vil det bli like priser på roaming i hele EØS området. Det vil nok ikke skje noen større endringer av prisstrukturen før den tid. Med andre ord vil ikke den nye eierkonstellasjonen ha noe å si for utenlandsprisene.

 

Meg:

Jeg opplever at prisene på listene Deres ikke stemmer. Og at det til dels avivker voldsomt.

Jeg kan bruke Spania, som eks.

For det første. Det er en voldsom forskjell fra operatøren Vodafon E Airtel...til f eks Yoigi (eller de andre for den saks skyld)

 

Hvorfor slik forskjell?

 

Svar:

TalkMore har et mindre påslag på de prisene vi får fra den utenlandske operatøren. Påslaget er likt for alle destinasjoner. Prisforskjellene skyldes derfor i det avtaleverket både Telenor og NetCom har gjort med den enkelte operatør samt hvilken pris den enkelte operatør i utlandet har bestemt seg for at samtalene til utlandet skal koste. Av den grunn vil prisen være variere fra operatør til operatør i det enkelte land. Men som nevnt i svaret over vil merke endring på slutten av 2007 da det har blitt satt en makspris per minutt på utenlandsbruk.

 

Meg:

Den 27/7 ringte min sønn fra Mallorca til meg (i Norge) og ba meg ringe opp.

Samtalen varte 4 sek. Jeg er klar over takseringsintervall/oppstart osv.

For denne samtalen blir han fakturert kr 11,60?

Dette stemmer ikke, selv med dyreste operatør

 

Svar:

Alle operatører i Spania belaster første hele minutt uansett hvor lange samtalen varer. Dermed vil svært korte samtaler bli uforholdsmessig dyre. Dette gjelder samtalen som beløp seg til kr 11,60.

Det ser ut til at samtalen gikk gjennom operatøren E airtel, hvor prisen til Norge er oppgitt til fra 13,30 til 15,40.

 

Meg:

Når jeg så ringer han opp og samtalen vare i 7min 35 sek, så blir han fakturert kr 15,97 for dette. Altså ca 2,10/min.

Mens det på sidene deres står kr 3,80

Jeg er klar over at dette slår alle veier. Men mitt poeng er, at det blir umulig å forholde seg til.

Valget til å velge billigste måte, er ikke reelt.

 

Disse forskjellene er også for store til at det er valutaforhold, som spiller inn.

 

Svar:

Du har helt rett i at dette ikke er valutaendringer som spiller inn. Dessverre er markedet og prisene rundt roaming ikke veldig oversiktelig, verken for oss eller for sluttbruker, da forskjellige takseringsintervaller, prisendringer (som ikke er opplyst om til Norge) og valutaendringer slår inn. Vi ser derfor også frem til å få en bedre struktur på disse prisene når det nye EU regimet trer i kraft. Sum av summarum ser det ut til at våre kunder jevnt over har blitt belastet for noe lavere priser enn det som er oppgitt, som også du nevner vedrørende din samtale på 7 min. og 35 sek.

 

Vi sjekker kontinuerlig våre prisfiler i form av informasjon om nye og lavere utenlandspriser. Per i dag har det ikke vært noen lavere priser gjennom sommeren.

 

Egentlig et greit svar.

Men her trengs det vel en opprydding i disse prisene.

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...