ventura87 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Har lurt på dette en liten stund, en pc som har en prosessor som blir for varm, vil den alltid rekke å slå seg av før den blir for varm og evt. kan ryke ? Isåfall hvor lenge er det snakk om før den ryker hvis du kjører helt eller med dårlig montert kjøleribbe? På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 av de pcene jeg har montert og har opplevd dette så skrur pcn seg av før noe tar skade Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Alle moderne cpuer skrur seg av når de blir for varme. Det var bare i gode gamle Athlon Xp-dagene at cpuene kunne brenne opp. Men før det blir så kritisk at den skrur seg av så starter den med throttling, slik som du skriver i overskriften din. Jeg har desverre ikke den tekniske innsikten at jeg kan forklare hva det er, men den henger seg og blir merkbart treigere. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 En eller annen hardware-side /husker ikkje hvilken) testet for en tid siden en Intel-prosessor ved å ta av kjøleren mens PCen sto på og jobbet for fullt. Prosessoren klokket seg ned automatisk for å holde temperaturen i sjakk, og klokket seg opp igjen når kjøleren ble satt på igjen. Tilsynelatende uten at noen skade var skjedd. Så eg tror ikkje du behøver å bekymre deg Lenke til kommentar
ventura87 Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Hehe okay, takker for gode svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå