Gå til innhold

Er 1,5V på en E6600 @3GHz for mye?

Anbefalte innlegg

Hei.

Min E6600 må ha 1,5 V for å kjøre Orthos stabilt på 3 GHz. Blir dette for mye for cpuen?

Temp ligger stabilt på 42-43 grader.

Det er verre med northbridge som kommer godt over 50 grader.

Dette er på et Asus P5N-E-SLI, og der er den jo kjent for å være varm. Har ei lita vifte på den. Både minne og northbridge kjører på auto volt. Orthos gjør ingen forskjell selv om jeg stiller disse opp. Det er CPU som må opp.

Noen som kjører med like mye volt uten problem?

mvh bjørn roger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

Den kjører Windows fint på standard spenning også, men er ikke Otrhos stabil før 1,5V. Har kanksje noe å si med hovedkortet som en nevnte her. Bør vel være stabil på testprogram for å være sikker?

Northbridge blir varm ja. Selv med ei lita vifte. Hvilken vifte er det dere anbefaler? Evt. to like?

bjørn roger

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har akkurat samme hk og cpu som deg. jeg kjører stabilt 3,06ghz 1døgn orthos.  bruker da standard volt på cpu. temp hadde på 24timer vært oppi max 59grader

lå på 55-57 stortsett (målt med coretemp)

9333758[/snapback]

Har du satt opp andre spenninger på kortet eller er alt på stock?

Lenke til kommentar

Har ikke satt opp noen spenninger nei. faktisk første gang jeg har prøvd å klokke cpu også.

jeg har alltid lest mye om det, åsså vært inni bios å kikket. men har ikke tatt steget før nå i det siste. Så jeg er ikke veldig erfaren på området. satt å leste litt da jeg så du forsøkte med samme hk og cpu. vet ikke om infoen er til nytte for deg jeg men :)

Pc'en går godt som aldri før værtfall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...