bjørn roger Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Hei. Min E6600 må ha 1,5 V for å kjøre Orthos stabilt på 3 GHz. Blir dette for mye for cpuen? Temp ligger stabilt på 42-43 grader. Det er verre med northbridge som kommer godt over 50 grader. Dette er på et Asus P5N-E-SLI, og der er den jo kjent for å være varm. Har ei lita vifte på den. Både minne og northbridge kjører på auto volt. Orthos gjør ingen forskjell selv om jeg stiller disse opp. Det er CPU som må opp. Noen som kjører med like mye volt uten problem? mvh bjørn roger Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Heisann. cpu har ingen problem med den volten og de temperaturene, du kan jo for sikkerhetskyld kjøpe en større vifte Min E6600 kjører på 3.5GHz og 1.6v, på samme hk som deg, der er NB kjølt med 2 vifter Lenke til kommentar
Propanelgen Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Det høres mye ut, jeg kjører 1.31v på min ved 3.2 GHz (356x9) på et Abit AB9 Pro. Satt til 1.35v i BIOS, så den undervolter en smule. Kjører da 24 timer Orthos blend fjellstøtt. Endret 7. august 2007 av Propanelgen Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) "Propanelgen" prøv å still opp til 3.5GHz du og se hvor mye volt du må ha prosessoren trenger mye mer volt på asus kortet enn på evga kortet men men..det er jo bare nr2pc Endret 7. august 2007 av amdme Lenke til kommentar
bjørn roger Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 Takk for svar. Den kjører Windows fint på standard spenning også, men er ikke Otrhos stabil før 1,5V. Har kanksje noe å si med hovedkortet som en nevnte her. Bør vel være stabil på testprogram for å være sikker? Northbridge blir varm ja. Selv med ei lita vifte. Hvilken vifte er det dere anbefaler? Evt. to like? bjørn roger Lenke til kommentar
Fubi Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Jeg har akkurat samme hk og cpu som deg. jeg kjører stabilt 3,06ghz 1døgn orthos. bruker da standard volt på cpu. temp hadde på 24timer vært oppi max 59grader lå på 55-57 stortsett (målt med coretemp) Lenke til kommentar
bjørn roger Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Jeg har akkurat samme hk og cpu som deg. jeg kjører stabilt 3,06ghz 1døgn orthos. bruker da standard volt på cpu. temp hadde på 24timer vært oppi max 59graderlå på 55-57 stortsett (målt med coretemp) 9333758[/snapback] Har du satt opp andre spenninger på kortet eller er alt på stock? Lenke til kommentar
Fubi Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Har ikke satt opp noen spenninger nei. faktisk første gang jeg har prøvd å klokke cpu også. jeg har alltid lest mye om det, åsså vært inni bios å kikket. men har ikke tatt steget før nå i det siste. Så jeg er ikke veldig erfaren på området. satt å leste litt da jeg så du forsøkte med samme hk og cpu. vet ikke om infoen er til nytte for deg jeg men Pc'en går godt som aldri før værtfall Lenke til kommentar
Fubi Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 eller forresten! jeg har stilt på spenningen til rammen. til 2v for den stod på noe litt under 2. (kingston hyperX 6400 2048mb) Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 1.5v skal ikke være noe problem. Må kjøre på 1.5v ved 3.6GHz for å få den stabil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå