kloningen Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) hallo, jeg er gutt på 14 år som har en schaefer ifa en kennel vi kjenner, hun har haltet veldig lenge, men vi trodde det var voksesmerter, nå har dyrlegen tatt en sjekk og sier at det ikke er noen løsning, og at det bare blir værre! så mamma og kennelen tok avgjørelsen på å avlive henne hos dyrlegen, dette skal skje I morgen!jeg er så jævla trist det nestien ikke skulle gått ann! hunden er bare 6 måneder, har brukt masse tid på henne !begynner å gråte bare ved tanken på at I morgen skal hun fare vekk!FAEN! hva for no verden er det vi lever i ??!!1 Hun er bare 6 måneder or faen! Endret 7. august 2007 av Dotten Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 It hurts like hell, I know. Det verste er at folk sier dyrene ikke kan leve med en fot som har brukket en gang... Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Vet, hvordan ville de gjort det hvis de var lle? jo de ville overlevd! men dette er ikke helt det samme, dette er en skade som skjer på noen schaefere, ødlegger beinene sakte og smertefullt. Klarer fan ikke sove heller , tenker bare på lille hunden min ute i hundehuset:\ bilde av vidunderet: http://i119.photobucket.com/albums/o139/th...93/IMGP0415.jpg http://i119.photobucket.com/albums/o139/th...93/IMGP0464.jpg fått mange andreplassr i både svensk og norsk mesterskap :\ og andre uoffisielle utstillinger... kunne til og med ganske bra lydighet, som på plass,gå på plass, dekk, sitt, hopp, og masse annet Endret 7. august 2007 av thomasy932 Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Hun har fått en leddsykdom eller lignende, slikt er vanlig hos schäfere dessverre. Det er så vondt å si farvel til noe som betyr så sinnsykt mye for deg som det en hund gjør, jeg vet det.. Kondolerer så mye.. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 TUSEN TAKK FOR OMTANKE:) Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Jeg føler med deg. Det må være helt forjævelig. Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Å se en hund siste gang i øynene må være helt forferdelig. Kondolerer så mye Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Kondolerer så mye. Men det er vel bedre at den slipper smertene? Har da hatt haugevis med hunder selv som har fått såpass med skader at vi har måtte avlive dem, og det har ikke blitt vurdert engang og la dem få leve bare fordi vi vil de skal leve. Har dyret vondt, så skal det få slippe smertene. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Uff dette må være veldig trist for deg, kan knapt tenke hvordan jeg ville hatt det hvis min hund måtte dø MEN du får heldigvis tatt farvel med henne! Selv om jeg vet at det må være veldig tungt... Lenke til kommentar
salah Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Jeg kondolerer så mye, jeg kjenner igjen den følelsen. Men samtidig kan du vente deg; i årene framover kommer du til å miste noe så mye mer verdifullt at du glemmer hunden. Forbered deg på å leve i denne verdenen... Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Så trist! Huff. Enesten trøsten er som demonfudge skriver er at vofsen nå slipper å leve med smerter. Kondolerer. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Vi avlivet vår 10 år gamle Schäfer, Tinka i forfjor høst - da på grunn av store smerter i bakbena. Hun orket knapt å gå, og lå for det meste på plassen sin og sov. Var utrolig leit for hele familien å måtte ta henne til dyrlegen. Vi hadde hatt hunden vår i 10 år, og hun hadde gradvis blitt dårligere. Du har hatt din i noen måneder, så det må svi utrolig mye at du må avlive hunden din. Vet hvor grusomt det er, og jeg føler med deg. Kondolerer Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Det er en schæfer... desverre... Huff, utrolig trist at de ikkeblir eldre enn 6 mnd. Men å kjøpe seg en schæfer nå om dagen, og håpe den er frisk, er jo nesten som å vinne i lotto.. Har vært gjennom syk schæfer, så veit en del om det der. Trist Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Men å kjøpe seg en schæfer nå om dagen, og håpe den er frisk, er jo nesten som å vinne i lotto.. Mener du det helt seriøst? Klart at Schæferen er en rase plaget med diverse sykdommer, men de fleste Schæferhunder har da alltid god helse? Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Ja, jeg mener det seriøst. De sliter jo enten med ryggproblemer, leddproblemer, allergi, hd, fistler, hjertefeil (ikke så normalt da), bittfeil, eller en eller annen annen sykdom... ugh... Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Mange schäfere som kommer fra seriøse oppdrett har grei helse, men shäferen har blitt avlet helt ødelagt i bena og benbygningen, spesielt i hoftene. Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Men hofter og bein er heller ikke det heltværste problemet... Allergi har jo tatt helt overhånd nå. Og dette er jo ikke noe som reguleres under avl heller. Alle avlshunder blir røntget for HD (om enn ikke de bryr seg om at halve slekta har sterk hd da), men ingen sjekker hunden for allergi eller andre arvelige sykdommer før de avles på. Marit, som har hatt schæfer med allergi, hjertefeil, overbitt, tarmproblemer og i tillegg dårlig gemytt. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Ja, allergien er begynt å bli en seriøst problem, men har de egentlig funnet en genetisk "kode" for allergien, da? EDIT: Min teori er at schäferen som har blitt avlet slik som den er har fått et svekket immunsystem. Endret 7. august 2007 av Eplefe Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Ja, kan nok være svekket immunsystem som er problemet... Jeg har egentlig satt meg svært lite inn i avl osv, siden jeg ikke har noen planer om å avle på noen hunder med det første. Men uansett er det tragisk at en så fin rase som schæfern blir ødelagt totalt av uvettig avl. Og at folk faktisk ikke får øynene opp for dette, og undersøker nøye før de kjøper hund. På den måten kunne mange useriøse oppdrettere blitt ryddet av banen. Men, når avlsmaterialet er så dårlig som det allerede er blitt, så er det jo et problem uanset... Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Jeg tror egentlig at folk har fått opp øynene for dette allerede. Jeg har i hvert fall aldri møtt noen som driver med schäfer som ikke er fullstendig klar over at rasen er på vei til helvete og prøver å jobbe for å rette opp i bein og minske på diverse sykdommer. Men de har vel ikke funnet noe genetisk kode med at det er et bestemt gen som fremkaller allergi, så jeg vil faktisk tippe at det ligger i immunforsvaret. Men det i seg selv er jo veldig trist at ingen har varskodd rundt dette før. Det må jo ha vært oppdrettere på 80- og 90-tallet som merket at det var noe galt? ..Nå vil jeg bare nevne at vi hadde et kull på schäfertispa vår, og alle (8) valpene levde opp, er fri for HD, øyelyst, ingen patella, ingen allergi, sunne, friske og gode. Faktisk jobbet 6 av dem som politihunder til de ble pensjonert. Nå regner jeg med at de fleste er døde, da jeg nettopp har fylt 17 og dette kullet kom rett etter at mamma kom hjem fra sykehuset med meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå